| | #1 |
| Moderator Geregistreerd: Sep 2006 Locatie: België Leeftijd: 24 Geslacht: M
Blog Berichten: 2 Karma Power: 60 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Ik schrijf even een stukje over mijn favoriete rug oefening, de T-bar Row. Waarom ik hem doe en er zo positief over ben? Ik sukkel met een L5 hernia en bent over rows voelen vaak onaangenaam aan. Met de T-bar kan ik voluit trainen zonder last van mijn onderrug te krijgen. Ik vind het ook gewoon een lekkere oefening qua gevoel... en je kan erg goed massa mee bouwen. Vooral dikte (middenrug). Uitvoering:
Je kan natuurlijk variëren met de gripbreedte alsook pronated,supinated, parallel of mixed grip gebruiken. Getrainde spiergroepen: ![]() Brede rugspier (latissimus dorsi) Grote ronde spier Achterste hoofd van de deltaspier De biceps en trapezius worden ook bij de oefening betrokken. Je onderrug wordt ook aangesproken ... T-Bar Rows in je homegym: Hievoor verwijs ik je door naar dit handige topic: http://forum.dutchbodybuilding.com/f...fanaat-118656/ Wat heb je nodig? Een barbell (liefst een olympische), gewichten en 2 muren Je plaats aan één zijde de gewichten en de andere kant van de barbell plaats je in een hoek van de kamer. Je kan eventueel een gewicht erbij opleggen om de boel wat meer te verankeren of een eventuele spottings partner kan zijn voet erop zetten. Je hebt ook een handig apparaatje dat je aan je rack kan bevestigen om zo daar de barbell in te laten rusten en te voorkomen dat hij weg glijd. ![]() Je kan een t-Bar machine kopen zoals deze bvb: ![]() Verkrijgbaar bij Fitness Seller Fitness Seller - Powertec T-Bar - Roeistation L-TBN Filmpjes: http://www.youtube.com/watch?v=8sdt71w-320 http://www.youtube.com/watch?v=XCE32891l2g Jay Cutler T-bar rows http://www.youtube.com/watch?v=XC287NsRujo Ronnie Coleman T-bar rows http://www.youtube.com/watch?v=SfCXJ...eature=related Zoals je ziet is het ook een fav bij de big boys. |
| | |
| | #2 |
| Competitive Bodybuilder Geregistreerd: Dec 2004 Locatie: Vice city Leeftijd: 26 Geslacht: M
Karma Power: 13 | goed artikeltje maar bij mij ontbreken er zaken, kan niet alles bekijken
__________________ 1,80m - 85kg droog SQ: 2x 125kg BP: 1x 97kg DL: 1x 180kg status : Op de lange weg clean bulkend naar de 90kg droog.. .. old VW's don't die,they just get lower .. WestCoast Choppers karma bounces back.. |
| | |
| | #3 |
| Dutch Bodybuilder Geregistreerd: Apr 2007 Locatie: Nederland Leeftijd: 16 Geslacht: M
Karma Power: 2 | Ik kan de filmpjes ook niet zien |
| | |
| | #5 |
| Dutch Bodybuilder | Met de oefening van het 1ste en laatste filmpje De bar komt altijd tege men balle .. Echt onaangenaam
__________________ DBB forum is full of retards .. |
| | |
| | #7 |
| Freaky Bodybuilder Geregistreerd: Apr 2007 Locatie: Lier Leeftijd: 23 Geslacht: M
Karma Power: 43 | Er staat alleen zo'n apparaat bij ons in de gym, voor de rest doet niemand het, net als deadlift (buiten mezelf) Dit apparaat bedoel ik: ![]() edit: filmpje van Ronnie vind ik toch nog altijd het
__________________ 1.75m @ 91kg bf 19 % ORIGINAL POSTED BY EL SMURFO: Ik ga iets versturen met de post, iets kleins van 5 euro ofzo voor iemand haar verjaardag, prijs eraan laten of niet? als ik het ervan knip zou ze misschien denkek dat ik het gestolen heb maar als ik de prijs eraan laat zou ze misschien denken dat ik het wil benadrukken dat ik 5 euro heb uitgegeven ofzo |
| | |
| | #8 |
| Ripped Bodybuilder Geregistreerd: Jan 2004 Locatie: Mechelen Leeftijd: 34 Geslacht: M
Karma Power: 60 |
__________________ Nu: 1m83, 83,5 kg No More Mr Nice Guy God hates us all! Log: bigger, stronger, better |
| | |
| | #9 |
| Huge Freak Geregistreerd: Mar 2007 Locatie: Nederland Leeftijd: 23 Geslacht: M
Karma Power: 50 | Wij hebben een chest supported T-row staan en ik ben eigenlijk helemaal weg van dat ding Hopelijk staat hij er morgen na de verbouwing nog. |
| | |
| | #10 |
| Freaky Bodybuilder Geregistreerd: Apr 2007 Locatie: Lier Leeftijd: 23 Geslacht: M
Karma Power: 43 | Op dat toestel doelde ik ook
__________________ 1.75m @ 91kg bf 19 % ORIGINAL POSTED BY EL SMURFO: Ik ga iets versturen met de post, iets kleins van 5 euro ofzo voor iemand haar verjaardag, prijs eraan laten of niet? als ik het ervan knip zou ze misschien denkek dat ik het gestolen heb maar als ik de prijs eraan laat zou ze misschien denken dat ik het wil benadrukken dat ik 5 euro heb uitgegeven ofzo |
| | |
| | #11 |
| Ripped Bodybuilder | vind 'm los veel lekkerder dan chest supported.. Voelt 10x beter aan als ik m los doe.
__________________ It's not how much you lift, it's how much it looks like you can lift |
| | |
| | #12 |
| Ripped Bodybuilder | Zou die oefening wel eens willen proberen, alleen hebben we geen toestel/t-bar staan in de gym. Oplossingen? |
| | |
| | #13 | |
| Huge Freak Geregistreerd: Mar 2007 Locatie: Nederland Leeftijd: 23 Geslacht: M
Karma Power: 50 | Citaat:
Misschien kun je iets van een handvat improviseren als je dat nodig vind. Of je vraagt de gymhouder er eentje aan te schaffen. | |
| | |
| | #14 | |
| Ripped Bodybuilder | Citaat:
| |
| | |
| | #15 |
| Cool Novice | Hey ik heb dat boek ook waar dat plaatje uit komt! prima boek met info over bijna alle oefeningen!!
__________________ Huidig: --------------Doel: BP: 90kg --------------120kg SQ: 100kg --------------140kg DL: 140kg --------------180kg Gewicht: 72kg --------------85kg BF 10-11% Lengte: 1.77m |
| | |
| | #16 | |
| Monstrous Giant Geregistreerd: Dec 2006 Locatie: België Leeftijd: 20 Geslacht: M
Karma Power: 49 | Citaat:
| |
| | |
| | #17 |
| Dutch Bodybuilder Geregistreerd: May 2007 Locatie: Nederland Geslacht: M
Karma Power: 1 | welk boek? thx, en die ronnie weer light weight baby |
| | |
| | #18 |
| Monstrous Giant Geregistreerd: Dec 2006 Locatie: België Leeftijd: 20 Geslacht: M
Karma Power: 49 | ronnie is echt hardcore !!! |
| | |
| | #20 |
| Dutch Bodybuilder Geregistreerd: Apr 2007 Locatie: België Leeftijd: 33 Geslacht: M
Karma Power: 3 | |
| | |