Fitness Seller

Ari70's Trainingslog

Bezoekers in dit topic

Ari70

Huge Freak
10 jaar lid
Lid sinds
21 dec 2005
Berichten
9.653
Waardering
154
Lengte
1m85
Massa
86kg
Vetpercentage
12%
Geen Powerlifting / Geen Bodybuidling
Maar Functionele Power, Speed, Agility

Mijn sport is namelijk atletiek/SPEERWERPEN!! hierop is dus ook mijn trainingsschema afgestemd. Ik ga het hier proberen bij te houden voor mijzelf. Maar natuurlijk ook voor de mensen die het graag lezen. Of commentaar willen geven. Het is de bedoeling dat ik niet te snel zwaar word. Dit maximaal met 5 kilo per jaar omdat anders de techniek/snelheid voor mijn sport in het gevaar komt.

Beginnend met mijn eerste stats:

19 jaar
1 jaar trainend
83 kilo
~BF 11%
 
Laatst bewerkt:
Ik ben dit moment nog in de opbouw naar het nieuwe seizoen: Mijn schema is nu als volgt en bestaat globaal gezien uit het volgende rep's: 5-5-3-3.

De oefeningen die voor mij als speerwerper van belang zijn is vooral alles wat van achter het hoofd naar voren wordt gebracht (pull-overs), en gewichten die vanaf de grond snel naar boven worden gebracht dit omdat dit explosief dient te gebeuren (voorslaan, trekken), helaas zit ik even met een probleempje met men knie en kan ik even geen benen trainen. :o
 
Maandag en Vrijdag Upperbody
Zondag en Donderdag Lowerbody (+ Rug)

Maandag = Globaal gezien

Warming-up 2 rondjes inlopen op een 400 meter baan (dus niet echt bijster veel)

Endo/Exo rotatie om de ellebogen warm te maken, Armwringen

Bankdrukken
Bent over Rowing/Liggend Rowing "breed"

Pull over rechte stang vanuit rek dus helemaal op de grond
Pull over dumbbell (ook uit rek)/Eenarmig Cable Rowing

Triceps pull down/ French press

Incline curl/Preachers curl

Cool down: stretching borst rug en armen

Vrijdag:

Warming-up 2 rondjes inlopen op een 400 meter baan (dus niet echt bijster veel)

Endo/Exo rotatie om de ellebogen warm te maken, Armwringen

Dumbbell drukken 45 graden om en om met Rebel Rowing "Breed"

Pull over dumbbell

Pull over rechte/ez stang

Pull down "breed achter"/ Pull down "smal voor"

De Been/Rug (zondag, donderdag) trainingen door knie problemen wacht ik nog even met dit in het krachthonk te doen..

Ik krijg hier wel een globale "spring, sprongkracht training" wat zowel Spieruithoudings als Algemeen uithoudings vermogen aanpakt. Denken aan stopsprongen. in Squatstand met 20 kilo in de nek 25 seconden blijven staan en dan door een zandbak met los zand voor en achteruit springen.


aanstaande vrijdag 23-12-2004 eerste post van een echte work-out:eek:
 
Aparte traing heb je, weer eens wat anders. Ben benieuwd hoeveel gewicht je nu pakt na 1 jaar.
 
Ook vermelden hoeveel sets, reps, gewicht je neemt.. is handig om bij te houden zo! Succes ermee!
 
Hoeveel meter gooi je?
 
Gooide 2 jaar terug als 17 jarige 60.15meter, Afgelopen seizoen 58,67 meter dit kwam mede omdat ik afgelopen winter van 72 naar 86 kilo ben gegaan. Daarna was ik controle kwijt, had extra kracht maar was langzamer. Hierdoor klopte mijn techniek niet meer en ben ik weer moeten afvallen (klinkt raar he :P)

Ben vorige week gestopt met creatine.. had toen in men series met 7 herhalingen.. Bankdrukken 7x72,5, Pull-Over Dumbbell 7 x 46, Voorslaan (juli) 7 x 75, Squatten (parraller (juli) 1 x 140 en Deadlift (juli) 5x 140 Dit zijn de belangrijkste stats voorlopig

Ik bouw mijn reps altijd op van laag gewicht naar hoog gewicht. Dus in mijn laatste serie heb ik bovenstaande resultaten gehaald..
 
wimmos zei:
Ook vermelden hoeveel sets, reps, gewicht je neemt.. is handig om bij te houden zo! Succes ermee!


De gewichten komen uiteraard in de logs er bij ook de sets en reps

En iedereen bedankt voor het posten in men logje :cool:
 
Mijn eerste training......

mensen, mijn excuses ik kon de afgelopen 2 weken niet op het board waarom weet ik niet :S maar het lukte gewoon niet vanmiddag lukte het eindelijk weer :D en nu kan ik dus mijn eerste training plaatsen ben laatste tijd, en nu nog steeds ziek geweest maar heb toch doorgetraind, ben van plan om komende week weer met de been training te beginnen omdat het anders wel heel ver gaat achterlopen.


Endo/exo rotatie met 12,5 kilo ff goed warm maken

Bankdrukken 5-3-3 /60 70 83,6 (waar ik train zijn de gewichten in ponden dus moet terug rekenen :$)

Pull over dumbbell 5-3-3 /36 46 49 (PR) (nog nooit 49 getilt met 3 reps)

toen wat bij oefeningen gedaan het is immers vakantie, en ben nog wat ziekjes (snot neus).

Hammer Curl en wat Bicep Curl.. (4X8 met 18 kilo) en nog wat gekloot met Military press met Olympische stang met gewicht rond de 45 kilo 8 herhalingen.

Voor de volgende trainingen ga ik me beter aan het schema houden en gediciplineerder te werk!! en hoop snel beter te zijn van mijn verkoudheid!!
 
weet wel wat je bedoelt, maar Log in het vervolg zoals iedereen hier aub..
oefening:gewicht x reps,reps.. is wat handiger om te volgen, danku :)
 
Metal^militia zei:
weet wel wat je bedoelt, maar Log in het vervolg zoals iedereen hier aub..
oefening:gewicht x reps,reps.. is wat handiger om te volgen, danku :)


Okay bedankt zal het doen zoals de rest
 
Interessante log gaat dit worden, eens iets helemaal anders :).

Je pr's mogen er ook zijn trouwens.
 
Ja als je 7 x 46 doet (met crea) maar nog nooit zwaarder als 46 kilo bent gegaan, dan is die 3 x 49 een PR voor mij. En ik verwacht als ik strax beter ben dat ik hoger zal komen.
 
Laatst bewerkt:
Metal^militia zei:
weet wel wat je bedoelt, maar Log in het vervolg zoals iedereen hier aub..
oefening:gewicht x reps,reps.. is wat handiger om te volgen, danku :)
:finger:
eerst reps dan gewicht
 
Vanavond na men training de reps gevolgd door gewicht..

deze week nieuw schema 8-8-8, volgende week 8-8-8-8, de week daarop 8-8..

Afgelopen weken mini pyramide gehad 5-3-3. De komende 3 weken dus weer een omvang gericht schema. ik houd jullie op de hoogte :P

Ari70
 
training 9-1-2006

schema 8-8-8

endo/ exo
2x8 met 15 kilo

bankdrukken vlak

8x60
8x70
8x74

liggend rowing (breed) rechte stang)

8x70
8x80
8x100 (kan makkelijk zwaarder maar het valt niet mee om mij zelf plat te houden, aangezien ik mijzelf niet kan vastmaken met een riem of iets dergelijks moet ik me nu met men voeten tegenhouden.

pull over rechte stang "close-grip"5 cm tussen handen (bijna gestrekte armen)

8x32
8x40
8x48 (ging wel lekker alleen men ellebogen zijn nog niet sterk genoeg voel erg veel spanning maar geen pijn

toen dacht ik dat het bijna tijd was :mad: ,(geef eigenlijk gewoon training aan een stel andere werpers van onze club). maar zat er een half uur naast toen erg gehaast om nog even men bicep op te pompen

Dumbbell curl
L8 R8 18 (voelde zwaar)
L8 R8 15 (te licht)
L8 R8 18 (waarom nu wel :( , maar deze ging lekker)

toen moest ik nog ladder chinnen nog steeds idee dat het zo tijd was (normale grip handen zo een 30 cm uit elkaar handpalmen naar voren wijzend)

1 4 seconden rust
2 8 seconden rust
3 12 seconden rust
4 16 seconden rust
5 20 seconden rust (sh%t d*mn f()ck c%&*nt) veelste moe nog van het curlen)
4 FAILURE en gestopt was kapot (2 herhalingen gehaalt)

toen kwam ik tot de conclusie dat het een half uur later pas tijd was :S :eek:

toen een improvisatie .. eerst 10 minuten gerust pfuu wat was ik lam


dumbbell kick-back (wilde toch men tricep nog even goed aanpakken
erg bezig gehouden met het stil houden van mijn elleboog)

8L 8R 10kilo
8L 8R 12,5 kilo
8L 8R 12,5 kilo (erg mooie pomp)

toen Sssssupersetje Schuin bankdrukken (45graden)/Flyes deze oefeningen heb ik minstens 3 maanden niet meer gedaan.

weet niet meer de preciese gewichten

8x50 Superset 8x15 (2 DB van 15 kilo eentje voor links en eentje voor rechts ;) )
8x50 S 8x15
8x50 S 8x15


Hehe eindelijk helemaal naar de tering en vlug naar huis want de kapster kwam :D
 
Laatst bewerkt:
waarom eerst curlen en dan chinnen?? zonde man anders had je veel meer reps kunnen maken met chinnen.grts
 
omdat ik nogal overstuur was met de tijdsdruk was ik heel het ladder-chinnen vergeten. volgende UB training ga ik eerst chinnen en dan pas Bicep oefening pakken.. Bicep is eigenlijk maar bijzaak voor mij... niet omdat deze voorloopt.. maar omdat het tijdens de "Beweging" (speerwerpen) alleen maar balast is.
 
Back
Naar boven