AndroidHealthClinic

SB vs RA + BF

Bezoekers in dit topic

SlettieBettie

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid sinds
21 aug 2005
Berichten
2.018
Waardering
219
Lengte
1m69
Massa
80kg
Vetpercentage
> 50%
Oftewel: SlettieBettie versus Reumatoide Artritis en BodyFat

Eindelijk weer tijd en fut om me op het sporten te storten: mijn studie is afgerond en met de huidige medicijnencombinatie is de artritis bijna onder controle (voorlopig). Dus ik ga er weer voor!

Het voorlopige schema:
Maandag
Opwarmen met overhead squats, doorgaan met frontsquats en eindigen met gewone PL-squats.
Dinsdag
Een uur lang baantjes zwemmen, doel is 60-70 baantjes (a 25 m).
Woensdag
Beginnen met benchpresses en nog wat push presses erna.
Donderdag
Weer een uurtje zwemmen.
Vrijdag
Eerst wat deadliften, daarna high pulls of cleans.

Zaterdag en zondag zijn rustdagen. Dit komt ook met andere activiteiten het beste uit.
 
Sterkte en succes gewenst aan je slettiebettie
 
is zwemmen effectief voor artritis? Herinner me nog uit je oude log dat je toen ook veel ging zwemmen.

Succes!
 
succes! pittig schema
 
Wow! Bedankt allen voor de aanmoediging! :)
Ik zal er vanavond, bij mijn eerste training, aan denken.
is zwemmen effectief voor artritis? Herinner me nog uit je oude log dat je toen ook veel ging zwemmen.

Succes!
Effectief... ach, het is een voor de gewrichten niet zo belastende cardio. En ik vind zwemmen gewoon leuk :D
Hardlopen kan helaas niet meer: de klappen op de gewrichten van voeten, enkels en knieen zijn te pijnlijk. :loopband:
 
wat is je voorgeschiedenis aan trainen eigenlijk?
 
wat is je voorgeschiedenis aan trainen eigenlijk?
Vooral veel gezwommen, van kinds af aan. Later ben ik daarbij gaan hardlopen om de overtollige kg's (van het studeren) eraf te krijgen, wat gedeeltelijk gelukt is.
In die tijd heb ik wel wat pogingen gedaan in verschillende sportscholen, maar het taboe dat daar nog rust op 'vrouwen en zwaardere gewichten' werkt erg deprimerend. Ik zie mijzelf niet met roze dumbbelltjes wapperen tot ik bijna opstijg... :D

Toen ik Phreak in nov 2004 leerde kennen raakte ik snel verknocht aan PL. Heerlijk om met echte gewichten in de weer te zijn. Binnen een maand of 3 zat ik op SQ:5x5x50, BP:5x5x32.5, DL:5x5x50. Allemaal zeer rustig opgebouwd en alles zonder veel moeite. En toen kwam de klap die artritis heet... Daardoor kon ik niets eens mijn sokken aantrekken, laat staan een halter van 20 kg optillen.

Tussen toen en nu ben ik een aantal keer weer geheel opnieuw begonnen (dus met lege stang of zelfs een zelfgemaakte houten halter) met ook wat gewichthef-oefeningen erbij (die helpen goed voor bewegingen in het dagelijks leven), maar steeds moest ik door de RA of de druk van mijn afstuderen stoppen.
 
Vandaag eerste training:

overhead squats
2x8x12
front squats
3x8x20
PL squats
1x8x20

Lekker rustig aan het opbouwen. 3 kwartiertjes getraind, inclusief aardig wat rust (lees: geklets met Phreak). Ging allemaal wel makkelijk en volgens Phreak ook best netjes, vooral de OH SQ.
 
6 setjes in 45 minuten... dat is wel héél rustig aan ja :D
 
lekker begin toch...
 
Idd, rustig aan... Ben net een oud wijf van 80 ;)

Vandaag gezwommen, maar het zwembad zelf wilde niet meewerken. Zijn we net begonnen, moeten we het water uit: de brug moet worden neergelaten. Daarmee maken ze van een 50 m bad een 25 m bad.
Wij weer het water in, heeft de badjuf moeite met zo'n baanketting. Ruben heeft bijna de badjuf het water ingesleurd (hij trok te hard aan de ketting, die eigenlijk een meter te kort was). Dat eindelijk voor elkaar, konden we echte baantjes zwemmen.

Uiteindelijk maar 40 baantjes in 40 minuten. Oh well...
 
6 setjes in 45 minuten... dat is wel héél rustig aan ja :D

Dat is ook wel een beetje mijn schuld... Jij hebt ook al eens meegemaakt hoe praatgraag ik tijdens een training ben, en daar heeft Chris dus 3x per week mee te stellen! :D Maar het meeste gaat dan ook wel over training zelf, dus het is geen verspilde tijd. :)
 
Training vandaag:

bench press
4x8x20
push press
(1x8x12, om er weer in te komen)
2x8x20

Bankdrukken ging lekker vlot. Over de push presses was ik wat onzeker, vandaar eerst de 12 kg. Maar de 20 kg ging ook goed (Phreak: netjes).

Oh ja, vandaag wat minder geklets, dus binnen 35 minuten klaar :D
 
35 minuten hehe.. geen zijn tijd om nog wat Core verstevegingen te doen ofzo??
 
Nice dat je weer begonnen bent! Heel veel succes!
 
Back
Naar boven