AndroidHealthClinic

Prohormonen

  • Topic starter MrInk
  • Startdatum
  • Reacties 43
  • Weergaven 11K
  • Volgers 6

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrInk

Get inked or die naked..
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
19 jan 2007
Berichten
2.678
Waardering
768
Lengte
1m75
Massa
95kg
Vetpercentage
12%
Even een vraagje:


Waarom staat dat prohormonen topic na al die tijd nog steeds bij de supplementen sectie?

Zelfs de actieve posters in dat topic weten dat ze gewoon met AAS te maken hebben..

Is het niet logischer om een aparte PH sectie in de AAS sectie te maken? Op die manier worden de kids die in het supplementen topic rondhangen ook niet meteen naar de PH's gelokt. :)


Grt, DC
 
  • Like
Waarderingen: Ymir
Zijn geen AAS, en ze hebben hun roots in de supp industrie.
 
Is het niet logischer om een aparte PH sectie in de AAS sectie te maken? Op die manier worden de kids die in het supplementen topic rondhangen ook niet meteen naar de PH's gelokt. :)

Volledig mee eens! Vele 'pro-hormonen' zijn wel degelijke echte AAS en bovendien zijn het geen supplementen dus hoort naar mijn mening ook niet in die sectie thuis. Het is ook nog eens illegaal dus zou beter in een aparte AAS sectie kunnen komen zodat je bewust bent van de producten en het voor jezelf kan afschermen of niet. Nu zijn er 16 jarige jochies die AAS (want dat zijn de meeste) via internet bestellen omdat ze op dit forum tussen de supplementen er wat over gelezen hebben.
 
Het lijkt me nog steeds een strak plan om er een speciale sub-sectie in de AAS sectie voor te maken. Er is veel onduidelijkheid en weinig informatie over.
 
Eens, aparte sectie is veel veiliger voor die jongens.
 
Het lijkt me nog steeds een strak plan om er een speciale sub-sectie in de AAS sectie voor te maken. Er is veel onduidelijkheid en weinig informatie over.

Mee eens. :thumbs: Ik had bijna zelf nog van de Epistane gesnoept omdat het in de supplementen hoekje besproken werd.
 
Laatst bewerkt:
Even een vraagje:


Waarom staat dat prohormonen topic na al die tijd nog steeds bij de supplementen sectie?

Zelfs de actieve posters in dat topic weten dat ze gewoon met AAS te maken hebben..

Is het niet logischer om een aparte PH sectie in de AAS sectie te maken? Op die manier worden de kids die in het supplementen topic rondhangen ook niet meteen naar de PH's gelokt. :)


Grt, DC
Ik ben het hier volledig mee eens, sommige PH's lijken gewoon extreem veel op AAS. Ik vind het maar een vreemd beleid dat hier zo laconiek mee omgegaan word op het forum.....???
 
Laatst bewerkt:
Zijn gewoon legale AAS. Aparte sectie is indd op zijn plek.
 
Het zijn vaak gewoon methyl varianten, gewoon AAS, alleen dan in een fancy potje..

Het mooie is trouwens dat die jongens nu wél nolvadex gebruiken als PCT na een PH kuurtje..

@DoubleCheese, in NL is het gewoon verboden deze middelen, niets legaals dus ;)
 
Het zijn vaak gewoon methyl varianten, gewoon AAS, alleen dan in een fancy potje..

Het mooie is trouwens dat die jongens nu wél nolvadex gebruiken als PCT na een PH kuurtje..

@DoubleCheese, in NL is het gewoon verboden deze middelen, niets legaals dus ;)

Wat zou je anders gebruiken na een PH-kuur? Zoals je zelf zei, het zijn gewoon AAS in een fancy potje, een OTC-PCT voldoet dus niet om te herstellen.

Verder hulde voor dit topic. Het feit dat PH´s tussen de supplementen staan is echt ontwetendheid ten top. Slechts de allereerste prohormonen moesten d.m.v een enzymatisch proces omgezet worden in actieve hormonen. De huidige generatie prohormonen zijn volledig actief, dienen niet omgezet te worden, en binden zich direct aan de androgene receptor, en zijn dus niets anders dan AAS.

De hele term "prohormoon" is dus ontzettend misleidend, wat wordt ondersteund door het op dit forum onder te brengen in de "supplementen" sectie. Veel beginners hebben als gevolg niet door dat ze met AAS te maken hebben. Het is echt ridicuul dat bijv. een Superdrol-log in dezelfde sectie staat als een Body en fitshop creatine product "waarmee je 5 KG per maand gaint" ...

Zie ook
http://www.predatornutrition.com/ca...-Comprehensive-Guide-to-Prohormones---Updated
http://www.prohormoneforum.com/rese...rehensive-pro-hormone-user-guide-vol-1-a.html
 
Het zijn inderdaad bijna allemaal gewoon Designer steroïden, heeft allang niks meer te maken met prohormonen. (uitzonderingen daargelaten)
 
Het mooie is trouwens dat die jongens nu wél nolvadex gebruiken als PCT na een PH kuurtje..

en via nolva aan de echte aas. zo ook met mij, kwam in mijn zoektocht naar nolva uit op twee suppliers en voor ik het wist zat ik in mijn hoofd mijn echte kuur te plannen. anderhalve maand na de pct van epistane zat ik aan de test.

---------- Post toegevoegd Sun 15 Jan 2012 om 17:04 ----------

Zijn geen AAS, en ze hebben hun roots in de supp industrie.

epistane en superdrol hebben zelfs een profiel in anabolics van William LLewelyns. dat zijn aas uit de oude doos en daarom juridisch niet onder aas vallen omdat ze daarvoor specifiek genoemd moeten worden als zodanig.

en alhoewel bij ons niet gebruikelijk zijn er in de vs logs te over van mensen die epistane/superdrol als kickstart naast test e pakken. precies zoals men winny of dbol zou doen.

maar goed; deze discussie is niet nieuw. de mods en beheerder hebben een andere visie als veel van de leden. en dat wordt in dit topic herbevestigd.
 
Nogmaals, een prohormoon is geen anabole steroïde en dus hoort het ook niet onder de hoofding AAS. Het is slechts een precursor van een hormoon. Of het legaal is of niet doet niet ter zake.

Als het geen prohormoon is, dan is het een hormoon, en dan kan het wel onder AAS gepost worden. Maar strikt gezien horen prohormonen onder supplementen.

Een aparte sectie is ook overdreven. Het kan onder supplementen of AAS afhankelijk van de eigenschappen.
 
Nogmaals, een prohormoon is geen anabole steroïde en dus hoort het ook niet onder de hoofding AAS. Het is slechts een precursor van een hormoon. Of het legaal is of niet doet niet ter zake.

Als het geen prohormoon is, dan is het een hormoon, en dan kan het wel onder AAS gepost worden. Maar strikt gezien horen prohormonen onder supplementen.

Een aparte sectie is ook overdreven. Het kan onder supplementen of AAS afhankelijk van de eigenschappen.

Los van de vraag of "strict gezien prohormonen onder supplementen horen", blijft het als een huis staan dat het ethisch gezien onverantwoord is om hormonale steroïde middelen, die volledig actief zijn en niet omgezet dienen te worden in een ander hormoon om anabole effecten te laten optreden, thuishoren in de creatine en whey hoek.

Met alle respect, maar als moderator van DBB. zou ik me eerder druk maken over de consequenties die dit heeft op onwetende tieners, dan of het al dan niet correct is om prohormonen in de AAS-sectie te zetten. Of zoals een gebruiker op prohormoneforum het treffend verwoordde: "The term prohormones gives individuals the ignorant "ok," based on its legality and label of being a pro-hormone and not steroid. When an individual succumbs to this way of thinking there can be dire consequences".
 
Zoals ik al aangaf horen 'hormonen' niet in de supplementen sectie. Je hoeft me er dus niet op te wijzen dat we ons daar zorgen over dienen te maken, we houden er immers al rekening mee. ;) Tieners moeten geen prohormonen noch AAS gebruiken, staat duidelijk in de forumregels.
 
Zoals ik al aangaf horen 'hormonen' niet in de supplementen sectie. Je hoeft me er dus niet op te wijzen dat we ons daar zorgen over dienen te maken, we houden er immers al rekening mee. ;) Tieners moeten geen prohormonen noch AAS gebruiken, staat duidelijk in de forumregels.

Waar staan die regels? Alleen in de AAS sectie toch?
 
Klopt de regels in het AAS-forum vormen eigenlijk de algemene regels omtrent het gebruik van AAS e.a. prestatiebevorderende middelen. Het supplementen-subforum heeft geen aparte sticky met regels.
 
Los van de vraag of "strict gezien prohormonen onder supplementen horen", blijft het als een huis staan dat het ethisch gezien onverantwoord is om hormonale steroïde middelen, die volledig actief zijn en niet omgezet dienen te worden in een ander hormoon om anabole effecten te laten optreden, thuishoren in de creatine en whey hoek.

Met alle respect, maar als moderator van DBB. zou ik me eerder druk maken over de consequenties die dit heeft op onwetende tieners, dan of het al dan niet correct is om prohormonen in de AAS-sectie te zetten. Of zoals een gebruiker op prohormoneforum het treffend verwoordde: "The term prohormones gives individuals the ignorant "ok," based on its legality and label of being a pro-hormone and not steroid. When an individual succumbs to this way of thinking there can be dire consequences".

Om die reden is er in mei 2010 ook dat grote ph topic gemaakt en daar staat op p1 duidelijk:

Het grote Prohormonen Topic
Voor de noobs: LEES: Dit zijn geen supplementen zoals creatine of whey, je kunt het zien als roids, doe daarom ook altijd een goede nakuur en lees je goed in voor je begint.
dan is het duidelijk toch dat het geen whey oid is? het grote voordeel van dit topic is dat sindsien alle ph vragen in dat topic staan en er veel minder dwars door andere supplement post instaat. dat topic is gemaakt uit het idee dat een aantal leden jou mening delen maar ook weten dat een aparte sub-sectie er niet inzit. zo functioneert het prima toch? daar zou ook best de leeftij 21 bij kunnen vind ik bij nader inzien. wel is het zo dat als iemand jong is hij geen advies krijgt, zo is de praktijk al een hele tijd in dat topic.
 
Wat me opvalt is de weerstand die op dit forum bestaat om PH's als AAS te beschouwen, terwijl de werking van de meeste "PH's" van vandaag de dag die van algemeen geaccepteerde AAS veelal overtreffen. Er vindt geen omzetting naar een andere stof plaats cq het betreffen allang geen precursors meer. De enige echte PH's die ooit op de markt zijn geweest zijn DHEA en aanverwanten begin jaren '90. PH's vandaag de dag zijn designer roids die met een slim juridisch foefje legaal als "supplement" verkocht mogen worden, maar dit niet zijn. En ja er wordt in het topic gewaarschuwd: je kunt het zien als roids.....elke tiener zal daar achteraan denken:....maar zijn het niet echt. Ik snap dat de AASeters PH's niet in 'hun' sectie willen, gezien de algehele weerstand die men daar tegen PH's heeft ( ja jongens, ze doen het beter dan die goeie oude test etc. en nee er zijn inderdaad weinig onderzoeken naar gedaan...net als het met dbol en test was in de Schwarzenegger era ). De "PH" Designer roids zijn gewoon de nieuwe generatie AAS en het zou in mijn ogen verstandig zijn als deze daarom ook gewoon in de AAS-sectie worden ondergebracht. Of toch op zijn minst als een aparte sectie op het forum.
 
Prohormonen hoeven ook geen aparte sectie, maar kunnen ze geen sub-sectie in de AAS sectie krijgen? Zoals je zelf al zei horen ze niet thuis op de supplementen afdeling.

Eventueel een poll starten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven