Fitness Seller

Nakuren, hoe zit dat nou? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Net als met AAS gebruik, zijn er op het samenstellen van de nakuur ook 1001 visies. Hoe je uiteindelijk je nakuur eruit zal laten zien is vaak een combinatie van wat anderen zeggen, en je eigen research. Om vooral dat laatste aspect als uitgangspunt te laten gelden heb je natuurlijk wel goede info nodig.

Hierbij dus enige info die je kan helpen een doordachte nakuur samen te stellen.


  • Allereerst de nakuur info van Big Cat:

HCG:
[..]

Human chorionic gonadotrophin is a strange hormone. Its only found in the placenta of pregnant women. For women it has fairly little use if any however, but to the male athlete it has one interesting property. It can mimic the action of luteinizing hormone (LH) in the body. LH is a pituitary hormone that is released and signals the manufacture of testosterone in the testicles. The coïtus hormones in the body work via a negative feedback system, where too much coïtus hormone (like anabolic androgenic steroids and estrogens) causes a signal to the brain to stop the release of LH. During long duration cycles, if natural test stays suppressed for considerable time, a male user will begin to note an atrophy in his testicles, meaning they will visibly shrink purely out of disuse. By administering an LH-mimicking agent, one can bring back the function of the testicles and let them regain their size. This is the main use of HCG.

[..]

http://www.bodybuilding.com/fun/cathcg.htm


Nolva/Chlomid:
[..]

But as I intend to demonstrate this is in essence the same. I believe the myth to have originated because Nolva is clearly a more powerful anti-estrogen, and the people selling clomid needed another angle to sell the stuff, so it was mostly used as a post-cycle aid. But few users really understand how clomid (and also Nolvadex, logically) works to bring back natural testosterone in the body after the conclusion of a cycle of androgenic anabolic steroids. After a cycle is over, the level of androgens in the body drop drastically. The body compensates with an overproduction of estrogen to keep steroid levels up. Estrogen as well inhibits the production of natural testosterone, and in the period between the return of natural testosterone and the end of a cycle, a lot of mass is lost. So its in everybody's best interest to bring back natural test as soon as humanly possible. Clomid and Nolvadex will reduce the post-cycle estrogen, so that a steroid deficiency is constated and the hypothalamus is stimulated to regenerate natural testosterone production in the body. That's basically how the mechanism works, nothing more, nothing less.

[..]

http://www.bodybuilding.com/fun/catnolv.htm


De combinatie van beide is dus uiteindelijk aan te raden:
[..]

For best results, it is best stacked with HCG (Human Chorionic gonadotrophin), which functions as an LH analog and can help bring testicle size back up. HCG use starts the last week of a cycle, and on from there every 5-6 days (usually 1500-3000 IU) and discontinued 1.5 to weeks prior to the cessation of Nolvadex/clomid. The reason being that HCG itself is also suppressive of natural testosterone and should be out of the body before therapy is over, or it will inhibit natural testicle function. But I can not stress enough that HCG possibly plays a more important role in post-cycle therapy than clomid/Nolvadex. For Clomid and Nolvadex, doses are usually tapered down. Its best to start with 40-50 mg of Nolvadex or 150 mg of Clomid for the first week or the first two weeks, and then finish the program with 20-25 mg of Nolvadex or 100 mg of Clomid for an additional two weeks.

[..]

http://www.bodybuilding.com/fun/catnolv.htm



  • "How To Properly Cycle Off Steroids While Keeping Your Gains!".


Hier een mooi artikel van Jonathan Deprospo waarin de nakuur besproken wordt met een aantal goede voorbeelden.

The biggest pit fall many people encounter when using a cycle of steroids is the course of action taken once the cycle is complete. Many people will start a cycle without fully researching the topic of steroid cycling for bodybuilders, and the intricate details seem to get left behind.

