MuscleMeat

Lenn's trainingslog

Bezoekers in dit topic

Lenn

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid sinds
8 apr 2007
Berichten
6.498
Waardering
79
Lengte
1m70
Massa
83kg
Ik ben begonnen met de Wendler 5-3-1 routine, misschien is er wel animo om dit te volgen. Tips zijn altijd welkom.
Kine heeft gezien dat ik te gespannen spieren heb in m'n rechterbeen waardoor m'n bekken scheef getrokken wordt. Ik ga me dus beperken op de reps momenteel nog bij deadlift en squat.

1RM's:
sq: 160 (very safe)
bp: 105
dl: 205

Gisteren:

C1 A

Squat
5x60
5x70
3x80
5x95
5x107,5
10x122,5

Leg extension
2x10x30
3x10x35

Leg curl
10x10
10x15
3x10x20

Situps

vandaag:

C1 B

Bench press
2x15x20
5x37,5
5x45
3x52,5
5x60
5x70
15x80

Incline bench press
3x10x60
2x10x70

Dippen
2x10xBW
10xBW+10
10xBW+15
10xBW+20

Stabiliteit buikspieren
 
Laatst bewerkt:
In!

Echter zou ik je ass.exc. anders doen dan je nu doet.
Bijvoorbeeld bij borst floorpresses erbij om je bench te ondersteunen.
En bij squat lunges of sumo's erbij doen ipv een extension.
 
In!

Echter zou ik je ass.exc. anders doen dan je nu doet.
Bijvoorbeeld bij borst floorpresses erbij om je bench te ondersteunen.
En bij squat lunges of sumo's erbij doen ipv een extension.

Incline bench press ondersteunt de gewone bench ook.
Volgens mij kan 531 zo perfect goed gaan. Als hij voelt dat hij wat meer assistance of volume nodig heeft, kan hij nog altijd de 531 BBB proberen.

@ Lenn: succes. Ik zie dat je je 1rm's inderdaad safe hebt geschat, gezien de 10 en 15 reppers op de topset. Slow and steady wins the race ! ;)

---------- Toegevoegd om 09:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:49 ----------

EDIT: ik lees het probleem ivm je heup nu pas. Ik heb hetzelfde probleem. Bekken is wat gekanteld en daardoor duw ik meer op m'n rechterbeen bij squats.
 
In!

Echter zou ik je ass.exc. anders doen dan je nu doet.
Bijvoorbeeld bij borst floorpresses erbij om je bench te ondersteunen.
En bij squat lunges of sumo's erbij doen ipv een extension.

Thnx for the advice. Ik weet dat ik beter andere oef kan doen maar het is het kleine BB'ertje in mij dat het leuker vindt om deze oef te doen. Bij de deadlift zal ik dan ook pullups en BOR's doen en bij de OH zal ik upright row's en db rear side raises doen.

Ben dan ook benieuwd hoe ver ik met deze samenstelling ga geraken. Ik moet iets doen wat ik leuk vindt anders kap ik er toch snel mee. :D

---------- Toegevoegd om 09:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:52 ----------

Incline bench press ondersteunt de gewone bench ook.
Volgens mij kan 531 zo perfect goed gaan. Als hij voelt dat hij wat meer assistance of volume nodig heeft, kan hij nog altijd de 531 BBB proberen.

@ Lenn: succes. Ik zie dat je je 1rm's inderdaad safe hebt geschat, gezien de 10 en 15 reppers op de topset. Slow and steady wins the race ! ;)

---------- Toegevoegd om 09:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:49 ----------

EDIT: ik lees het probleem ivm je heup nu pas. Ik heb hetzelfde probleem. Bekken is wat gekanteld en daardoor duw ik meer op m'n rechterbeen bij squats.

Die 10 repper op de squat is dan ook bewust zo gedaan om net m'n rechterbeen wat te sparen. Anders had ik wel richting 15-20 gegaan. :)

Bij deadlift zal ik de komende 4 weken (geschatte hersteltijd) enkel de minimum reps aanhouden.

