XXL Nutrition

Bill Starr Log

Bezoekers in dit topic

Starter20

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid sinds
4 feb 2006
Berichten
28.280
Waardering
1.389
Lengte
1m80
Massa
90kg
vanaf 8 januari ga ik me ook wagen aan Bill Starr, iets wat ik al heel lang wilde maar het kwam er telkens niet van....

ik ga het voor mezelf hier bijhouden (omdat die mogelijkheid er is :cool: ) weer is wat anders dan in een word documentje...

ik hou de 'oorspronkelijke oefeningen' aan, alleen de incline bench vervang ik voor de Push Press... aangezien ik meer waarde hecht aan flink gewicht boven mij hoofd kunnen duwen, dan schuin vooruit..

hoofdoefeningen zijn dan dus: full squat, bench, bor, push press en deadlift assistance zijn: hypers, situps, dips, barbell curls en triceps extensions...

de 1 rm's die ingevult zijn op mijn schema-template zijn als volgt:
squat: 105 (hiervan ben ik zeker dat ik het kan fullsquaten, 112,5 die ik gedaan heb was net onder parallel)
bench: 83 (2x82,5 gedrukt)
rows: 60 (ik weet het, niet lekker in verhouding, te lang verwaarloost)
deadlift: 140
push press: 57
set interval staat op 12,5%

wellicht dat sommige wat hoger kunnen @ the moment, maar ik vul het liever 'veilig' in dan dat ik mezelf overschat en ergens halverwege het schema stagneer... mijn streven is het schema minimaal 9 weken vol te houden...

bij mij op de sportschool kan je helaas alleen met stappen van 2,5 kilo werken, dus vandaar dat ik altijd zal afronden 84 word bijv 85 en 88 word 87,5...
 
Leuk, Bill Starr:D

Veel succes:thumb:

Doe je de lineaire versie?
 
begin vanavond ook met Bill Starr, jij iig veel succes!
Verder, hoe zal je de rows uitvoeren, par met de grond, explosief of gecontroleerd omhoog, wel / geen cheat?

EDIT:
wellicht dat sommige wat hoger kunnen @ the moment, maar ik vul het liever 'veilig' in dan dat ik mezelf overschat en ergens halverwege het schema stagneer... mijn streven is het schema minimaal 9 weken vol te houden...

bij mij op de sportschool kan je helaas alleen met stappen van 2,5 kilo werken, dus vandaar dat ik altijd zal afronden 84 word bijv 85 en 88 word 87,5...
Ik neem ook voor squats hetgene wat ik zeker kan, omdat ik nu net nieuwe techniek hanteer.
Verder werk ik in stappen van 2 kilo.
Dit laatste even terzijde

Moge de pr's aan diggelen vliegen
 
Goed dat je conservatief begint :thumbs: Je kunt beter rustig beginnen en de volume en/of intensiteit fase met 1 week verlengen dan al na 3 weken failen.
 
Leuk, Bill Starr:D

Veel succes:thumb:

Doe je de lineaire versie?

jep lineaire, thnx

begin vanavond ook met Bill Starr, jij iig veel succes!
Verder, hoe zal je de rows uitvoeren, par met de grond, explosief of gecontroleerd omhoog, wel / geen cheat?

EDIT:

Ik neem ook voor squats hetgene wat ik zeker kan, omdat ik nu net nieuwe techniek hanteer.
Verder werk ik in stappen van 2 kilo.
Dit laatste even terzijde

Moge de pr's aan diggelen vliegen

rows doe ik altijd parralel met de grond (niet neerleggen), explosief omhoog en even beethouden in bovenste positie om vervolgend rustig te laten zakken...

jij ook succes!

Goed dat je conservatief begint :thumbs: Je kunt beter rustig beginnen en de volume en/of intensiteit fase met 1 week verlengen dan al na 3 weken failen.

das wel mijn ervaring ind, rustig opbouwen werkt het het beste :D
 
De 'oorspronkelijke lifts' zijn trouwens high pull en power clean ipv deadlift en BOR.
 