Bodybuilders and weight lifting enthusiasts in gyms around the world will hop on a cycle of steroids without even knowing what the word Anti-estrogen means (although more and more people are starting to see the merit of using these drugs) and when the side effects hit, all the blame goes to the drugs that they took and not the fact that they poorly planed their cycle

[..]

http://bodybuilding.com/fun/jon13.htm



  • HCG 'new style':

De 'oude' manier van HCG gebruik (4 redelijke grote hoeveelheden aan het eind van je kuur) is langzaam maar zeker achterhaald. De grote hoeveelheden benodigd om je testikels weer inorde te krijgen kunnen namelijk soms ook juist bepaalde cellen (Leydig) beschadigen.

Onder het motto 'Beter voorkomen dan genezen' wordt HCG nu gedurende de kuur wekelijks in kleine hoeveelheden gezet om de atrophie van de testikels tegen te gaan. Dit zal aanzienlijk het herstel bespoedigen.

De verschillende 2 manieren van HCG in de praktijk komen dan hier ongeveer op neer:

1) De 'oude' manier: 5000/5000/2500/2500 of 3000/3000/1500/1500IU elke 5 dagen ongeveer 2 weken na je laatste injectie. Ergens tussen de 3e en 4e injectie dien je met je oestrogeenblokkers te beginnen.

2) De nieuwe manier: Vanaf week 3 a 4 of 6 a 7 (afhankelijk van de zwaarte van de kuur) elke week 500IU om zodoende ervoor te zorgen dat er juist geen atrophie (verkleining ed) zal optreden. Voor deze manier is het handig om gesteriliseerd (bacterievrij) water te kopen en het daarmee te vermengen ipv de ampul die er bij zit. Dit omdat je dan 2500IU in 5ml hebt, wat je beter kan verdelen in 500IU (1ml per keer dus) dan 2500IU in 1ml (500IU in 0,2ml). Bovendien kan je het dan 30 tot 60 dagen in de koelkast bewaren op deze manier.



  • Wanneer beginnen met je nakuur?

Nu is het ook zo dat je je steeds met je werkelijk nakuur, het blokkeren van de oestrogenen om zodoende je GnRH productie weer 'online' te krijgen, steeds pas begint als de gebruikte AAS bijna volledig uit je bloed is verdwenen.

Dit is natuurlijk uiteenlopend voor alle verschillende AAS. Hierbij een handig tabelletje met een aantal veel voorkomende AAS.

AAS...................................Tijd na de laatste inname/inj........Minimale lengte van je nakuur

Anadrol50/Anapolan50...........8-12 uren................................3 weken
Deca Durobolin.....................3 weken..................................4 weken
Dianabol.............................4-8 uren..................................3 weken
Equipoise............................17-21 dagen.............................3 weken
Finajet/Trenbolon ac.............3 dagen...................................3 weken
Primobolan Depot.................10-14 dagen.............................2 weken
Sustanon............................3 weken..................................3 weken
Test Cypionate....................2 weken...................................3 weken
Test Enthenate/Testoviron....2 weken....................................3 weken
Test Propionate...................3 dagen....................................3 weken
Test Suspension..................4-8 uren...................................2 weken
Winstrol.............................8-12 uren..................................2 weken


Neem dus altijd de langst resterende AAS als leidraad.



PS: Ik weet natuurlijk niet alles op AAS gebied, integendeel, maar ik hoop hiermee toch wat duidelijkheid te kunnen scheppen. Zeker voor beginners. :)
 
Laatst bewerkt:
Sinds ik pas kort op dit forum 'zit', toch even een reactie op dit artikel.

Wat behalve mijn persoonlijke bevindingen zijn en die van velen is dat door gebruik van HCG de kans erg groot is dat je alsnog gyno krijgt; het gebruik van Nolvadex lijkt me een betere optie.

Wat ik nog verder wel opmerken is dat velen vrij tot erg depressieve gevoelens krijgen als ze Clomid gebruiken. Wellicht dat proviron gecombineerd met Orimeten een goede optie is....

Gr. Traps
 
HCG,ik dacht dat het alleen nodig was bij lange stevige kuren maar het is dus aangeraden om HCG altijd tijdens een kuur te gebruiken?zelfs bij de klassiekke ''bread an butter'' kuur (samen met nolvadex) of hoe zit het nu?
 
2 vraagjes;

Een paar weken stond er bij Sus nog dat je 12 dagen na de laatste inject moest starten met de nakuur, nu staat er 3 weken, en bij deca stond dat je na 4 weken moest starten en nu 3 weken...
 
Sinds ik pas kort op dit forum 'zit', toch even een reactie op dit artikel.

Wat behalve mijn persoonlijke bevindingen zijn en die van velen is dat door gebruik van HCG de kans erg groot is dat je alsnog gyno krijgt; het gebruik van Nolvadex lijkt me een betere optie.

Wat ik nog verder wel opmerken is dat velen vrij tot erg depressieve gevoelens krijgen als ze Clomid gebruiken. Wellicht dat proviron gecombineerd met Orimeten een goede optie is....

Gr. Traps

HCG gebruiken met Nolva, niet op zichzelf staand.


HCG,ik dacht dat het alleen nodig was bij lange stevige kuren maar het is dus aangeraden om HCG altijd tijdens een kuur te gebruiken?zelfs bij de klassiekke ''bread an butter'' kuur (samen met nolvadex) of hoe zit het nu?

Als je ballen krimpen, HCG nemen. :)


2 vraagjes;

Een paar weken stond er bij Sus nog dat je 12 dagen na de laatste inject moest starten met de nakuur, nu staat er 3 weken, en bij deca stond dat je na 4 weken moest starten en nu 3 weken...

Sust zou ik 2 weken en Deca 3 weken doen.
 
Nog een interesant stuk.
Onderdrukking door AAS kuren



Omdat blijvend hoge androgeen spiegels, 24 uur lang, zeker voor onderdrukking zullen zorgen, kan men gedurende een traditionele kuur onderdrukking van LH productie, niet vermijden. Hier volgen drie manieren om dit te vermijden.



● Vermijd hoge androgeen spiegels de volle 24 uur. Dit kan men doen, bij voorbeeld, bij gebruik van orale AAS, door deze alleen in de ochtend te gebruiken, met de laatste dosis ongeveer tegen de middag. Zelfs 100 mg/dag aan Dianabol kan op deze manier gebruikt worden met weinig onderdrukking. Het probleem met deze aanpak is dat de spiergroei niet zo goed zijn vergeleken met een hoge androgeen spiegel 24 uur per dag.

● Gebruik een hoeveelheid en soort AAS dat laag genoeg is om teveel onderdrukking te veroorzaken. Primobolan 200-400 mg/week zou dit effect kunnen bewerken. Opnieuw , spiergroei zal veel minder zijn vergeleken bij een meer substantiële kuur. Testosteron esters en Deca werken substantieel onderdrukkend zelfs bij 100 mg/week dus het gebruik van lage doses van deze steroïden zal resulteren in zowel onderdrukking alsmede weinig spiergroei.

● In principe, zou men een anti-androgeen (zoals finasteride) kunnen gebruiken, maar dit zou totaal voorbijgaan aan het doel van de kuur.



Waar de dosis AAS wel voldoende is voor goede pierwinst, ontvouwt zich een interessant patroon. De eerste twee weken is alleen de hypothalamus onderdrukt, en het produceert minder LHVH als resultaat op de hoge plasmaspiegels aan geslachtshormoon dat het waarneemt. De hypofyse is helemaal niet geremd, in feite, reageert ze zelfs gevoeliger, en zal zelfs beter reageren op LHVH (als deze voorradig is) dan normaal.. Na deze twee weken echter, raakt de hypofyse eveneens onderdrukt, en zelfs als er LHVH voorradig is, zal de hypofyse weinig tot geen LH produceren. Dit is een zwaardere mate van onderdrukking. Voorbij dit punt, lijkt er geen ander “omslagpunt”meer te bestaan, waar de onderdrukking dieper en moeilijker te stoppen wordt.. Als algemene regel kan men stellen, dat er weinig verschil bestaat in het gebruik van AAS voor 4 weken t.o.v. 8 weken: herstel is in beide gevallen gelijk. Tussen de 8 en 12 weken kan men steeds meer verwachten dat herstel langzaam en moeizaam

