Fitness Seller

From Wimmos To Shredded beast - log

Bezoekers in dit topic

wimmos

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
3 aug 2005
Berichten
7.329
Waardering
197
Dag beste log-vrienden,

Ik ben Wimmos!

Stats:
Leeftijd: 19
Lengte: 1.74m
Gewicht: 71kg
Vetperc.: 12% (?)
Trainingsjaren: 1 écht, vroeger thuis met db's van 10kg en lage EZbar, maar dat tel ik niet mee.

Recente leuke cijfertjes:
Parallel Squat: 3x3x105
Deadlift: 3x3x120
Bench Press: 1x82.5 (april).

Doelen op korte termijn: bench press hard bijschaven, idem schouders. Pecs lopen dan ook achter en daar ga ik de komende maanden wat proberen aan doen.

Hoofddoelen: Spiermassa & kracht. Ik wil een mooi gespierd maar ook functioneel lichaam. Ik heb geen plannen om ooit een wedstrijd te draaien, heb er de ambitie er niet voor en niet de zin/geld/tijd. Doe dit gewoon voor mezelf.

Over mijzelf:
Ik train meestal 3x per week in Gent, en fiets minstens 30 minuten per dag (naar de les enz). Ik vind bb belangrijk, maar mijn studies staan boven alles en dat zal ook in deze log te merken zijn; heb ik te weinig tijd om me voor te bereiden op een belangrijk examen, dan moet de rest maar even wachten, kwestie van prioriteiten zetten.

Mijn vorige log (http://forum.dutchbodybuilding.com/f64/wimmos-logs-43080/index40.html )was een beginnerslog waaruit ik veel heb geleerd, ik hoop ook in deze log heel wat nuttige comments te krijgen :)


Dat was het!
 
Ga fullsquats doen ipv parallel squats als je bill starr volgt.
 
Succes met de trainingen en deze log!

Doelen op korte termijn: bench press hard bijschaven, idem schouders. Pecs lopen dan ook achter en daar ga ik de komende maanden wat proberen aan doen.

??? Ik vind de bench niet echt heel erg uit verhouding hoor. En bench press ≠ pecs ;)
 
Okay, welkom lees vooral de sticky's en persoonlijke vragen en over anabolûh alleen over de PM.
 
Ga fullsquats doen ipv parallel squats als je bill starr volgt.

Idd ja. Nu dus nog inschatten hoeveel ik zou kunnen FS'en, hopelijk zit ik er dichtbij.

Is te hopen van wel dan he, aangezien hij van zijn beginners periode af wil stappen :)

Succes kerel

Thx
Succes met de trainingen en deze log!

??? Ik vind de bench niet echt heel erg uit verhouding hoor. En bench press ≠ pecs ;)

Thx! Tegenwoordig bak ik niks meer van mn bench, al kan Samu bevestigen dat ik in april 1x82.5 haalde. In theorie zou bench hoger moeten liggen na die extra maanden maar vrees ervoor. We'll see!

Bench je met arch en legdrive?

Nop. 2 weken geleden eens (slecht?) gearched en denk dat ik daarbij mn rug wat om zeep heb geholpen waardoor ik het nu nog rustig aan moet doen. Voorlopig dus even zonder arch.

Okay, welkom lees vooral de sticky's en persoonlijke vragen en over anabolûh alleen over de PM.

Bedankt voor die tip.
 
Succes met je nieuwe log man.
 
Ha.. als ik zo een titel lees denk ik meteen aan foto's..
Maar dat komt dan vast later wel.. dit is in iedergeval een goed begin!
duidelijke doelen en duidelijke stats! :thumbs:
 
hey wimmos :) hoe is de progressie bij de benen? hoop wel dat ze groter zijn geworden anders heb ik je bijna ingehaald :P

goodluck :thumb:
 
Succes met je nieuwe log man.

Thx

dankje
Ha.. als ik zo een titel lees denk ik meteen aan foto's..
Maar dat komt dan vast later wel.. dit is in iedergeval een goed begin!
duidelijke doelen en duidelijke stats! :thumbs:

had eerst nog gedacht om beginfoto's te vergelijken met foto's van nu, maar heb besloten om deze log beetje zakelijker en overzichtelijker te houden, later in "post je foto's" plaats ik wel wat exemplaren :)

hey wimmos :) hoe is de progressie bij de benen? hoop wel dat ze groter zijn geworden anders heb ik je bijna ingehaald :P

goodluck :thumb:


Weer wat groter ja, maar heb 2 maand geklungeld met 2x per week trainen door examens en vrees dus dat jouw vooruitgang beter is ;) ben ook wat gaan cutten voor een paar weekies tot nu. Met 3x squatten in de week ga ik je wel inhalen kerel :)
 
Heel goed, duidelijk structuur in je trainingen weer vanaf nu! Suc6
 
Bill starr schema:

Full Squat: 65x5 -> 1RM = 73
Bench press: 67x8 -> 1RM=83
BB Row: 67x8 -> 1RM=83
DL: 133x3 -> 1RM=141
MP: 47x3 -> 1RM=50

De eerste getallen ingegeven in het Excel sheet, de berekeningen voor de 1RM werden daaruit automatisch opgemaakt.

Heb geen correct getal voor elk kunnen ingeven helaas, was altijd een beetje gokken. Voor de full squat heb ik 60% van een parallel squat genomen (had nog nooit gedaan).

Volgens dit schema is mn MP en bench press niet verbeterd sinds april.. 8x67 heb ik nochtans nog nooit kunnen benchen... kortom ik ga mn voeten vegen aan de berekening van de 1RM die daaruit volgt en rekening houden met mijn echte gewichten. Deze zijn dus de nieuwe officiële gegevens:

Full Squat: 65x5 -> 1RM = 73
Bench press: 64x8 -> 1RM=81
BB Row: 67x8 -> 1RM=83
DL: 133x3 -> 1RM=141
MP: 47x3 -> 1RM=50
 
Bill Starr week 1 - Maandag

Full squat:
5x5x51

Bench press en BB rows:
5x 40/45/51/57/62

Had al wat moeite met de 62 te benchen, wtf toch... daarom dus verlaagd, het doel dat ik voor ogen had, en de gegevens over mijzelf moeten wel fout geweest zijn in de eerste Excel-poging.

Hyperextensions:
2x8 +10

Leg raises:

10x +6kg
10x
10x +6kg
10x


Ook de assistance zal langzaam toenemen qua gewichten, geen zorgen dus ;). Had zin om nog wat assistance te doen, maar ga me aan het schema houden om zeker niet vervroegd te moeten stoppen.
 
Succes kerel!
 
**** quads
 
Hey wimmos.. wedstrijdje doen wie het eerste op 350 totaal zit op de grote 3? :P
Wel filmpjes posten als je erop zit he.
 

Soortgelijke topics

Back
Naar boven