MuscleMeat

Creëer het lichaam van je dromen: Deel 3

Bezoekers in dit topic

d89d1858b069fadf51e8f69c14106a7f.jpg


Creëer het lichaam van je dromen: Deel 3

Vandaag ga ik het hebben over voeding en supplementen. Er zijn zoveel verschillende dieten en supplementen dat je door de bomen het bos niet meer kunt zien.

Wat werkt nou echt en wat werkt niet? Het beste wat je kunt doen is het simpel houden en uitzoeken wat voor jou persoonlijk het beste werkt en je hier aan houden. If it's not broken don't try to fix it.

Als je eenmaal weet welke voeding, supplementen en dieet voor jouw lichaam het beste werken moet je niet allemaal anderen dingen gaan uitproberen die vervolgens vaak slechter of niet werken.

Voeding & diet

Door de jaren heen heb ik veel verschillende dieten uitgeprobeerd. Ik kan je vertellen dat wat voor de één werkt niet voor de ander hoeft te werken.

Sommige mensen raden bijvoorbeeld aan dat je moet trainen zonder koolhydraten om af te vallen. Een slechter advies kan ik me bijna niet voorstellen want je hebt koolhydraten nodig als energie voor je spieren. Ik weet nog dat ik dit probeerde en bijna geen energie had om de eerste paar oefeningen af te maken. Als je niet eens de energie hebt om voluit te gaan in een training then what is the point? Mijn punt is in ieder geval dat je niet moet luisteren naar wat al die zogenaamde experts zeggen, maar zelf moet uitzoeken wat voor jou de beste resultaten oplevert.

Ik zelf weet precies wat ik moet doen om heel gespierd te worden, heel slank te worden, fysiek heel sterk te worden of fysiek heel fit te worden. Hoe weet ik dit? Door middel van ervaring en door naar mijn eigen lichaam te luisteren en zijn wensen te respecteren.

9b2bcd6de240c694b312d82b79abd174.jpg


Ik weet bijvoorbeeld ook dat heel veel mensen chlorella/spirulina, raw cacao, super foods, maca en rijst proteine als wondermiddel aanprijzen. Ik heb ook verhalen gelezen dat chorella/spirulina zelfs een gespierder/slanker lichaam zou geven en dat het een soort wondermiddel is voor je gezondheid.

Ik heb vervolgens zelf deze middelen lang genoeg uitgeprobeerd om te weten dat naast het feit dat het voor mij persoonlijk niks deed het me ook nog eens misselijk/duizelig deed voelen. Ik kreeg zelfs hoger lichaamsvet en minder spiermassa.

Laten we het maar nog niet eens hebben over de verhalen dat een RAW VEGAN dieet kanker zou doen genezen en super gezond zou moeten zijn. Sommige van deze dieten stellen zelfs voor dat je alleen maar fruit moet eten en soms tot wel 30 - 50 stukken fruit per dag. Nou mijn mening is overdaad schaadt! Naast dat ik met dit dieet geen energie meer had om fatsoenlijk te sporten en het me te mager maakte was het ook nog eens zo dat ik last kreeg van mijn tanden door al het suiker van dat fruit.

Ik wil best geloven dat voor sommige mensen het positieve resultaten oplevert zo diet, maar iedereen is anders en voor mij was het niet goed. Daarnaast is het ook vrij bekend dat veel mensen in de raw vegan community vaak problemen & verslavingen hebben op het gebied van eten.

Ik heb daarnaast zo vaak gehoord van dit soort mensen dat je perse een raw vegan moet zijn om super gezond te kunnen voelen. Terwijl ik vanuit ervaring weet dat dit onzin is en een manier is voor deze mensen om geld te verdienen. Raw food producten zijn namelijk extreem duur en als je echt strict een raw vegan diet wilt volgen ben je wel 1000 euro per maand kwijt (minstens). Ik vind dat persoonlijk te ver gaan.

Ik houdt ontzettend veel van dieren en ik ben absoluut tegen de manier waarop ze worden geslacht om vlees te produceren (daarom raad ik ook biologisch vlees aan). Maar ik geloof persoonlijk dat je gewoon het diet moet volgen waar jij je het meest gezond op voelt en die je de nodige energie en voedingsstoffen geeft. Het meest belangrijke is dat je je goed voelt en het is toch wel common sense voor de meeste mensen dat teveel junkfood eten en te weinig gezond eten lijdt tot problemen zoals overgewicht en gezondheidsproblemen.

Het mag dan net zo zijn dat je heel veel vleesproducten hebt die onder junkfood vallen (denk aan Mcdonalds en Burger king) maar dit betekent niet dat je perse vegetarier of vegan moet zijn om gezond te eten & te leven. Eet gezond, gevarieerd, niet teveel en niet te weinig. Wil je spiermassa opbouwen? Eet meer eiwitten en kcal. Wil je fit worden en lange afstanden lopen/fietsen/rennen dan moet je daarvoor de juiste koolhydraten nuttigen zodat je genoeg energie hiervoor hebt. Wil je afvallen? Eet clean, gezond (vooral ook niet teveel) en probeer na de lunch geen koolhydraten meer te nuttigen. Most importantly, luister naar je eigen lichaam en niet na de mening van anderen!

03d4dfa957b11088ca625538bb0efe9e.jpg


Dit brengt me ook tot de levensles van vandaag: Do Not Let The Behavior Of Others Destroy Your Inner Peace. Doe gewoon je eigen ding en zolang je jouw hart/intuitie volgt komt het wel goed. We hebben allemaal ons eigen pad! Wat voor de ander goed is hoeft niet perse goed voor jou te zijn. Blijf dus bij jezelf.

