XXL Nutrition

Creëer het lichaam van je dromen: Deel 1 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

d89d1858b069fadf51e8f69c14106a7f.jpg


Creëer het lichaam van je dromen: Deel 1

In create the body of your dreams schrijf ik over het creëren van het lichaam en het leven van je dromen.

Iets over mij

bf44aac649bae8ff5be49672850081ca.jpg

032d1c2480dcfaeb361c47019cdfa291.jpg

Recente foto van mij.

Al vanaf jonge leeftijd heb ik passie voor fitness en gezondheid gehad. Ik doe persoonlijk al weer 10 jaar aan krachttraining en heb ook meegedaan aan strongman wedstrijden.

a5c77bd69e3934dce76147d2d035f82f.jpg

Foto van mij in 2006 (Truckpull @ Sterkste man in Ede).

Ik heb o.a. bodybuilding, strongman en powerlifting gedaan.
Ik heb hierdoor veel geleerd over voeding, supplementen, afvallen en over spiermassa en spierkracht opbouwen.

Doordat ik jaren ervaring heb opgedaan weet ik wat wel en wat niet werkt.

3c71ce7e4df43bb654dba030cd3e2b15.jpg


In mijn leven heb ik innerlijk ook veel bereikt. Lang heb ik gedacht dat ik een professional strongman, powerlifter of bodybuilder wou worden. Uiteindelijk bleek mijn pad toch meer om innerlijke kracht te draaien.

Ik heb veel meegemaakt en daardoor weet ik wat het neemt om tegenslagen te overkomen. Voor veel mensen is het moeilijk om positief te blijven tijdens negatieve situaties. Ik kan ze hiermee helpen.

Met mijn visie kan ik dingen ontzettend goed relativeren. Ik heb geen verslavingen en op het gebied van mentale kracht heb ik veel succes bereikt.

Een voorbeeld is dat ik ooit 21 dagen alleen op water heb geleefd. Tegelijkertijd deed ik ook 2 maanden aan onthouding en mediteerde ik 12-14 uur op een dag zonder contact met andere mensen en ook zonder televisie, internet of enig andere vorm van entertainment.

Voor mij was dit een enorme test maar het heeft me bewuster gemaakt van mijn eigen kracht. Daarnaast heb ik jarenlang in afzondering geleefd waarbij ik elke dag urenlang mediteerde. Als een mens naar binnen durft te keren komt hij of zij zichzelf hard tegen, maar met al deze tijd heb ik mezelf kunnen helen en me ware zelf kunnen vinden. Na 4 jaar in afzondering te hebben geleefd waarbij ik naar binnen keerde en aan mezelf werkte, heb ik innerlijke vrede bereikt.

Nu ben ik er klaar voor om weer de maatschappij in te gaan en andere mensen te helpen om innerlijke vrede te bereiken. Ik hoop dit te doen door mensen bewust er van te maken dat liefde de sterkste kracht is in het universum en dat liefde in ons allemaal zit.

Ik deel graag mijn ervaring met anderen en met create the body of your dreams hoop ik mensen wijzer te maken over hoe ze het lichaam en leven van hun dromen kunnen verwezenlijken. Ik heb geleerd dat het belangrijkste is om een duidelijk doel voor ogen te hebben die je echt wilt bereiken. Visualiseren is een belangrijke techniek die je dient toe te passen in je dagelijks leven. Hoe wil je dat je lichaam (en leven) eruit komt te zien? Droom hierover, stel het je voor en geloof dat je dit lichaam (of leven) al hebt. Veel mensen snappen niet hoe sterk hun "mind" is en hoe je hiermee je eigen realiteit (of lichaam) kan veranderen.

Met focus, dedicatie en een duidelijk beeld van wat je wilt bereiken ben je al aardig op weg naar het lichaam (of leven) van je dromen. You become what you see vergeet dat nooit.

Heb dus vertrouwen dat als je eenmaal een duidelijk beeld voor ogen hebt van wat je wilt bereiken en als je hierin echt gelooft, en je hierop blijft focussen dat je vanzelf zult aantrekken wat je nodig hebt om je doelen te verwezenlijken.

Nu dat je weet hoe sterk de "mind" is. Besef dan ook dat de mind & muscle connection belangrijk is. Je kunt bijvoorbeeld zelfs als je niet sport visualiseren over dat je sport en hiermee je spieren trainen (dit is wetenschappelijk aangetoond). Wanneer je echt aan het sporten bent dien je te focussen op welke spieren je vandaag wilt trainen en op wat je doel is. Intuitief zul je weten welke oefeningen voor jou het beste zijn om op die dag te doen. Vergeet niet tijdens de oefeningen elke vezel van je spieren aan te spreken! Ook dit kun je visualiseren en uiteraard dien je oefeningen correct uit te voeren met een volledige ROM (Range of motion).

Leer eerst oefeningen correct uit te voeren voordat je zwaar begint te trainen. Train hard but smart. Train totdat je voelt dat je niet meer kan en stop dan ook echt. Overtrainen kan leiden tot onnodige blessures en daar heb je dus uiteindelijk niks aan.

Het belangrijkste is toch wel dat je de oefeningen doet waar je van houdt. Als je niet houdt van wat je doet kun je nog zoveel wilskracht hebben maar dan is het niet vol te houden. Niets is sterker dan liefde.

Volg je passie, doe wat je leuk vindt, follow your heart, follow your bliss. Dit geldt niet alleen voor in de sportschool maar ook voor in het leven. Ook dit is een golden rule in het behalen van je persoonlijke doelen. Het is belangrijk dat je plezier hebt in sport en dat je er behalve resultaten ook persoonlijke groei mee behaalt. Dingen moet jou Dienen, niet andersom. Wordt meester van je lichaam en je leven door middel van het volgen van je passie, hart, vreugde en het hebben van focus, dedicatie en doorzettingsvermogen.

Besef en geloof dat niets sterker is dan wat in jou zit. Jij hebt liefde in je, jij hebt dromen, jij hebt een onsterfelijke ziel. Jij bent de directeur van jouw eigen film en weet dat dromen waar komen zolang je er in blijft geloven en er op blijft focussen. You got the power to know you're indestructible. Always believe it.

In deel twee zal ik dieper ingaan op welke oefeningen voor mij veel resultaten hebben opgeleverd in de sportschool en ik zal misschien ook spreken over voeding, supplementen en dieet. Uiteraard zal ik in elk deel ook levenslessen delen en mensen proberen te motiveren. Until next time :).
 
Zou je ook iets dieper op mediteren en mind & muscle connection kunnen ingaan? Of over je eigen ervaringen en methodes ben namelijk zelf ook net een aantal weken begonnen met mediteren, erg interessant
 
Zou je ook iets dieper op mediteren en mind & muscle connection kunnen ingaan? Of over je eigen ervaringen en methodes ben namelijk zelf ook net een aantal weken begonnen met mediteren, erg interessant

Zeker. Ik ben van plan nog veel meer delen te schrijven en dan zal ik ook wat dieper ingaan op mediteren en de mind & muscle connection. In deel 3 schrijf ik voornamelijk over voeding en supplementen maar ook over mijn eigen ervaringen daarmee. Deze heb ik al geschreven en gepost hier op DBB en hopelijk wordt hij dan binnenkort goedgekeurd.


In deel 4 zal ik proberen om rekening te houden met je wensen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het eens een paar keer geprobeerd dat mediteren, ik heb er geen geduld voor, jammer
 
Ik heb het eens een paar keer geprobeerd dat mediteren, ik heb er geen geduld voor, jammer

Practice makes perfect. Het vereist uiteraard wel wat discipline. Niettemin moet je het wel leuk vinden om te doen. Misschien dat deel 4 je wat motivatie kan geven :).
 
Bijna dagelijks zo'n 10 minuten gedurende enkele weken.

De tv en computer zijn het grootste vergif want als ik wat vrije tijd heb ge ik daar naar kijken ipv mediteren.

Ik ga het zeker nog eens een kans geven zodat ik enkele keren per week een uur mediteer dmv ademhaling.
 
Bijna dagelijks zo'n 10 minuten gedurende enkele weken.

De tv en computer zijn het grootste vergif want als ik wat vrije tijd heb ge ik daar naar kijken ipv mediteren.

Ik ga het zeker nog eens een kans geven zodat ik enkele keren per week een uur mediteer dmv ademhaling.
.
een uur is enorm lang en lijkt me vrij onhaalbaar als je 10minuten al lastig vond.
 
Tof om te lezen dit! op naar de volgende delen
 
Leuk artikel om te lezen, je ziet er ook goed uit! ,

Ga denk ik ook maar eens mediteren beginnen zodat ik weer rust krijg in mijn hoofd
 
Leuk artikel om te lezen, je ziet er ook goed uit! ,

Ga denk ik ook maar eens mediteren beginnen zodat ik weer rust krijg in mijn hoofd

Dankje! Ik raad het zeker aan :).
 
Back
Naar boven