AndroidHealthClinic

Verrekt/scheur in borst/schouder bij bankdrukken

Bezoekers in dit topic

Paljas

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid sinds
16 mrt 2008
Berichten
3.087
Waardering
617
Lengte
1m82
Massa
90kg
Ik heb de links bekeken in de schouderproblemen sticky, maar ik ben er nog niet over uit waar ik nou last van heb:

Ik was gisteren aan het bankdrukken, nadat ik mijn benen had getraind, ik was wel al behoorlijk vermoeid. Het ging best aardig (voor mij doen ;)). Ik deed een korte warming up, daarna wat setjes van 5 en wilde daarna nog wat herhalingen maken met lichter gewicht:

15x66kg 8x86kg 5x104kg 5x111kg 5x111kg 12x86kg

Vlak voor de 12e herhaling dacht ik tot de 15 door te gaan (het ging rap en soepel), maar bij de 12e herhaling kreeg ik bij het wegduwen een plotselinge korte steek, als een soort korte pijnlijke snee in het gebied waar (links) de borst 'overgaat' in de frontdelt.

Daarna meteen gestopt. Nu doet het geen zeer zonder belasting, en ik heb nog vrije beweging, maar drukbewegingen doen pijn. Voornamelijk als ik zeg maar met de elebogen opzij mijn handen voor mijn borst in elkaar druk voel ik het flink.

Weten jullie wat het is? Heb ik het gewoon verrekt? Is het een gedeeltelijke scheur? Ik denk niet dat het dat rotary cuff tendonitis is, ik heb het gevoel dat het echt in de oppervlakkige spieren(/aanhechtingen?) zit bij het samenkomen van de borst en schouder.

Ik heb dit al twee keer eerder gehad met rechts, nu links.
 
Je bent gewoon te oud ;)

Voornamelijk als ik zeg maar met de elebogen opzij mijn handen voor mijn borst in elkaar druk voel ik het flink.

Misschien is het handig om even aan te geven wat voor pijn het is. Stekende pijn, aanhoudende pijn, pijn die meteen na deze beweging weer weg is etc.

Ik heb dit al twee keer eerder gehad met rechts, nu links.
En dat zet jou niet aan het denken? ;)

Wat heb je toen gedaan zodat het weg ging? Helpt misschien deze keer ook.
 
Tijd om je benchtechniek onder de loep te nemen lijkt me.
 
Je bent gewoon te oud ;) Misschien is het handig om even aan te geven wat voor pijn het is. Stekende pijn, aanhoudende pijn, pijn die meteen na deze beweging weer weg is etc.

Yea yea, ouwe zak ben ik :). Bij het incident was het een korte steek, de vorige keren klonk er ook een zachte 'krak'/'tak'. Na het voorval doet de pijn zich alleen voor bij spanning op de spieren, zoals ik aangaf. Daarna meteen weg. Ook als ik de spieren langer aanspan, wordt de pijn wat minder, als ik het weer een tijdje met rust laat en weer span, is het weer hetzelfde.

En dat zet jou niet aan het denken? ;) Wat heb je toen gedaan zodat het weg ging? Helpt misschien deze keer ook.

Uiteraard zet dat me aan het denken. De eerste keer al, toen heb ik ook de fysio aangesproekn, maar daar kreeg ik niets meer uit dan rusten. Hij kon me niet eens vertellen wat hij dacht dat het was. De vorige twee keer heb ik gewoon maandenlang rustig aan gedaan en langzaam weer het gewicht opgebouwd van voorafaan. Natuurlijk is dat een oplossing gebleken, maar ik vraag me gewoon af of er geen betere manier van herstel (of sneller) is, en wat ik nou doe dat het veroorzaakt, techniek/vermoeidheid/voeding/etc.

Tijd om je benchtechniek onder de loep te nemen lijkt me.

Misschien heb je gelijk. Maar het gekke is dus dat ik met vol gewicht wel gewoon goed ga, maar met dat stapje terug met meerdere herhalingen het er in een keer in schiet. Misschien ben ik dan minder geconcentreerd geweest op algemene spanning van de schouder en omstreken. Misschien dat ik, wanneer ik weer kan drukken een keer een formcheck filmpje maak...

Bedankt voor jullie reacties jongens. PS: ik merk wel dat het veel minder erg is dan de vorige twee keer, ik herstel een stuk sneller, voel het al veel minder.
 
Back
Naar boven