Supplementen

Als laatste zal ik het vandaag hebben over supplementen en ik zal hier ook heel eerlijk over zijn. Voor de meeste sporten zijn eiwit shakes en creatine toch wel de basis en ik zou het gewoon ook hierbij laten tenzij je specifieke doelen hebt. Je wilt namelijk niet 60 pillen per dag nemen wat waarschijnlijk meer kwaad dan goed doet.

Voor afvallen heb je producten met green trea extract (groene thee), caffeine, stackers en uiteraard heb je dan ook nog capsules met sesamzaad olie. Dat laatste werkt overigens heel goed maar heeft een negatief effect op het libido.

Nu gaan we even eerlijk zijn. Het allerbeste is natuurlijk gewoon gezond eten en niet teveel eten. Mensen die te dik zijn hebben vaak het probleem dat ze verslaafd zijn aan eten en veel craven naar ongezonde voeding en daarnaast simpel genoeg gewoon te veel eten.

Daarom is in mijn mening Meridia het beste supplement om mee af te vallen. Ze worden beschouwd als de beste afslankpillen op de markt en dat is niet voor niets. Wat doet het? Heel simpel.. De afslankpillen Meridia remmen de honger. Helaas kun je het tegewoordig alleen krijgen met een recept of je moet toevallig iemand kennen die het voor je kan krijgen ;-).

Uiteraard zijn er anderen middelen die je slank en gespierd houden en dan heb je het echt over HGH (Human Growth Hormone) en testosteronpreparaten. Mocht je jong zijn dan moet je in principe hiervan genoeg in je lichaam hebben. Voor oudere mensen die te weinig hiervan hebben in het lichaam zijn er medicijnen (vaak alleen verkrijgbaar op recept) die helpen deze hormonen op peil te houden. Een te laag testosterongehalte kan leiden tot depressieve klachten, verminderd/geen libido, botontkalking, diabetes, hart en- vaatziekten en het metabool syndroom (stofwisselingsziekte). Voor mensen met schildklier problemen is er T3/T4.

d90d9e5ed2fcdc7fd836146ff1868280_medium.jpg


Sylvester Stallone op de leeftijd van 66.

Anabolen

Uiteraard heb je ook mensen die deze middelen nemen als anti veroudering kuur en laten we er niet om liegen vaak met zeer goeie resultaten. Sylvester Stallone is tijdens het reizen ooit betrapt met een grote hoeveelheid HGH (Human Growth Hormone) en testosteronpreparaten op zak. Als je kijkt naar hoe zijn lichaam op de leeftijd van 66 er uitziet is dit natuurlijk niet iets wat als een verassing komt.

Wat kun je verwachten van HGH en testosteronpreparaten als je een oudere bent?

  • uw energieniveau verhoogd
    uw cholesterol niveau verbeterd
    uw immuun systeem versterkt
    uw bloeddruk stabiliseert
    uw haren en nagels versterkt
    uw ogen verbeterd
    bloeddruk verminderd
    Sterkere botten & soepelere gewrichten
    Wonden genezen sneller
    uw hart / longfunktie verbeterd
    lichaamsvet verminderd
    ouderdomsplekken en rimpels verminderd
    Een soepeler en stevigere huid
    uw haar kleur en conditie verbeterd
    uw geheugen verbeterd
    verbetering van uw humeur
    verbetering van uw slaap
    verbeterd uw uithoudingsvermogen
    Een toename van spiermassa
    Verbeterde coïtusuele prestaties en verhoogd libido
    Een verbeterde mentale alertheid
    U heeft minder last van stressklachten en depressies

Niet zo gek dus dat mensen als Sylvester Stallone dit nemen. Uiteraard is het niet zonder risico (side effects moet je echt mee uitkijken) en is het bovendien illegaal. Hoe dan ook had ik al gezegd dat ik eerlijk wou zijn en voelde ik dat ik dit toch even wou delen om mensen een idee te geven over het gebruik van anabolen. Uiteraard worden ze ook gebruikt in Bodybuilding of eigenlijk zou ik moeten zeggen misbruikt omdat ze hier met extreme doseringen worden toegepast.

Zoals ik al eerder zei: overdaad schaadt. Ik geloof dat medicijnen (dus ook anabolen) voor sommige mensen die bijvoorbeeld kampen met gezondheidsproblemen zoals een te laag testosterongehalte echt een uitkomst kan bieden. Als het je droom is om een pro bodybuilder, powerlifter, strongman te worden en dat maakt je echt gelukkig dan kan het ook zijn nut hebben. Helaas wordt er zoals met heel veel dingen in de wereld ook misbruik van gemaakt en kan het ook verslavend werken met alle gevolgen van dien. Mede hierdoor hebben anabolen ook een zeer slacht imago in de media.

Ik zelf oordeel er niet over. Ik ben zelf heel tevreden met mijn lichaam en trots dat ik dit op eigen kracht heb bereikt. Zolang het je doel is om er goed en gezond uit te zien heb je geen anabolen nodig en raad ik het ook niet aan om te nemen. Maar iedereen heeft zijn eigen pad en voor sommige mensen hebben prestatie verhogende middelen hun nut en daarom wou ik het er wel over hebben in deel 3 van create the body of your dreams. Dit was was al het weer.. In deel 4 zal ik o.a. wat dieper ingaan op meditatie en hoe dit kan helpen met het bereiken van je doelen. Until next time :).
 
Nice stukje man :)!
 
Back
Naar boven