XXL Nutrition

[LOG] Russian Renaissance

Bezoekers in dit topic

Gillian

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid sinds
4 jul 2006
Berichten
5.010
Waardering
1
Damon Runyon zei:
You can become a winner only if you are willing to walk over the edge.

MacArthur zei:
In war there is no substitute for victory.

Michelangelo zei:
The greater danger for most of us is not that our aim is too high
and we miss it, but that it is too low and we reach it.

Een periode van niets doen zit er nu op. Het is tijd om weer hard te gaan werken naar een monsterstatus. Mijn eigen russische renaissance, wedergeboorte. De blessures zijn verleden tijd. Huidige stats stellen niet veel voor. Aantal dagen geleden gemaxed op Squat en Deadlift.

Squat
5x50
3x60
2x70
1x75
1x80
1x82.5
1x85
1x87.5

Deadlift
3x90
1x100
1x110
1x125

Squat zit meer in, maar omdat ik geen spotter/powerrack heb wil ik geen risico lopen op een fail. 87.5 ging nog wel redelijk soepel. Deadlift zit ook meer in, ongetwijfeld. Ik was alleen al redelijk uitgeput van het squaten, dus na 125 kilo gestopt. Maar wat maakt het ook uit, het is beide veel te slap. Bench heb ik niet gedaan. Ik gok op 70 kilo. Het doel is dit jaar minimaal 110 bench, 150 squat en 200 deadlift. We zullen zien hoe ver ik kom. Op het menu staat nu eerst een russische 6x2 cycle. Lineair, dus de beginner versie. Daarna komt een lange 5x5 periode en uiteindelijk komt er nog een smolov avontuur. Het huidige aanvalsplan:


Maandag

Squat 6x2
Snatch Deadlift 6x2
Bench 6x2
Barbell wide row 6x2
Hammer curls 3x5
Crunches 3x10

Woensdag
Squat 6x2
Sumo Deadlift 6x2
Military press 3x3
Lateral raises 3x6
Narrow bench 6x2
Crunches 3x10

Vrijdag
Squat 6x2
Deadlift 6x2
Bench 6x2
Incline dumbbell press 3x5
Barbell row 6x2
Barbell holds 5x30s

Enfin. Vanaf maandag trek ik ten strijde. Dan zal ik geregeld verslag doen van mijn veldslagen. De eerste paar weken zullen niet veel voorstellen vrees ik, maar je moet ergens beginnen. Nough' said.
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat je allang 120 gebencht had? Dan duurt het toch geen half jaar, omdat niveau weer te halen?

anyway, succes;)
 
Ik dacht dat je allang 120 gebencht had? Dan duurt het toch geen half jaar, omdat niveau weer te halen?

anyway, succes;)

Thnx. 120 heb ik nog niet gehaald. Weet niet meer precies wat het meest is wat ik gebenched heb. Aan het begin zal het wel snel gaan, maar voor 120 zal ik toch minimaal wel een half jaar nodig hebben denk ik.


ty:)
 
succes man, goed dat je weer kan trainen :thumb:
 
Thnx. 'k heb d'r weer zin in:D.
 
veel succes, moet een verademing zijn om na een blessureperiode weer degelijk te kunnen gaan trainen :)
 
Succes monster

:kiss:

veel succes, moet een verademing zijn om na een blessureperiode weer degelijk te kunnen gaan trainen :)

Dat zeker. Elke week gaan je handen steeds meer kriebelen. Je wilt zo graag weer wat gaan doen, maar het kan gewoon niet. Dat is zwaar frustrerend. Ik zou nu eigenlijk ook nog 2 weken wachten, maar ik ben het gewoon zat. Liever rustig beginnen met pussy weights dan nog langer niets doen.
 
Succes. Je schema vind ik wel tamelijk slecht.
 
hoe kan je dat schema lineair uitvoeren?

je squat maandag woensdag en vrijdag bijv. 6x2

moet je dan elke training 2,5 erop donderen? of squat op die 3 dagen met hetzelfde gewicht en add je de week daar op pas?
 
Succes. Je schema vind ik wel tamelijk slecht.

Waarom?

Succes met je doelen :)

Thnx:)

veel succes gillian!

:heart:

hoe kan je dat schema lineair uitvoeren?

je squat maandag woensdag en vrijdag bijv. 6x2

moet je dan elke training 2,5 erop donderen? of squat op die 3 dagen met hetzelfde gewicht en add je de week daar op pas?

Alle drie de dagen 1 gewicht en dan elke week 2.5 kilo erbij.
 
4x per week deadliften? En dan ook nog 3x squaten? Én dat ook nog in dezelfde training?
Bijna altijd dezelfde reprange voor je belangrijkste oefeningen. Véél te veel presses in verhouding tot je pulls. En waarom in godsnaam alles 5reps of minder?
 
4x per week deadliften? En dan ook nog 3x squaten? Én dat ook nog in dezelfde training?
Bijna altijd dezelfde reprange voor je belangrijkste oefeningen. Véél te veel presses in verhouding tot je pulls. En waarom in godsnaam alles 5reps of minder?

6x2 vind ik een volume van niets. Ik doe alles zo laag in de reps omdat ik voor pure kracht ga. Meer dan 5 reps vind ik dan te veel. 5 reps wil ik nu voor een periode vermijden omdat ik bijna nooit anders gedaan heb dan 5x5 en ik hierna ook weer 5x5 wil gaan doen. Daarom ga ik dus nu voor 6x2. Normaal zouden het meer sets moeten zijn (richting de 12), maar ik heb dat opgesplits in 6 sets deadlift en 6 sets squat. Pull en push verhouding zal ik nog eens naar kijken en de SL DL vind ik eerlijk gezegd zelf ook wel overbodig.

Edit: 6 pulls en 9 push, valt wel mee dus. Ik kan BNP eruit knikkeren en vervangen voor een pull.
 
Back
Naar boven