Ga Terug   DutchBodybuilding.com Forum > Focus op de Leden > Post Je Eigen Artikels

Antwoord

LinkBack Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Weergave Modus
Oud 6 March 2008, 19:35   #1
AddictedToTheGym
Elite Member

The Bonsai's Avatar

Geslacht: M
Karma Power: 5
The Bonsai is herboren in de Dier realmThe Bonsai is herboren in de Dier realmThe Bonsai is herboren in de Dier realm
Voeding voor een student ! (School)

Voeding voor studenten.

Ik spreek uit ervaring , het is niet gemakkelijk om aan je dagelijkse voedingsschema
100% in orde te krijgen als je op school zit. Je kan nu eenmaal niet koken of niet even naar de ijskast als je op school zit. Dus ik heb eens nagedacht over wat alternatieven.

Dingen die je de avond ervoor kan maken ,
Ik maak soms savonds voor het slapengaan wat rijst en doe er wat ei onder.
Dit laat ik dan afkoelen en doe het smorgends in een tupperwear potje.
Dan kan ik dit tijdens de pauze opeten.
Je kan dit ook doen met hardgekookte eitjes ofzo…

Je kan ook de avond ervoor of smorgends een shake maken.
Ik neem soms 3 plastic flesjes van 0.5L en vul ze met eiwittenshake.
Je mixed of shaked je shakes op voorhand en giet ze nadien in die flesjes.

Beleg voor tussen je boterhammen :

Dat zijn enkele dingen waarvan ik de voedingswaardes heb gevonden en die ikzelf ook vaak meeneem naar school.

Als ik soms geen tijd heb om op voorhand mijn dingen klaar te maken koop ik op school
Chocomelk of melk.

............................Eenheid.......Kcal........Eiwit........Koolh........ vet
melk (half volle).........10 cl..........50..........4.0..........5.0..........1.5
melk (magere)..........10 cl..........33..........3.2..........4.9..........0.1
melk (volle)..............10 cl..........64..........3.2..........4.7..........3.6
(chocomelk heef ongeveel zelfde waardes alleen iets vetter)

Je kan ook ontbijtkoeken eten tijdens de pauze .. Of nog beter ,een protein bar

........................Eenheid.......Kcal........Eiwit........Koolh........ vet
ontbijtkoek.........100 gr.........288.........4.0.........68.0.........0.0

Hopelijk hebben jullie hierwat uit geleerd of wat nieuwe ideetjes gekregen
Als je zelf nog dingen weet .. Post ze maar dan zet ik ze erbij

Join "The DBB Big Ass Lover Club"
The Bonsai is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 March 2008, 19:39   #2
Advanced Bodybuilder

huntelaar's Avatar

Leeftijd: 14
Karma Power: 4 huntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te wordenhuntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te wordenhuntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te wordenhuntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te wordenhuntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te wordenhuntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te wordenhuntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te wordenhuntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te wordenhuntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te wordenhuntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te wordenhuntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te wordenhuntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te wordenhuntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te wordenhuntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te wordenhuntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te worden
Leuk artikeltje

Ja ik weet dat ik een noob ben.
Of een novice...

So, correct me if i'm wrong!

AJAX!!!
huntelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 March 2008, 19:55   #3
Ripped Bodybuilder

Mans's Avatar

Karma Power: 28
Mans heerst over het UniversumMans heerst over het UniversumMans heerst over het UniversumMans heerst over het UniversumMans heerst over het UniversumMans heerst over het UniversumMans heerst over het UniversumMans heerst over het Universum
Denk je dat je na school wel ineens zeeen van tijd hebt ofzo? Dat wordt een koude kermis dan.
Oud 6 March 2008, 20:07   #4
AddictedToTheGym
Elite Member

The Bonsai's Avatar

Karma Power: 5
The Bonsai is herboren in de Dier realmThe Bonsai is herboren in de Dier realmThe Bonsai is herboren in de Dier realm
Citaat:
Origineel gepost door Mans Bekijk Post
Denk je dat je na school wel ineens zeeen van tijd hebt ofzo? Dat wordt een koude kermis dan.
Nee .. maar op je werk kan je wel rustig iets in de microgolfoven of een kant en klare maaltijd tijdens je middagpauze gaan kopen.

Join "The DBB Big Ass Lover Club"
The Bonsai is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 March 2008, 20:15   #5
Ripped Bodybuilder

Mans's Avatar

Mans heerst over het UniversumMans heerst over het UniversumMans heerst over het UniversumMans heerst over het UniversumMans heerst over het UniversumMans heerst over het UniversumMans heerst over het UniversumMans heerst over het Universum
Citaat:
Origineel gepost door The Bonsai Bekijk Post
Nee .. maar op je werk kan je wel rustig iets in de microgolfoven of een kant en klare maaltijd tijdens je middagpauze gaan kopen.
Ik kan dat toevallig omdat ik op een relaxte afdeling werk. Maar op kantoor wordt in de meeste gevallen van je verwacht dat je alleen in de pauze een complete maaltijd nuttigt hoor. Vergaderingen, presentaties, klanten bezoeken, geloof me als scholier heb je veel meer tijd tot je beschikking.
Oud 14 March 2008, 15:23   #6
Dutch Bodybuilder

Sjoerd189's Avatar

Karma Power: 3 Sjoerd189 zal spoedig beroemd wordenSjoerd189 zal spoedig beroemd worden
Bekijk Galerij (2 foto's)
Citaat:
Origineel gepost door Mans Bekijk Post
Ik kan dat toevallig omdat ik op een relaxte afdeling werk. Maar op kantoor wordt in de meeste gevallen van je verwacht dat je alleen in de pauze een complete maaltijd nuttigt hoor. Vergaderingen, presentaties, klanten bezoeken, geloof me als scholier heb je veel meer tijd tot je beschikking.
Ligt anders, heb voor kort 1 jaar gewerkt! Ik kon heel makkelijk aan mijn voedingsschema houden! In de pauze kun je alles in een magnetron doen en we hadden ook een koelkast om alles in te flikkeren!

Op school is het anders, dan heb je dit niet en heb je onregelmatige tijden! Structuur ontbreekt hierbij... !!

Leeftijd : 19
Lengte: 1.92 mtr
Gewicht: 81/82 KG
Status: Bulking..
Sjoerd189 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 March 2008, 17:07   #7
Ripped Bodybuilder

Mans's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Sjoerd189 Bekijk Post
Ligt anders, heb voor kort 1 jaar gewerkt! Ik kon heel makkelijk aan mijn voedingsschema houden! In de pauze kun je alles in een magnetron doen en we hadden ook een koelkast om alles in te flikkeren!

Op school is het anders, dan heb je dit niet en heb je onregelmatige tijden! Structuur ontbreekt hierbij... !!
Ligt er helemaal aan wat voor werk je doet. Denk je dat elke baan je regelmatige tijden biedt? Over het algemeen kan je stellen dat hoe meer je verdient -> hoe meer verantwoordelijk je hebt -> hoe minder tijd en regelmaat je hebt.

Anders gezegd iemand op de postkamer van een bedrijf heeft een ander schema dan de CEO van dat zelfde bedrijf.

En trouwens met de structuur tijdens mijn opleidingen viel 't best mee.
Oud 16 March 2008, 11:20   #8
Freaky Bodybuilder

Maiskorrel's Avatar

Leeftijd: 23
Karma Power: 43
Maiskorrel is DBB's Karma PimpMaiskorrel is DBB's Karma PimpMaiskorrel is DBB's Karma PimpMaiskorrel is DBB's Karma PimpMaiskorrel is DBB's Karma PimpMaiskorrel is DBB's Karma PimpMaiskorrel is DBB's Karma PimpMaiskorrel is DBB's Karma PimpMaiskorrel is DBB's Karma PimpMaiskorrel is DBB's Karma PimpMaiskorrel is DBB's Karma PimpMaiskorrel is DBB's Karma PimpMaiskorrel is DBB's Karma PimpMaiskorrel is DBB's Karma PimpMaiskorrel is DBB's Karma Pimp
Bakje kwark meenemen.
Pannekoeken
Boterhammen
.....

ORIGINAL POSTED BY EL SMURFO:
Ik ga iets versturen met de post, iets kleins van 5 euro ofzo voor iemand haar verjaardag, prijs eraan laten of niet? als ik het ervan knip zou ze misschien denkek dat ik het gestolen heb maar als ik de prijs eraan laat zou ze misschien denken dat ik het wil benadrukken dat ik 5 euro heb uitgegeven ofzo

Maiskorrel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 March 2008, 11:28   #9
Huge Freak
Elite Member

AnaboliC's Avatar

Leeftijd: 26
Karma Power: 48
AnaboliC is DBB's Karma PimpAnaboliC is DBB's Karma PimpAnaboliC is DBB's Karma PimpAnaboliC is DBB's Karma PimpAnaboliC is DBB's Karma PimpAnaboliC is DBB's Karma PimpAnaboliC is DBB's Karma PimpAnaboliC is DBB's Karma PimpAnaboliC is DBB's Karma PimpAnaboliC is DBB's Karma PimpAnaboliC is DBB's Karma PimpAnaboliC is DBB's Karma PimpAnaboliC is DBB's Karma PimpAnaboliC is DBB's Karma PimpAnaboliC is DBB's Karma Pimp
shakebeker met gemalen havermout/brinta + whey
amandelen/pinda's/noten

bakje spaghetti (volkoren spaghetti + tomatenpuree + tartaar)

witte bonen in tomatensap + ei

Havermoutwafels / pannenkoeken

Volkorenboterhammen met gebakken kipfilet
AnaboliC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 March 2008, 12:45   #10
Huge Freak

ZoutZak's Avatar

Karma Power: 31
ZoutZak heerst over het UniversumZoutZak heerst over het UniversumZoutZak heerst over het UniversumZoutZak heerst over het UniversumZoutZak heerst over het UniversumZoutZak heerst over het UniversumZoutZak heerst over het UniversumZoutZak heerst over het UniversumZoutZak heerst over het Universum
Bekijk Galerij (6 foto's)
Neem meestal 2 maaltijden mee naar de uni, brood + kipfilet of slankie-kaas en kwark en yoghurt en wat fruit.
Oud 16 March 2008, 12:47   #11
Freaky Bodybuilder
Powerlifter

MacB's Avatar

Karma Power: 16
MacB is herboren in de Halfgod realmMacB is herboren in de Halfgod realmMacB is herboren in de Halfgod realmMacB is herboren in de Halfgod realmMacB is herboren in de Halfgod realmMacB is herboren in de Halfgod realm
Bekijk Galerij (1 foto's)
Citaat:
euh...nee , vooral niet als je 80% vd tijd bij klanten op kantoor bent., schoo is qua voeding een HEEL stuk makkelijker hoor!

Big Ass lover Club FTW!
MacB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 March 2008, 12:56   #12
Advanced Bodybuilder

Karma Power: 1 AdriaanKrul is gewoon erg aardigAdriaanKrul is gewoon erg aardigAdriaanKrul is gewoon erg aardigAdriaanKrul is gewoon erg aardigAdriaanKrul is gewoon erg aardig
school + uni zijn idd makkkelijker dan full-time werken om je aan je voedingsschema te houden, ikzefl werk bij de bank van 8:00-18:30 en maak elke avond een shitload aan rijst/kip/groente klaar om vervolgens hier koud binnen 5 minuten weg te stampen... Heb hier geen magnetron niks... Op de uni en op de middelbare school heb je zeeen van tijd.
17 maart 2008 95.3 kg bf rond de 16%?
30 maart 2008 94.2 kg bf rond de 15.8%?
13 april 2008 93.1 kg bf rond de 11%
24 april 2008 91.4 kg bf rond de ?%
1.80cm
AdriaanKrul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 April 2008, 17:01   #13
Novice

Karma Power: 0 bowie is op een gedistingeerde weg
koude salades met kip of vis in een tupperware bakje erg makkelijk en snel.
bowie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 April 2008, 17:10   #14
Ripped Bodybuilder

Cyan's Avatar

Leeftijd: 19
Karma Power: 21
Cyan is herboren in de God realmCyan is herboren in de God realmCyan is herboren in de God realmCyan is herboren in de God realmCyan is herboren in de God realmCyan is herboren in de God realm
Ik heb zelf liever schooldagen dan vakantie, want dan sta ik tenminste om 8 uur op ipv 12 uur.
We hebben 2 pauzes van 10 minuten en dan eet ik meestal volkorenbrood met beleg (pindakaas, kippefilet, chocoladepasta) en een bak kwark.
Onder de pauze kan ik gewoon warm eten daar. (pasta of rijst alternerend om de dag)
Cyan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 April 2008, 13:33   #15
Ripped Bodybuilder

Stancke's Avatar

Leeftijd: 19
Karma Power: 14
Stancke is herboren in de Halfgod realmStancke is herboren in de Halfgod realmStancke is herboren in de Halfgod realmStancke is herboren in de Halfgod realm
Stuur een bericht via MSN naar Stancke
Bekijk Galerij (17 foto's)
Citaat:
Origineel gepost door Cyan Bekijk Post
Ik heb zelf liever schooldagen dan vakantie, want dan sta ik tenminste om 8 uur op ipv 12 uur.
We hebben 2 pauzes van 10 minuten en dan eet ik meestal volkorenbrood met beleg (pindakaas, kippefilet, chocoladepasta) en een bak kwark.
Onder de pauze kan ik gewoon warm eten daar. (pasta of rijst alternerend om de dag)
*nd.

Tijdens een schooldag zit je tenminste in een vast stramien. Je staat zo laat/je eet zo laat/ etc...
Stancke is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 April 2008, 13:41   #16
Freaky Bodybuilder
Powerlifter

MacB's Avatar

Karma Power: 16
MacB is herboren in de Halfgod realmMacB is herboren in de Halfgod realmMacB is herboren in de Halfgod realmMacB is herboren in de Halfgod realmMacB is herboren in de Halfgod realmMacB is herboren in de Halfgod realm
Citaat:
Origineel gepost door Stancke Bekijk Post
*nd.

Tijdens een schooldag zit je tenminste in een vast stramien. Je staat zo laat/je eet zo laat/ etc...
tijdens een vrije dag ook gewoon, alleen schuift alles 3 uur op

Big Ass lover Club FTW!
MacB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 April 2008, 14:08   #17
Banned

Leeftijd: 13
Karma Power: 0 dnny4 is op een gedistingeerde weg
Stuur een bericht via MSN naar dnny4
Bekijk Galerij (3 foto's)
Voedingswaarde ontbijtkoek per 100 gram of portie.

Voedingswaarden van een ontbijt koek!
dnny4 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 April 2008, 15:14   #18
Cool Novice

Leeftijd: 21
Karma Power: 0 michael86 is op een gedistingeerde weg
School iq qau voeding echt wel makkelijker,alles meenemen en gewoon koud vreten,niemand die moeilijk doet.
Ik ben duaal student en op werk is het gewoon lastiger,heb je met alles rekening te houden.
Op school dikke schijt aan iedereen!Vreet tussen de lessen door en bij sommige docenten gewoon in de les
michael86 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 April 2008, 21:23   #19
Cool Novice

Karma Power: 2 ikzelf zal spoedig beroemd wordenikzelf zal spoedig beroemd worden
Ik werk vier dagen in de week en een dag school.. Op school kan ik in de pauses ff na de appie en kan ik van alles halen of kopen bij de catering..
Op werk geen tijd voor pause soms druk druk druk en wordt er geacht je pause over te slaan.. Dus zal je zeggen school is veel chiller
ikzelf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 April 2008, 21:36   #20
Advanced Bodybuilder

BerryDK's Avatar

Leeftijd: 18
Karma Power: 3 BerryDK heeft veel om trots over te zijnBerryDK heeft veel om trots over te zijnBerryDK heeft veel om trots over te zijnBerryDK heeft veel om trots over te zijnBerryDK heeft veel om trots over te zijnBerryDK heeft veel om trots over te zijnBerryDK heeft veel om trots over te zijnBerryDK heeft veel om trots over te zijnBerryDK heeft veel om trots over te zijnBerryDK heeft veel om trots over te zijnBerryDK heeft veel om trots over te zijnBerryDK heeft veel om trots over te zijn
Citaat:
Voeding voor studenten.

Je kan ook de avond ervoor of smorgends een shake maken.
Ik neem soms 3 plastic flesjes van 0.5L en vul ze met eiwittenshake.
Je mixed of shaked je shakes op voorhand en giet ze nadien in die flesjes.
Ik dacht ooit eens gelezen te hebben dat je je gemaakte shake binnen 20 min genuttigd moet hebben

Krachtstats:

Bench press: 1*85
Deadlift : 1*165
Fullsquat : 1*110
_______________ +
Totaal: 360 kg
BerryDK is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Bookmark topic
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken