Ga Terug   DutchBodybuilding.com Forum > Focus op de Leden > Post Je Eigen Artikels

Antwoord

LinkBack Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 5 January 2008, 18:17   #41
Monstrous Giant

Jonko's Avatar

Leeftijd: 22
Geslacht: M
Blog Berichten: 3
Karma Power: 60
Jonko is een Ariya (heilige) - zal spoedig de eerste graad van verlichting bereikenJonko is een Ariya (heilige) - zal spoedig de eerste graad van verlichting bereikenJonko is een Ariya (heilige) - zal spoedig de eerste graad van verlichting bereikenJonko is een Ariya (heilige) - zal spoedig de eerste graad van verlichting bereiken
Karma CrownKarma Crown
Bekijk Galerij (10 foto's)
Citaat:
Origineel gepost door Starter20 Bekijk Post
allright, ben benieuwd.. klinkt wel okee die kettlebells, leuk voor conditie werk/gpp van de zomer
Heb nog steeds flinke spierpijn aan mn hamstrings van de vorige KB training . De Swing is een killer . In hoeverre het iets toevoegt aan hypertropy weet ik niet though. Als conditietraining werkt het iig super, ga maar es een minuutje swingen met 16+ kg
Jonko is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2008, 18:34   #42
Freaky Bodybuilder
Powerlifter

Starter20's Avatar

Karma Power: 19
Starter20 is herboren in de Halfgod realmStarter20 is herboren in de Halfgod realmStarter20 is herboren in de Halfgod realmStarter20 is herboren in de Halfgod realmStarter20 is herboren in de Halfgod realm
hypertrophy zal in ieder geval niet mijn doel er mee zijn

Log: Log

stats: ietsje minder pathetic
Starter20 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2008, 18:38   #43
Monstrous Giant

Jonko's Avatar

Jonko is een Ariya (heilige) - zal spoedig de eerste graad van verlichting bereikenJonko is een Ariya (heilige) - zal spoedig de eerste graad van verlichting bereikenJonko is een Ariya (heilige) - zal spoedig de eerste graad van verlichting bereikenJonko is een Ariya (heilige) - zal spoedig de eerste graad van verlichting bereiken
Karma CrownKarma Crown
Citaat:
Origineel gepost door Starter20 Bekijk Post
hypertrophy zal in ieder geval niet mijn doel er mee zijn
is het ook niet bij mij voor mij is het conditioning, conditie en fun
Oud 10 January 2008, 07:16   #44
Cool Novice

Leeftijd: 25
Karma Power: 2 Dakoina is op een gedistingeerde weg
had er voor het eerst in mei vorig jaar over gelezen, en nu raak ik steeds meer en meer geïnteresseerd in die kettlebells. Maar ja, als ik er tegen m'n vrienden over spreek, dan is er nog geen kat die er ooit al van gehoord heeft... Het is nu ook nog wat zoeken waar ze eventueel in m'n buurt een aantal lessen KB geven of die dingen verkopen. Heb al een aantal interessante filmpjes gevonden, oa van ene Pavlov (?) maar ik word liever toch ietwat gecoacht zodat ik geen domme dingen doe.

Soit, misschien toch al maar eens beginnen sparen voor twee à drie KB's. Persoonlijk vind ik het ook moeilijk om te beslissen welk gewicht ik zou nemen om te beginnen. Aangezien ik nu een lichte schouderblessure heb wil ik mijn schouder nog wat sparen door iets lichter te gaan. Langs de andere kant raden ze voor een gemiddelde man wel al een gewicht van 16Kg of 1 pood aan. Ik ben nu al bijna 10 maanden met krachttraining bezig (met een outage van een maand of langer door overtrained - beste manier om te beseffen dat voldoende rust en niet constant tot het max gaan ook belangrijk is) dus ja, echt zwaar ga (kan) ik nog niet.

//edit: niet pavlov maar "Pavel Tsatsouline"

Laatst aangepast door Dakoina : 10 January 2008 om 11:51.
Dakoina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 January 2008, 12:36   #45
Monstrous Giant

Jonko's Avatar

Karma CrownKarma Crown
Citaat:
Origineel gepost door Dakoina Bekijk Post
had er voor het eerst in mei vorig jaar over gelezen, en nu raak ik steeds meer en meer geïnteresseerd in die kettlebells. Maar ja, als ik er tegen m'n vrienden over spreek, dan is er nog geen kat die er ooit al van gehoord heeft... Het is nu ook nog wat zoeken waar ze eventueel in m'n buurt een aantal lessen KB geven of die dingen verkopen. Heb al een aantal interessante filmpjes gevonden, oa van ene Pavlov (?) maar ik word liever toch ietwat gecoacht zodat ik geen domme dingen doe.

Soit, misschien toch al maar eens beginnen sparen voor twee à drie KB's. Persoonlijk vind ik het ook moeilijk om te beslissen welk gewicht ik zou nemen om te beginnen. Aangezien ik nu een lichte schouderblessure heb wil ik mijn schouder nog wat sparen door iets lichter te gaan. Langs de andere kant raden ze voor een gemiddelde man wel al een gewicht van 16Kg of 1 pood aan. Ik ben nu al bijna 10 maanden met krachttraining bezig (met een outage van een maand of langer door overtrained - beste manier om te beseffen dat voldoende rust en niet constant tot het max gaan ook belangrijk is) dus ja, echt zwaar ga (kan) ik nog niet.

//edit: niet pavlov maar "Pavel Tsatsouline"
Is er geen passage fitness/fitness first in de buurt bij je? Die werken als het goed is met KB's . En anders kom je maar bij mij langs.
Oud 14 January 2008, 08:46   #46
Cool Novice

Citaat:
Origineel gepost door Jonko Bekijk Post
Is er geen passage fitness/fitness first in de buurt bij je? Die werken als het goed is met KB's . En anders kom je maar bij mij langs.
Niet onmiddellijk in mijn buurt, maar ik weet er wel een aantal zijn. Ik zal eens rondneuzen daar
Oud 29 January 2008, 16:32   #47
Cool Novice

Bon, heb mijn eigen 1 pood kettlebell besteld, maar nog niets speciaal gevonden over trainingen in de buurt van opwijk (be)
Oud 29 January 2008, 22:17   #48
Monstrous Giant

Jonko's Avatar

Karma CrownKarma Crown
mooi, kun je vast beginnen een beetje mee te spelen
Het beste is ff iemand te zoeken die gecertificeerd is voor kettlebelltraining in de buurt om je wat dingen te leren.
Oud 31 January 2008, 19:15   #49
Ripped Bodybuilder

Angerfist's Avatar

Leeftijd: 24
Karma Power: 32
Angerfist is DBB's Karma KingAngerfist is DBB's Karma KingAngerfist is DBB's Karma KingAngerfist is DBB's Karma KingAngerfist is DBB's Karma KingAngerfist is DBB's Karma KingAngerfist is DBB's Karma KingAngerfist is DBB's Karma KingAngerfist is DBB's Karma KingAngerfist is DBB's Karma KingAngerfist is DBB's Karma King
Bekijk Galerij (6 foto's)
Citaat:
Origineel gepost door Blackadder Bekijk Post
wat me opvalt is dat het vooral skinny guys zijn die met kettlebells trainen, lijkt me weer zo'n fancy hype die binnenkort weer over is.
idd. In dat zit filmpje dezelfde gast die ook filmpjes heeft van van die crap oefeningen als de one legged squat enz.. Echt van die lui die falen in normale oefeningen, gaan ze maar met mega debiele dingen trainen
Oud 31 January 2008, 21:32   #50
Monstrous Giant

Jonko's Avatar

Karma CrownKarma Crown
Citaat:
Origineel gepost door Angerfist Bekijk Post
idd. In dat zit filmpje dezelfde gast die ook filmpjes heeft van van die crap oefeningen als de one legged squat enz.. Echt van die lui die falen in normale oefeningen, gaan ze maar met mega debiele dingen trainen
lijkt me een goede sport voor jou dus ^^

maar ff serieus, ik denk dat maar weinig mensen van dit forum kunnen wat de mensen kunnen die jullie nu afkraken ik zie hier nog geen jumppistols gebeuren door mensen van dit forum, of pistols met een 40 kg KB . Terwijl hun wel zware squats kunnen.
Oud 1 February 2008, 06:24   #51
Cool Novice

heb ondertussen een certified instructor gevonden om me de basis kb oefeningen te leren, een dezer dagen een afspraakje maken
Oud 1 February 2008, 06:40   #52
Competitive Bodybuilder

inferno87's Avatar

Leeftijd: 21
Karma Power: 8
inferno87 is herboren in de Mens realminferno87 is herboren in de Mens realminferno87 is herboren in de Mens realminferno87 is herboren in de Mens realm
Citaat:
heb ondertussen een certified instructor gevonden om me de basis kb oefeningen te leren, een dezer dagen een afspraakje maken
goed begin is het halve werk good luck
---------------------
Echte mannen komen niet thuis met bloemen.... MAAR MET HONGER ROARRRRRRRRRR!!!!!
---------------------
Wie zijn toekomst niet bepaald, krijgt hem toegewezen
inferno87 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2008, 07:15   #53
Cool Novice

heb em dit weekend gekregen, leuk ding. Heb even de swing, halo en sumo squat geprobeerd, en het ging vlotjes. Vooral bij de swing gaat m'n hart heel vlug sneller slaan. Ik ga wel een andere plek dan m'n appartement moeten zoeken, want als de kb per ongeluk uit de handen glipt zouden er een paar tegels naar de zak kunnen zijn
Oud 4 February 2008, 07:40   #54
Monstrous Giant

Jonko's Avatar

Karma CrownKarma Crown
Citaat:
heb em dit weekend gekregen, leuk ding. Heb even de swing, halo en sumo squat geprobeerd, en het ging vlotjes. Vooral bij de swing gaat m'n hart heel vlug sneller slaan. Ik ga wel een andere plek dan m'n appartement moeten zoeken, want als de kb per ongeluk uit de handen glipt zouden er een paar tegels naar de zak kunnen zijn
Gebeurt niet snel hoor enige keer dat er een kb is gevallen bij mij was tijdens het jongleren ermee.
Oud 6 February 2008, 16:15   #55
Cool Novice

Ondertussen ben ik na wat "oefenen" overgegaan naar de eerste workout van het RKC Program Minimum. Ik had geen flauw idee dat mijn conditie zo slecht was. Met moeite heb ik de 10 + 12minuten uitgehouden. Waarschijnlijk zal ik week 1 van de 12 een keertje moeten overdoen

Maar het smaakt naar meer het is verslavend, en iedereen wil m'n kettlebell eens zien en uitproberen op m'n werk. Alleen spijtig dat er echt niemand is - die ik ken - dat er ooit al over gehoord heefT. Misschien dat een documentaire op één of whatever tv kanaal hier wonderen kan doen

Laatst aangepast door Dakoina : 6 February 2008 om 16:17. Reden: nog wat bijgemoffeld
Oud 6 February 2008, 16:18   #56
Zwalgertozer
Elite Member

Enzyme's Avatar

Leeftijd: 31
Karma Power: 34
Enzyme is DBB's Karma KingEnzyme is DBB's Karma KingEnzyme is DBB's Karma KingEnzyme is DBB's Karma KingEnzyme is DBB's Karma KingEnzyme is DBB's Karma KingEnzyme is DBB's Karma KingEnzyme is DBB's Karma KingEnzyme is DBB's Karma KingEnzyme is DBB's Karma KingEnzyme is DBB's Karma KingEnzyme is DBB's Karma KingEnzyme is DBB's Karma King
Citaat:
Origineel gepost door Jonko Bekijk Post
Als jullie geen haast hebben kunnen jullie wachten tot ik mijne heb en uit het gips ben. Ik koop een redelijke serie kettlebells, die jullie wel uit mogen testen

Als toevoeging op het topic, zodra ik weer fatsoenlijk kan trainen komen er filmpjes van kettlebell oefeningen.
uit het gips...wat heb je dan....

Edit: never mind....had ff niet naar de datum gekeken.

Enzyme is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 February 2008, 14:53   #57
Dutch Bodybuilder

Predatorz's Avatar

Karma Power: 2 Predatorz is een juweel in het ruwePredatorz is een juweel in het ruwePredatorz is een juweel in het ruwePredatorz is een juweel in het ruwe
Bekijk Galerij (2 foto's)
ziet er goed uit om gewrichten enzo soepel te houden, vooral ook grip training.. de uitvoeringen zien er alleen wazig uit

hoe ga je dit combineren met je gym training dan?
Oud 12 February 2008, 06:22   #58
Cool Novice

Heb per ongeluk de kb laten wegglippen uit mn handen op een hoogte van nog geen 10cm, en hup een deukje in een van de tegels op m'n appartement... pff, daaraan zie je dat de verhuurders op een euro hebben gekeken. Zo'n fluttegels, maar het valt niet zo erg op

tijdens het oefenen aan de atletiekpiste had ik wel een klein beetje bekijks des te beter werden mijn swings, snatches, cleans, getups... het lukt allemaal al vrij goed. 'k Heb er dit weekend wel een stijve onderrug en hamstrings aan overgehouden.
Oud 12 February 2008, 11:33   #59
Monstrous Giant

Jonko's Avatar

Karma CrownKarma Crown
Citaat:
Heb per ongeluk de kb laten wegglippen uit mn handen op een hoogte van nog geen 10cm, en hup een deukje in een van de tegels op m'n appartement... pff, daaraan zie je dat de verhuurders op een euro hebben gekeken. Zo'n fluttegels, maar het valt niet zo erg op

tijdens het oefenen aan de atletiekpiste had ik wel een klein beetje bekijks des te beter werden mijn swings, snatches, cleans, getups... het lukt allemaal al vrij goed. 'k Heb er dit weekend wel een stijve onderrug en hamstrings aan overgehouden.
jongleren met kettlebells is voor gevorderden

YouTube - A Little Kettlbell Juggling

kwam deze trouwens tegen, nieuwe voor mij:

YouTube - Dr. Courtney Mizuhara-Cheng and the Kettlebell Kossack
Oud 12 February 2008, 11:37   #60
Monstrous Giant

Jonko's Avatar

Karma CrownKarma Crown
Had een leuk filmpje gevonden, maar weet er dus echt geen sectie voor te vinden. Begint best lachwekkend, maar er zitten echt brute stukjes in.

YouTube - RKC 2007 in Denmark

welke sectie zou dat moeten komen te staan?
Antwoord

Bookmark topic
Onderwerp Opties
Weergave Modus

Post Regels