De 'oorspronkelijke lifts' zijn trouwens high pull en power clean ipv deadlift en BOR.

idd maar is meer voor football

Ik heb ook de lineaire gedaan. Wat ik deed is voor bill starr easy 5 rm's testen (dus waar je zeker geen moeite hebt). En dan deze in week 3 zetten. Madcow raad aan om niet te vlug maar ook niet te voorzichtig te beginnen. Het is trouwens een zeer goed schema, want ik nam de gewichten die ik in week 9 moest nemen in week 6-7 (aangezien ik ook enkel met 2.5 kg kan verhogen). Na week 7 gestopt, omdat week 8 in de vakantie viel en ik onregelmatig train.

succes trouwens :D
 
wist ik ;) daarom had ik oorspronkelijke tussen aanhalingstekens
 
Week 1 - Training 1

vandaag eerste training sinds 27 december 2006, en dus ook de eerste dag bill starr! viel me alles mee, was goed te doen vrij licht enzo.. ik train samen met een maatje van me op dit schema, hij pakt alles net wat lichter, waardoor hij dus heel de tijd mag beginnen... is hij klaar dan ga ik etc etc etc... we hebben dus de volgende training binnen 3 kwartier er door gejaagd:

SQUAT:
1x5 42,5
1x5 55
1x5 65
1x5 75
1x5 85

BENCH:
1x5 35
1x5 42,5
1x5 50
1x5 60
1x5 67,5

BOR:
1x5 25
1x5 30
1x5 37,5
1x5 42,5
1x5 50

daarna nog 2x10 hyperextensions, 4x5 situps.... die oefeningen heb ik al ruim 6 maanden niet meer gedaan, dus even geen gewicht gebruikt, maar eerst ff met BW opbouwen

conclusie: lichte gewichten, waardoor ik wel weer ff extra op mijn techniek kon letten en alles explosief kon uitvoeren.... alleen de laatste 5 herhalingen van de hoofdoefeningen waren redelijk pittig... denk dat dat te wijten is aan de hoeveelheid alcohol en slaaptekort van de afgelopen periode

zin in woensdag!
 
Iedereen is aan het *** STERREN *** geslagen :D
 
Week 1 - Training 2

Squat
1x5 42,5
1x5 55
1x5 65
1x5 65

Push Press
1x5 30
1x5 35
1x5 40
1x5 45

Deadlift
1x5 70
1x5 85
1x5 100
1x5 115

en nog 3x7 situps

conclusie: saaie, korte training... alleen de 1x5 115 deadlift vergde eigenlijk inspanning.... nog maar 10 minuten interval op de crosstrainer aanvast geplakt zodat ik idee had dat er wat gebeurd was... al met al nog binnen 45 mins klaar.. maar goed 1ste week zal ik maar denken
 
ja eerste twee weken zijn saai, sorry.
 
wees niet zo ongeduldig jij ! :D
sorry man :D

ja eerste twee weken zijn saai, sorry.

ik neem het jou ook niet kwalijk hoor :D als ik kijk naar wat jij er mee behaalde lijkt het me het wel waard... sowieso als je er logisch over nadenkt is het niet verkeerd om ff extra op je techniek te letten en flinke snelheid erin knallen die eerste weken... zal je denk ik alleen maar baat van hebben uiteindelijk + wennen aan het opbouwen... dus ik probeer het maar op die manier te bekijken
 
Vanaf week 4 is het huilen ;)

Ik zie net dat je ruime marges hebt genomen bij je 1RM, want ik schrok al van je Squat met 112,5 zou je toch al een stuk hoger moeten trainen, maar je gaat dus uit van 105!
 
Vanaf week 4 is het huilen ;)

Ik zie net dat je ruime marges hebt genomen bij je 1RM, want ik schrok al van je Squat met 112,5 zou je toch al een stuk hoger moeten trainen, maar je gaat dus uit van 105!

ik heb me zakdoekjes al klaar liggen :cool:

enne jep, 105 = full, 112,5 = net onder par.

men sig klopt niet...
 
Back
Naar boven