XXL Nutrition

Schouders die naar voren groeien!

Bezoekers in dit topic

A Sahin

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
25 mei 2006
Berichten
102
Waardering
0
Beste Broederz! Lekker getraind?Mooizo

Mag ik even jullie aandacht tevens wat advies?:P ik vind dat mijn schouders een beetje naar voren groeien! hoe kan ik dit voorkomen gewoon door meer de achterkant van me schouders te trainen?
iik zelf heb het gevoel dat het komt omdat ik van kind afaan vaak om me zij slaap en dan zo op me schouders leun messchien dat het zo gegroeid is in al de jaren?

nou in ieder geval k hoop op wat reacties van jullie en wat tips om erger te voorkomen in mijn gallerij heb ik een foto waar je het een klein beetje op kan zien dat ze naar voren groeien!

Jongens Alvast bedankt!
 
Je borst loopt ongenadig hard achter, daardoor lijkt dat zo. Probeer ook op je houding te letten.

En niet meer op je zij slapen natuurlijk!!
 
Je staat gewoon krom waardoor je je schouders naar voren laat hangen.
Dus ga rechtop lopen.
 
wss bench en db press je veel?
zoek in je schema naar precies tegenovergestelde PULL bewegingen, zoals bent over barbell rows, seated cable rows e.d. Deze zou je in principe met net zoveel gewicht en herhalingen moeten kunnen doen.

kwestie van balans in horizontale push en pull bewegingen, dit is erg belangrijk!

edit: moest natuurlijk horizontale push en pull bewegingen zijn :D (geldt overigens ook voor verticaal)
 
Laatst bewerkt:
als je vroeger niet veel je borstspieren getraind hebt, dan verkorten ze. Rugspieren worden verslappen en dan gaan je schouders vanzelf naar voren hangen.
Probeer goed op je houding te letten (schouders naar achter).
En train alles op de zelfde intensiteit.
 
ok "marijn", wat heb je nog meer gehoord in de sportschool?
 
marijn, praat niet als een mandarijn
 
builderB zei:
wss bench en dumbbell press je veel?
zoek in je schema naar precies tegenovergestelde PULL bewegingen, zoals bent over barbell rows, seated cable rows e.d. Deze zou je in principe met net zoveel gewicht en herhalingen moeten kunnen doen.

kwestie van balans in horizontale push en pull bewegingen, dit is erg belangrijk!

edit: moest natuurlijk horizontale push en pull bewegingen zijn :D (geldt overigens ook voor verticaal)
sluit ik me bij aan.

en zoek een oefening voor rear deltoids die je leuk vind.
 
Zorg ervoor dat je rug en borstspieren in balans zijn, je kunt hierop trainen.
B.v. een cabel row met een overdreven rechte houding, zorg dat je je schouder helemaal naar achteren trekt en duw je borst vooruit. Begin ligt anders kun je je niet focussen op het naar achteren draaien van je schouder bladen. Je kunt ook een brede cabel row met de stanf van de frontpull doen die je dan naar je borst trekt.
Let er weer op dat je je schouderbladen maximaal naar achteren draait en span in deze houding even goed aan.
Zorg er ook voor dat je trapezius goed getraind zijn, aangezien deze je schouders wat optrekken, een goede oefening vind ik de zittende dumbbellshrugs. Je gaat op een bankje zitten leunt een klein beetje naar voren en trekt je schouder zo hoog op als mogelijk, je trekt je schouders richting de kruin van je hoofd.

Let er natuurlijk op dat je in het dagelijks leven goed recht loopt, dus je borst vooruit schouderbladen naar achteren en een beetje naar beneden.

Succes kerel!!
 
D. zei:
Je borst loopt ongenadig hard achter


Integendeel ! !

Z'n borst loop ongenadig voor waardoor de schouders naar voren getrokken worden. Veel voorkomend iets bij trainee die borst gefixeerd zijn

Borst is belangrijk waardoor ze er veel tijd aanbesteden => borst wordt te sterk en trekt de schouders naar voren => hierdoor lijkt de borst plat => oplossing ...... meer borst trainen :( :( :(



Zoals InstructerB hierboven aangeeft, de schoudergordelspieren moet in balans zijn!

.
 
Ik weet niet of het al genoemd is maar heb geen zin alles te lezen.

Maar dat je schouders naar voren groeien komt omdat je je borstspieren meer traint als je middelste/onderste trapezius. Met het trainen van spieren worden ze korter, jij hebt sterkere borstspieren dus die trekken je schouders naar voren. Kortom, ga naar mensendieck of een fysiotherpeut en vraag wat strekoefeningen aan voor je borst, en train meer trapezius.
 
Achterkant schouder zal niet veel uitmaken. Achterkant schouder trekt alleen de arm naar achter, niet de schouder zelfs
 
shrugs, scapula wall slides, BOR, seated cable row (strict), cleanen, face pulls zijn een aantal oefeningen die de genoemde eigenschappen van de spieren rondom je schouderbladen trainen.
 
Worden nu allemaal wel leuke oefeningen hier getypt maar ik zou je eerst richten op het langer maken van de borstspieren, daarnaast kan je nog wel extra rugoefeningen doen.
 
martie zei:
Worden nu allemaal wel leuke oefeningen hier getypt maar ik zou je eerst richten op het langer maken van de borstspieren, daarnaast kan je nog wel extra rugoefeningen doen.

dit kan idd erg belangrijk zijn.
 
Veel rugoefeningen gaan doen. Ook op je houding gaan letten. Probeer altijd met je borst vooruit en schouders naar achteren (schouderbladen iets bij elkaar knijpen) te lopen. Zo hoor je te lopen normaal.
 
RubenSossa zei:
Veel rugoefeningen gaan doen. Ook op je houding gaan letten. Probeer altijd met je borst vooruit en schouders naar achteren (schouderbladen iets bij elkaar knijpen) te lopen. Zo hoor je te lopen normaal.

Eindelijk iemand die een goed antwoord geeft. Het heeft gewoon puurmet de houding te maken en de sterkte van je rug. Niks borst loopt overdreven voor :rolleyes:
 
Yzord zei:
Eindelijk iemand die een goed antwoord geeft. Het heeft gewoon puurmet de houding te maken en de sterkte van je rug. Niks borst loopt overdreven voor :rolleyes:

Dat is dus helemaal geen goed antwoord, probeer het is, je zult zien, je loopt over een paar weken als een gestresste kip rond. Stop tijdelijk met borstspieren trainen, scretch je bortspieren elke dag en train je rug goed!

Had zelfde probleem als de Topicstarter, ben naar mensendieck gegaan en die gaf mij de bovenstaande tips, kreeg wat oefeningen om te scretchen en had binnen een maand alles weer in verhouding.
 
Back
Naar boven