| | #1 |
| AddictedToTheGym Geregistreerd: Dec 2007 Locatie: Antwerpen Geslacht: M
Karma Power: 5 | Voeding voor een student ! (School) Voeding voor studenten. Ik spreek uit ervaring , het is niet gemakkelijk om aan je dagelijkse voedingsschema 100% in orde te krijgen als je op school zit. Je kan nu eenmaal niet koken of niet even naar de ijskast als je op school zit. Dus ik heb eens nagedacht over wat alternatieven. Dingen die je de avond ervoor kan maken , Ik maak soms savonds voor het slapengaan wat rijst en doe er wat ei onder. Dit laat ik dan afkoelen en doe het smorgends in een tupperwear potje. Dan kan ik dit tijdens de pauze opeten. Je kan dit ook doen met hardgekookte eitjes ofzo… Je kan ook de avond ervoor of smorgends een shake maken. Ik neem soms 3 plastic flesjes van 0.5L en vul ze met eiwittenshake. Je mixed of shaked je shakes op voorhand en giet ze nadien in die flesjes. Beleg voor tussen je boterhammen : ![]() Dat zijn enkele dingen waarvan ik de voedingswaardes heb gevonden en die ikzelf ook vaak meeneem naar school. Als ik soms geen tijd heb om op voorhand mijn dingen klaar te maken koop ik op school Chocomelk of melk. ............................Eenheid.......Kcal........Eiwit........Koolh........ vet melk (half volle).........10 cl..........50..........4.0..........5.0..........1.5 melk (magere)..........10 cl..........33..........3.2..........4.9..........0.1 melk (volle)..............10 cl..........64..........3.2..........4.7..........3.6 (chocomelk heef ongeveel zelfde waardes alleen iets vetter) Je kan ook ontbijtkoeken eten tijdens de pauze .. Of nog beter ,een protein bar ........................Eenheid.......Kcal........Eiwit........Koolh........ vet ontbijtkoek.........100 gr.........288.........4.0.........68.0.........0.0 Hopelijk hebben jullie hierwat uit geleerd of wat nieuwe ideetjes gekregen Als je zelf nog dingen weet .. Post ze maar dan zet ik ze erbij
__________________ Preparing for competitions in 2010 "Preparing to win juniors" Join "The DBB Big Ass Lover Club" |
| | |
| | #2 |
| Advanced Bodybuilder Geregistreerd: Jan 2008 Locatie: Groningen Leeftijd: 14 Geslacht: M
Karma Power: 4 | Leuk artikeltje
__________________ Niet lachen hoor! Ja ik weet dat ik een noob ben. Of een novice... So, correct me if i'm wrong! AJAX!!! |
| | |
| | #3 |
| Ripped Bodybuilder Geregistreerd: Jan 2003 Locatie: Nederland Geslacht: M
Karma Power: 28 | Denk je dat je na school wel ineens zeeen van tijd hebt ofzo? Dat wordt een koude kermis dan.
__________________ Het is "sowieso" |
| | |
| | #4 |
| AddictedToTheGym Geregistreerd: Dec 2007 Locatie: Antwerpen Geslacht: M
Karma Power: 5 | Nee .. maar op je werk kan je wel rustig iets in de microgolfoven of een kant en klare maaltijd tijdens je middagpauze gaan kopen.
__________________ Preparing for competitions in 2010 "Preparing to win juniors" Join "The DBB Big Ass Lover Club" |
| | |
| | #5 |
Karma Power: 28 | Ik kan dat toevallig omdat ik op een relaxte afdeling werk. Maar op kantoor wordt in de meeste gevallen van je verwacht dat je alleen in de pauze een complete maaltijd nuttigt hoor. Vergaderingen, presentaties, klanten bezoeken, geloof me als scholier heb je veel meer tijd tot je beschikking.
__________________ Het is "sowieso" |
| | |
| | #6 | |
| Dutch Bodybuilder | Citaat:
Op school is het anders, dan heb je dit niet en heb je onregelmatige tijden! Structuur ontbreekt hierbij... !!
__________________ Leeftijd : 19 Lengte: 1.92 mtr Gewicht: 81/82 KG Status: Bulking.. | |
| | |
| | #7 | |
Karma Power: 28 | Citaat:
Anders gezegd iemand op de postkamer van een bedrijf heeft een ander schema dan de CEO van dat zelfde bedrijf. En trouwens met de structuur tijdens mijn opleidingen viel 't best mee.
__________________ Het is "sowieso" | |
| | |
| | #8 |
| Freaky Bodybuilder Geregistreerd: Apr 2007 Locatie: Lier Leeftijd: 23 Geslacht: M
Karma Power: 43 | Bakje kwark meenemen. Pannekoeken Boterhammen .....