zal verlopen, hoewel zelfs na 12 weken is het normaal te verwachten dat herstel niet al te problematisch zal verlopen. Van kuren welke langer duren dan 12 weken, kan men substantieel meer moeilijkheden voor herstel verwachten. Van de honderden consultaties die ik heb verricht in verband met herstelproblemen, waren er weinig (ik herinner me er twee) voor erg korte kuren zoals 6 weken, de meeste werden veroorzaakt door langer dan 12 weken te gebruiken.



Ik weet niet welke veranderingen plaatsvinden in de hypothalamus en de hypofyse gedurende een lange periode van gebruik, en welke resulteren in de genoemde problemen, maar het is zeker waar dat onderdrukking gedurende een lange periode, herstel evenredig moeilijker maakt dan een gemiddeld/normale lengte van gebruik. Ik vermoed dat het probleem iets van doen heeft met onze biologische klok, dat de pulserende uitstort van LHVH regelt, maar ik ben hier niet zeker van.

*********************************************************************************
 
Nog een interesant stuk.
Onderdrukking door AAS kuren



AAS voor 4 weken t.o.v. 8 weken: herstel is in beide gevallen gelijk. Tussen de 8 en 12 weken kan men steeds meer verwachten dat herstel langzaam en moeizaam

zal verlopen, hoewel zelfs na 12 weken is het normaal te verwachten dat herstel niet al te problematisch zal verlopen. Van kuren welke langer duren dan 12 weken, kan men substantieel meer moeilijkheden voor herstel verwachten. Van de honderden consultaties die ik heb verricht in verband met herstelproblemen, waren er weinig (ik herinner me er twee) voor erg korte kuren zoals 6 weken, de meeste werden veroorzaakt door langer dan 12 weken te gebruiken.

*********************************************************************************


Dus het is beter om kort en heftig te kuren?
 
● Vermijd hoge androgeen spiegels de volle 24 uur. Dit kan men doen, bij voorbeeld, bij gebruik van orale AAS, door deze alleen in de ochtend te gebruiken, met de laatste dosis ongeveer tegen de middag. Zelfs 100 mg/dag aan Dianabol kan op deze manier gebruikt worden met weinig onderdrukking. Het probleem met deze aanpak is dat de spiergroei niet zo goed zijn vergeleken met een hoge androgeen spiegel 24 uur per dag.

Ik betwijfel of dit zin heeft.


● Gebruik een hoeveelheid en soort AAS dat laag genoeg is om teveel onderdrukking te veroorzaken. Primobolan 200-400 mg/week zou dit effect kunnen bewerken. Opnieuw , spiergroei zal veel minder zijn vergeleken bij een meer substantiële kuur. Testosteron esters en Deca werken substantieel onderdrukkend zelfs bij 100 mg/week dus het gebruik van lage doses van deze steroïden zal resulteren in zowel onderdrukking alsmede weinig spiergroei.

Eh.... ok? ???


● In principe, zou men een anti-androgeen (zoals finasteride) kunnen gebruiken, maar dit zou totaal voorbijgaan aan het doel van de kuur.

HPTA onderdrukking komt grotendeels door oestrogene activiteit. Dus een androgeen blokker gebruiken lijkt me weinig nut hebben.




Verder weet ik niet hoe dit topic open is gegaan, maar dit topic is niet bedoeld voor discussie, meer als referentie. Slotje dus weer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven