MuscleMeat

Hoe verkrijg ik een sixpack?

Bezoekers in dit topic

Hoe verkrijg ik een sixpack, door SniperX

Beste DBB'ers, veel jongeren <16 vooral, willen graag een Sixpack. Elke keer weer komen er mensen special naar DBB om één post te maken; "Hoe verkrijg ik een sixpack?".
Naar aanleiding van dit elke keer weer terugkerend fenomeen, schrijf ik dit artikel. Hopelijk zullen mensen dit gaan lezen, zodat er in de lente niet weer honderden topics zullen komen over: Hoe verkrijg ik een Sixpack/Wasbordje?
Nou ja, genoeg gepraat. Hier komt het artikel.

Wáárom zou ik een SixPack willen?

Veel jongens willen er zo tegen de zomer goed uitzien op bijv. een strand, of bij het zwembad. Vooral gaan ze voor een SixPack, aangezien dit er mooi uitziet.
Het is tevens een soort 'aantrekkingskracht' op meisjes.
Maar, de meesten denken door dagelijks eventjes 200 crunches/sit ups te doen, een SixPack te krijgen. In feite, is het helemaal niet goed om de buik elke dag te trainen. De buik, is een aaneengeknoopte spier (Rectus Abdominus), en hij moet hetzelfde worden aangepakt als bijv. de Borst.
Dit betekent, minimaal 48 uur rust.
Maar alleen de buik trainen is niet genoeg, zolang je vetpercentage te hoog is.

Vetpercentage, Hoe krijg ik het omlaag?

Als je een te hoog vetpercentage hebt, kun je crunchen wat je wilt, maar je zult geen sixpack zien. Voor een sixpack, zul je normaal gesproken onder de 10% vetpercentage moeten zitten. Uiteraard, verschilt dit per persoon.
Maar, wat als je nou 13% vetpercentage hebt?
Dan moet je cardio doen, tijdens cardio (indien correct gedaan uiteraard) verbrandt je vet, over je hele lichaam, aangezien plaatselijk vet verbranden bijna niet mogelijk is.
Cardioën in combinatie met Buikspier training, is essentieel.
Het kan ook helpen om zo vet vrij mogelijk te eten, bijv. minder patat, frikadellen, of ander junk food.
Heb je na dit te hebben gelezen nog steeds interesse in het verkrijgen van een sixpack? Lees dan gauw verder!

Op weg naar het strand..

Iedere jongen wil er op het strand goed uit zien! Een sixpack draagt hier aan bij.
Je weet nu dus, dat als je vetpercentage te hoog is, je geen sixpack zult zien.
Wat zijn nou goede oefeningen voor de buik? En nog belangrijker; hoe kun je cardioën?

Ten eerste een aantal goede oefeningen, met eigen geschreven beschrijving.

De crunch:
twisting_sit_ups.jpg


Onder velen bekend als de sit-up. Hierbij valt eigenlijk niet veel te vertellen over de uitvoering. Het plaatje zegt genoeg. Spreekt de Rectus Abdominus aan.
RectusAbdominisWaist.gif




De Side Crunch: [Afbeelding niet meer beschikbaar]

Een sixpack is niet afgemaakt zonder goede obliques.
ObliqueSide.gif


Voor meer buikspier oefeningen kun je kijken op www.exrx.net.

Een SixPack verkrijgen kan best veel werk en tijd kosten, maar geloof me het is de moeite waard als je het goed doet.


Tot slot

Een Sixpack is dus een mooi iets. Maar, de Buik heeft evenveel rust nodig als dus een andere spiergroep. Als je vetpercentage te hoog is, moet je aan cardio doen, om dit naar beneden te brengen.

Veel succes met het verkrijgen van een SixPack. Hopelijk is dit artikel goed leesbaar, en handig voor de jeugd/ouderen.

Bedankt voor het lezen, de gebruikte Bronnen: Exrx.net voor de plaatjes, en de rest is uit m'n hoofd getypt. Mochten er dingen instaan die je niet snapt/ of die niet kloppen, dan hoor ik het graag!
 
Twee plaatjes werken niet
 
crunch en side crunch. Ik zie daar een PWNED-plaatje staan. Je mag gewoon 'je' en 'jij' tegen me zeggen hoor :D
 
Je geeft je mening een aantal keer en je presenteert het als feiten.. pas op he! :P
 
crunch en side crunch. Ik zie daar een PWNED-plaatje staan. Je mag gewoon 'je' en 'jij' tegen me zeggen hoor :D

Oké, heb de plaatjes vervangen. Hopelijk werkt het nu en bedankt voor het melden ;).

@ MacB, het zijn idd. geen geweldige artikelen maar ik doe m'n best ;).
 
Situp =/= crunch. Geinig artikel verder maar je zou het completer kunnen maken door meer oefeningen toe te voegen.
 
Oké, heb de plaatjes vervangen. Hopelijk werkt het nu en bedankt voor het melden ;).

@ MacB, het zijn idd. geen geweldige artikelen maar ik doe m'n best ;).

ik heb het over de manier waarop je het schrijft, niet over de inhoud. dus leer daarvan voor de volgende keer.

Dingen als, dit is mooi en dit vetvrij eten is belangrijk zijn allemaal persoonlijk.
Zo zit ik liever op een keto dieet (hoog in vet) dan 1tje die laag in vet is.

naja..misschien extreem voorbeeld, maar je snapt wat ik bedoel, hou het objectief.
 
Je schrijfsT gaat er op vooruit (karma zodra KP > 0) maar toch nog enkele opmerkingen.

Wat vele beginners denken, is dat ze vet kunnen omzetten in spiermassa.
Daarbij moet ik zeggen dat dit twee apparte vezels zijn.
En vezeltransformatie kan niet echt op dit gebied...

Verder: vetvrij eten.
Niet altijd, vetten zijn nodig (als je het specifiek op de vetten hebt trouwens, anders mea culpa.)
Vetten zijn dus nodig.
Probeer ze dan wel te drukken, maar een minimum aan te nemen.
Koolhydraten zijn de grootste bron die je doen aankomen.
Koolhydraten zijn energiebronnen, indien deze niet gebruikt worden, worden deze omgezet naar een reserve -> vet.
Oplossing: Koolhydraten verminder en meer eiwitten eten (met zicht op het voeden van de spieren, om ze maar een minimum af te breken)
 
Je schrijfsT gaat er op vooruit (karma zodra KP > 0) maar toch nog enkele opmerkingen.

Wat vele beginners denken, is dat ze vet kunnen omzetten in spiermassa.
Daarbij moet ik zeggen dat dit twee apparte vezels zijn.
En vezeltransformatie kan niet echt op dit gebied...

Verder: vetvrij eten.
Niet altijd, vetten zijn nodig (als je het specifiek op de vetten hebt trouwens, anders mea culpa.)
Vetten zijn dus nodig.
Probeer ze dan wel te drukken, maar een minimum aan te nemen.
Koolhydraten zijn de grootste bron die je doen aankomen.
Koolhydraten zijn energiebronnen, indien deze niet gebruikt worden, worden deze omgezet naar een reserve -> vet.
Oplossing: Koolhydraten verminder en meer eiwitten eten (met zicht op het voeden van de spieren, om ze maar een minimum af te breken)

Correct, vet kun je niet in spier omzetten, dat moge duidelijk zijn.

@ MacB, thnx voor de tip.
 
doe 2x per week dragon flags
zeer efficiënt
 
Niet iedereen kan ze van in het begin waarschijnlijk, dus lijkt me geen beginners optie.
Een goeie variant is wel de LegRaise (Probeer ze na een tijdje eens incline, en later de dragonflags)
 
Nice, misschien wat meer over voeding vertellen, wat dat is hier het belangrijkste.
 
Hoe verkrijg ik een sixpack, door SniperX
Het kan ook helpen om zo vet vrij mogelijk te eten, bijv. minder patat, frikadellen, of ander junk food.

wtf is dit voor een dieet-informatie... Is dit DBB of een superdude forum ?
 
Tegenwoordig beide, helaas..
 
Ik heb mijn sixpack bij Albert Heijn gekocht.
 
wtf is dit voor een dieet-informatie... Is dit DBB of een superdude forum ?

Van mij part eet je 200 bakken patat per dag, maar als je een sixpack wilt (Dit is vooral gericht op de jonge generatie, die elke lente weer komt: Hoe krijg ik een sixpack?) is het beter toch niet té veel vet te eten.
 
Van mij part eet je 200 bakken patat per dag, maar als je een sixpack wilt (Dit is vooral gericht op de jonge generatie, die elke lente weer komt: Hoe krijg ik een sixpack?) is het beter toch niet té veel vet te eten.

Kom op, een sixpack is 90% dieet en jij wijdt er slechts 1 zinnetje aan in je hele verhaal. Dat staat toch niet in verhouding. En het heeft niets te maken met de hoeveelheid vet die je eet, maar met de hoeveelheid calorieen. Van low fat junk whatever wordt je net zo dik (bier, red bull en cola bijvoorbeeld om maar eens iets te noemen). Zelfs cardio is zinloos zonder een fatsoenlijk dieet.

PS: Ben je echt 13 ?
 
Kom op, een sixpack is 90% dieet en jij wijdt er slechts 1 zinnetje aan in je hele verhaal. Dat staat toch niet in verhouding. En het heeft niets te maken met de hoeveelheid vet die je eet, maar met de hoeveelheid calorieen. Van low fat junk whatever wordt je net zo dik (bier, red bull en cola bijvoorbeeld om maar eens iets te noemen). Zelfs cardio is zinloos zonder een fatsoenlijk dieet.

PS: Ben je echt 13 ?

Oké bedankt voor de tip, zal er voortaan rekening mee houden als ik een nieuw artikel schrijf.
Ja ik ben echt 13.
 
Back
Naar boven