Ga Terug   DutchBodybuilding.com forum > Hoofdfora > Oefeningen > Herstel en blessures

Antwoord
Oud 25 June 2006, 15:21  
Yzord
VIP rЙ
 
Stats: M 1m76 95kg -
Advertentie
Als iemand er als een zoutzak bijloopt (met schouders naar voren) dan heeft het puur een houdingsprobleem.
Ik ken genoeg klanten die, wanneer ze beginnen met trainen, er zo bijlopen alsof er een ton op hun schouders ligt. Na 2 maanden normale training lopen ze een stuk rechter. Dit omdat de rugspieren sterker worden en dat ten goede komt voor de gehele houding.

dus als je het niet erg vindt, probeer ik het niet uit.

  Met citaat antwoorden
Oud 25 June 2006, 15:32  
martie
Ripped Bodybuilder
 
Stats: M
Citaat:
Origineel gepost door Yzord
Als iemand er als een zoutzak bijloopt (met schouders naar voren) dan heeft het puur een houdingsprobleem.
Ik ken genoeg klanten die, wanneer ze beginnen met trainen, er zo bijlopen alsof er een ton op hun schouders ligt. Na 2 maanden normale training lopen ze een stuk rechter. Dit omdat de rugspieren sterker worden en dat ten goede komt voor de gehele houding.

dus als je het niet erg vindt, probeer ik het niet uit.
Als je de spieren weer langer maakt en je rugspieren korter dan ga je vanzelf een goede houding aannemen zonder moeite, als je op je houding let krijg je gigantische gestressde spieren, en geloof me, je word er niet gelukkiger op, elke dag moe en chagarijnig etc.

Laatst aangepast door martie : 25 June 2006 om 15:54
  Met citaat antwoorden
Oud 25 June 2006, 17:03  
Wickedsick
Cool Novice
 
Stats: M
Ik heb hetzelfde, ik denk dat het toch voornamelijk komt door op de zij te slapen.
Ik probeer er nu op te letten dat ik op mijn rug of buik lig.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 June 2006, 17:07  
Balboa18
Competitive Bodybuilder
 
Balboa18's Avatar
 
Stats: M
Bekijk Galerij (9 foto's)
borstspier langer maken? wat moet ik daaronder verstaan?
  Met citaat antwoorden
Oud 25 June 2006, 17:13  
martie
Ripped Bodybuilder
 
Stats: M
Citaat:
Origineel gepost door Balboa18
borstspier langer maken? wat moet ik daaronder verstaan?
Dat je die spier scretcht zodat hij langer word.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 June 2006, 19:35  
Loe
Advanced Bodybuilder
 
Loe's Avatar
 
Stats: M 26j
Citaat:
Origineel gepost door martie
, als je op je houding let krijg je gigantische gestressde spieren, en geloof me, je word er niet gelukkiger op, elke dag moe en chagarijnig etc.
ik zie dit verband niet zo
  Met citaat antwoorden
Oud 26 June 2006, 19:54  
Sportfood
Official Sponsor
 
Sportfood's Avatar
 
Stats: M - - -
Bekijk Galerij (1 foto's)
Citaat:
Origineel gepost door Yzord
Eindelijk iemand die een goed antwoord geeft. Het heeft gewoon puurmet de houding te maken en de sterkte van je rug. Niks borst loopt overdreven voor
Mee eens. De helft van de Nederlandse bevolking loopt met de schouders naar voren en dat is echt niet omdat ze al 10 jaar bankdrukken en de rug vergeten zijn te trainen!
Het is echt een houdingsprobleem en niet zomaar opgelost met wat rugoefeningen. Natuurlijk als de hele torso sterk wordt zal alles beter beter in proportie komen, maar trainen alleen zal niet voorkomen dat je als een zoutzak rondslentert. Probeer maar eens 5 minuten lichtjes met je schouders naar achteren en borst naar voren rond te lopen en te zitten. Dat vergt behoorlijk wat van je.
Een slechte houding is natuurlijk een kwestie van fit worden en wat trainen maar net zo belangrijk constant bewust op je houding letten totdat je er niet meer over na hoeft te denken en dan nog zullen er mensen zijn met fysieke beperkingen waardoor een optimale houding niet(of nauwelijks) mogelijk is.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 June 2006, 20:09  
yesilgozler
Cool Novice
 
yesilgozler's Avatar
 
Stats: M
leeg

Laatst aangepast door yesilgozler : 26 November 2010 om 10:36
  Met citaat antwoorden
Oud 26 June 2006, 20:41  
martie
Ripped Bodybuilder
 
Stats: M
Citaat:
Origineel gepost door Loe
ik zie dit verband niet zo
Loop maar is maandenlang met je schouders naar achteren gedrukt. Nou geloof me, je bent de eerste dag al helemaal munter.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 June 2006, 20:45  
D.
Huge Freak
 
Stats: M - - -
Hey martie, ben jij van plan om nog lang op dit forum te bljiven?
  Met citaat antwoorden
Oud 26 June 2006, 20:53  
Ano_1982_9
Monstrous Giant
 
Stats: M 1m79 112kg -
Citaat:
Origineel gepost door martie
Loop maar is maandenlang met je schouders naar achteren gedrukt. Nou geloof me, je bent de eerste dag al helemaal munter.
Je praat poep martie.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 June 2006, 21:42  
Amsterdam76
Cool Novice
 
Stats: M 37j
Citaat:
Origineel gepost door martie
Dat je die spier scretcht zodat hij langer word.
Scretchen? De rest van je opmerkingen klopt ook geen hout van. Als je spierpijn krijgt van op je houding letten (lees: een goede houding aannemen) betekent dat dat je 'normale' houding idd verkeerd was!
  Met citaat antwoorden
Oud 26 June 2006, 22:23  
KaLe
Mommy's little monster
 
KaLe's Avatar
 
Stats: M 34j 1m69 95kg -
Citaat:
Origineel gepost door 3XL
Integendeel ! !

