Ga Terug   DutchBodybuilding.com forum > Hoofdfora > Oefeningen > Herstel en blessures

Antwoord
Oud 12 September 2010, 16:46  
KoRnAgE
Advanced Bodybuilder

Stats: M
zware onderrug problemen

Advertentie
Heb dus echt weer een 'geweldige' blessure, had al van jongs af aan een enorm stramme onderrug( raak maar net voorbij kniehoogte met beide handen wanneer ik voorover buig).

Ook al van toen ik 14 was had ik altijd de neiging mijn rug te moeten 'draaien' tot ik een bepaalde knik hoorde, dan leek er een bepaalde druk van mijn wervelkolom af te gaan.
Zo'n 8 uur gamen in die tijd zal er ook wel zijn bijdrage( houding v/d rug) aan hebben geleverd, nu de laatste 5 maanden begon ik plots echt overal een onaangename 'druk' in mijn onderrug te ervaren( wel enkel bij het zitten),
waarna ik altijd probeerde ( door voorover te buigen/draaien etc) die knik( zo voelt het) eruit te krijgen, maar ook dit bleek minder effectief jammer genoeg.

Dit ging wel met ups en downs, gooide er eerst bent-over rows uit, maar (jammer genoeg) elke keer wanneer het iets leek te verbeteren nam ik ze terug op in het schema.
Nu is het erg beginnen verergeren , vanaf vorige week, begon nu en dan een vrij snijdende pijn te ervaren een stuk lager dan het oorspronkelijke probleem( geloof aan l3 l4), en dan een doffe pijn aan beide kanten( zon 6cm van de wervelkolom) ter hoogte van s1 gok ik die uitstraalt
naar het bijhorende been aan die kant.

Nu viel dit allemaal nogal 'mee',maar deze ochtend bij het opstaan( krommen/strekken van de wervelkolom) was deze pijn veel scherper en intenser, heb nu al een 2 dagen gerust en geprobeerd zoveel mogelijk plat te liggen.. maar vrees ervoor.

De reden waarom ik nog geen arts heb geraadpleegd, is eerder omdat het zo langzaam is begonnen, en het leek me altijd training gerelateerd en redelijk controleerbaar, nu blijkt het tegenovergestelde waar.

Een dikke maand geleden ben ik wel begonnen met 'lichte' mobiliteitsoef toe te voegen, en mijn rug voelde achteraf wel iets beter aan hoewel dit maar van erg korte duur was. Dit waren uiteraard wel geen stabiliteitsoef, dus een enorme verbetering verwachtte ik toch niet.

Mijn vraag aan jullie is dus of iemand dit probleem herkent , en of hetzelfde heeft ervaren.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 September 2010, 16:53  
retrofo
Competitive Bodybuilder

retrofo's Avatar

Stats: M 28j 1m90 93kg 16%
Bekijk Galerij (6 foto's)
Vorig jaar zomer heb ik ook een zware blessure aan mijn rug gehad. Soms kon ik niet eens lopen. Ik ben gewoon naar de huisarts gegaan en die heeft mij doorverwezen naar de manueel therapeut. Daar een paar maanden wekelijks geweest en tijdens die periode ook niet getraind. Een aantal oefeningen meegekregen die ik nog steeds regelmatig doe. Ik train nu vrijwel pijnloos en kan zelfs weer deadliften.

Kortom: go see the docter!
  Met citaat antwoorden
Oud 12 September 2010, 19:32  
Ymir
Freaky Bodybuilder

Ymir's Avatar

Stats: M 36j 1m50 40kg > 50%
Ten eerste bel toch een arts. 2. ga niet de hele dag plat liggen, ga wat huishouden doen maar zeker niet trainen. Pak bij pijn pijnstillers, zonder pijnstillers houd je die verkramping. Slik om de 6 uur een paracetamol om een spiegel te krijgen.

Van gamer naar BB-er moet je rustig aan doen.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Snel Reageren
Bericht:
Opties
Oud topic waarschuwing
Dit topic, of de laatste post, is meer dan 1449 dagen oud. Het is heel waarschijnlijk dat de discussie afgelopen is, dus bumpen heeft geen zin.
Als je toch denkt dat het nodig is om te reageren, dan kan je dit alsnog doen.
Topic opties