__________________ 1.75m @ 91kg bf 19 % ORIGINAL POSTED BY EL SMURFO: Ik ga iets versturen met de post, iets kleins van 5 euro ofzo voor iemand haar verjaardag, prijs eraan laten of niet? als ik het ervan knip zou ze misschien denkek dat ik het gestolen heb maar als ik de prijs eraan laat zou ze misschien denken dat ik het wil benadrukken dat ik 5 euro heb uitgegeven ofzo |
| | |
| | #9 |
| Huge Freak Geregistreerd: Oct 2002 Locatie: Nederland Leeftijd: 26 Geslacht: M
Karma Power: 48 | shakebeker met gemalen havermout/brinta + whey amandelen/pinda's/noten bakje spaghetti (volkoren spaghetti + tomatenpuree + tartaar) witte bonen in tomatensap + ei Havermoutwafels / pannenkoeken Volkorenboterhammen met gebakken kipfilet
__________________ Ik heb een crealul®... DBB Soap afleveringen: Ryu en Dolcett Bascross en Pkroes Edwin1987 Superdudes beramen rof gedrag op DBB-ers Update! http://www.youtube.com/watch?v=GmCnjqAqrSc |
| | |
| | #10 |
| Huge Freak | Neem meestal 2 maaltijden mee naar de uni, brood + kipfilet of slankie-kaas en kwark en yoghurt en wat fruit.
__________________ If you're so smart, why ain't you rich? |
| | |
| | #11 |
| Freaky Bodybuilder | euh...nee , vooral niet als je 80% vd tijd bij klanten op kantoor bent., schoo is qua voeding een HEEL stuk makkelijker hoor!
__________________ Layne Norton Bulk-Cut Cycle en MassFX2 & HyperdrolX2 http://forum.dutchbodybuilding.com/f...-stack-147327/ Big Ass lover Club FTW! |
| | |
| | #12 |
| Advanced Bodybuilder Geregistreerd: Jan 2008 Locatie: Nederland Leeftijd: 23 Geslacht: M
Karma Power: 1 | school + uni zijn idd makkkelijker dan full-time werken om je aan je voedingsschema te houden, ikzefl werk bij de bank van 8:00-18:30 en maak elke avond een shitload aan rijst/kip/groente klaar om vervolgens hier koud binnen 5 minuten weg te stampen... Heb hier geen magnetron niks... Op de uni en op de middelbare school heb je zeeen van tijd.
__________________ 1 januari 2008 107 kg, bf ?% 13 feb 2008 101.8 kg bf?% 11 maart 2008 96.6 kg bf rond de 18%? 17 maart 2008 95.3 kg bf rond de 16%? 30 maart 2008 94.2 kg bf rond de 15.8%? 13 april 2008 93.1 kg bf rond de 11% 24 april 2008 91.4 kg bf rond de ?% 1.80cm |
| | |
| | #13 |
| Novice Geregistreerd: Apr 2006 Locatie: Nederland Leeftijd: 23 Geslacht: M
Karma Power: 0 | koude salades met kip of vis in een tupperware bakje erg makkelijk en snel. |
| | |
| | #14 |
| Ripped Bodybuilder | Ik heb zelf liever schooldagen dan vakantie, want dan sta ik tenminste om 8 uur op ipv 12 uur. We hebben 2 pauzes van 10 minuten en dan eet ik meestal volkorenbrood met beleg (pindakaas, kippefilet, chocoladepasta) en een bak kwark. Onder de pauze kan ik gewoon warm eten daar. (pasta of rijst alternerend om de dag) |
| | |
| | #15 | |
| Ripped Bodybuilder | Citaat:
Tijdens een schooldag zit je tenminste in een vast stramien. Je staat zo laat/je eet zo laat/ etc... | |
| | |
| | #16 | |
| Freaky Bodybuilder | Citaat:
__________________ Layne Norton Bulk-Cut Cycle en MassFX2 & HyperdrolX2 http://forum.dutchbodybuilding.com/f...-stack-147327/ Big Ass lover Club FTW! | |
| | |
| | #17 |
| Banned | |
| | |
| | #18 |
| Cool Novice | School iq qau voeding echt wel makkelijker,alles meenemen en gewoon koud vreten,niemand die moeilijk doet. Ik ben duaal student en op werk is het gewoon lastiger,heb je met alles rekening te houden. Op school dikke schijt aan iedereen!Vreet tussen de lessen door en bij sommige docenten gewoon in de les |
| | |
| | #19 |
| Cool Novice Geregistreerd: May 2007 Locatie: Nederland Geslacht: M
Karma Power: 2 | Ik werk vier dagen in de week en een dag school.. Op school kan ik in de pauses ff na de appie en kan ik van alles halen of kopen bij de catering.. Op werk geen tijd voor pause soms druk druk druk en wordt er geacht je pause over te slaan.. Dus zal je zeggen school is veel chiller |
| | |
| | #20 | |
| Advanced Bodybuilder | Citaat:
__________________ LOG http://forum.dutchbodybuilding.com/f...7/#post2490248 Foto's http://forum.dutchbodybuilding.com/f...r-tijd-150005/ Krachtstats: Bench press: 1*85 Deadlift : 1*165 Fullsquat : 1*110 _______________ + Totaal: 360 kg | |
| | |