Met een ophogende zool kan je je bekkenstand wat opvangen. Ik heb deze zool al half jaar maar door spierspanning momenteel staat ze terug scheef.
 
Laatst bewerkt:
Haha dat dacht ik al, de stiekeme bb in jezelf!
Misschien zijn rack pulls een goede oefening om ernaast te doen?
 
Haha dat dacht ik al, de stiekeme bb in jezelf!
Misschien zijn rack pulls een goede oefening om ernaast te doen?

Voor bij deadlift bedoel je? Misschien wel ja, doe ik gwn 3 assis. oef. :D
 
C1D1

OH

2x15x20
5x27,5
3x37,5
5x45
13x50

Upright row
5x10x30

DB rear side raise
3x10x12

BB curl
5x10x30

Normaal morgen en zaterdag training maar wou wat stoom afblazen. maar omdat ik de buren niet wou wakker maken met m'n dl heb de trainingen maar gewisseld.
Daarom ook maar 3 sets ipv 5 omdat ik morgen pullups wil doen, deze vind ik belangrijker.
 
C1C1

Deadlift
10x60
5x75
5x87,5
3x100
5x120
5x140
12x157,5

Pullups
4x10xBW
7xBW

BOR
5x10x60

Na de deadlift was alle energie weg. Duizelig tijdens het rusten etc.. En dan nog het volume draaien dat ik niet meer gewend ben.
Had in m'n achterhoofd op rackpulls te doen maar m'n rug stond al zo strak na de repout dat ik gepast heb.
 
Laatst bewerkt:
[/COLOR]EDIT: ik lees het probleem ivm je heup nu pas. Ik heb hetzelfde probleem. Bekken is wat gekanteld en daardoor duw ik meer op m'n rechterbeen bij squats.

Ik heb dit ook. Doe jij hier nog iets tegen? Heb je misschien tips voor mij?
 
Ik heb dit ook. Doe jij hier nog iets tegen? Heb je misschien tips voor mij?

Ikzelf ben bij een podoloog geweest om langs één kant een ophogende zool te maken. Deze steek je dan onder je zool in je schoen waardoor je bekken recht komen te staan. Met de nodige mobiliteitoefeningen en stretchen kan je de spanning wegkrijgen.
 
Nog een wendler log. Ongeveer dezelfde stats als mij. Succes
 
Nog een wendler log. Ongeveer dezelfde stats als mij. Succes

Thnx, maar jij bent toch nog wel een stapke sterker dan mij. Vooral omdat je lichter bent. :)
 
Thnx, maar jij bent toch nog wel een stapke sterker dan mij. Vooral omdat je lichter bent. :)

Die 3 kilo gaat het niet maken denk ik, aan je repouts te zien zal je niet ver uit de buurt liggen. Is dit je eerste cycle?
 
Die 3 kilo gaat het niet maken denk ik, aan je repouts te zien zal je niet ver uit de buurt liggen. Is dit je eerste cycle?

Inderdaad eerste week van eerste cycle. Staat ook telkens bovenaan de training. C1A1 bv.

Ik heb ervaring met Bill star, Rippetoe maar Wendler is de eerste keer.
 
Vandaag 46km in schoten gereden. Zonder bevoorrading :(
 
C1A2

Squat

5x60
5x72,5
5x80
3x100
3x115
11x130

Leg extension
3x10x35
2x10x40

Leg curl
5x10x20

Buik
 
Heel netjes die 11x130!!
 
Succesm ben verliefd op wendler

Beyond 531 gelezen?
 
Beyond 531 staan leuke alternatieve op voor assistance, kijk er maar eens naar, heb em toevallig van het weekend gelezen.

Verder vind ik jim wendler een leuke schrijfstijl hebben, ook zijn t nation artikelen zijn een aanrader
 
Back
Naar boven