Z'n borst loop ongenadig voor waardoor de schouders naar voren getrokken worden. Veel voorkomend iets bij trainee die borst gefixeerd zijn

Borst is belangrijk waardoor ze er veel tijd aanbesteden => borst wordt te sterk en trekt de schouders naar voren => hierdoor lijkt de borst plat => oplossing ...... meer borst trainen



Zoals InstructerB hierboven aangeeft, de schoudergordelspieren moet in balans zijn!

.
Klopt. Dit zie je heel vaak bij die gasten die geen of weinig rug trainen. En 2-3 keer per week borst trainen. Door die houding zou je ook nog eens behoorlijk last van je rug kunnen krijgen.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 June 2006, 22:24  
KaLe
Mommy's little monster
 
KaLe's Avatar
 
Stats: M 34j 1m69 95kg -
Citaat:
Origineel gepost door Marijn
als je vroeger niet veel je borstspieren getraind hebt, dan verkorten ze. Rugspieren worden verslappen en dan gaan je schouders vanzelf naar voren hangen.
Probeer goed op je houding te letten (schouders naar achter).
En train alles op de zelfde intensiteit.
Juist teveel borst getraind en weinig tot geen rug..
  Met citaat antwoorden
Oud 26 June 2006, 22:31  
Tom1988
Competitive Bodybuilder
 
Tom1988's Avatar
 
Stats: M
Kont naar achter, En tieten vooruit

ot: wat meer rugoefeningen doen, en oefeningen natuurlijk goed uitvoeren. niet scheef staan, beter iets lichter , maar wel goed, dan lekker zwaar en dat je in een verkeerde houding staat
  Met citaat antwoorden
Oud 26 June 2006, 22:54  
steebz
Dutch Bodybuilder
 
steebz's Avatar
 
Stats: M
Bekijk Galerij (2 foto's)
Citaat:
Origineel gepost door KaLe
Klopt. Dit zie je heel vaak bij die gasten die geen of weinig rug trainen. En 2-3 keer per week borst trainen. Door die houding zou je ook nog eens behoorlijk last van je rug kunnen krijgen.
ja klopt.. klinkt als een breezer-blessure
  Met citaat antwoorden
Oud 28 June 2006, 11:30  
Ferdi E.
Cool Novice
 
Ferdi E.'s Avatar
 
Stats: M
Zorgen dat je je achterkant schouders en rug sterker maakt,... mensen die veel borst/voorkant en weinig achterkan trainen... klappen bewijs van spreke ook dubbel als ze dat maar lang genoeg aanhouden!
  Met citaat antwoorden
Oud 28 June 2006, 11:39  
Jizza
Bajes Beest
 
Jizza's Avatar
 
Stats: M 30j 1m80 84kg 17%
Bekijk Galerij (2 foto's)
Citaat:
Origineel gepost door KaLe
Klopt. Dit zie je heel vaak bij die gasten die geen of weinig rug trainen. En 2-3 keer per week borst trainen. Door die houding zou je ook nog eens behoorlijk last van je rug kunnen krijgen.
Mijn fysio wees me op deze keiharde waarheid. Als ik de pose 'front double biceps' aanneem, voel ik mijn borst gewoon stretchen. Ik kan mijn ellebogen dus niet (ver) naar achteren bewegen. Dit wijst op korte spieren en komt grotendeels doordat ik als 16-jarig jochie me volledig op borst en armen concentreerde.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 June 2006, 21:45  
InstructerB
Advanced Bodybuilder
 
Stats: M 32j
Minder tot geen borst trainen, altijd zorgen voor een maximale rek tijdens je borst oefeningen. Als je borst gaat trainen doe dan b.v. een dumbbell press en flyes en zorg altijd voor een goede rek en houd de rekpositie even vast. Probeer eens een decline flye om je teres minor wat te rekken, want dat is een van de oorzaken dat je met je schouders naar voren loopt.
Maar train vooral je trapezius en romboideus aangezien deze voor een betere houding zorgen in jou geval. Doe dus een rug training met o.a. bent over raises, cabel row, reverse peckdeck. Zorg bij alle oefeningen voor een goede en maximale piekcontractie.

Zorg altijd voor een volledige ROM en training van het hele lichaam om dit soort problemen te voorkomen!!!
  Met citaat antwoorden
Oud 28 June 2006, 21:48  
InstructerB
Advanced Bodybuilder
 
Stats: M 32j
Ik zie dat ik al gereageerd had.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Snel Reageren
Bericht:
Opties
Oud topic waarschuwing
Dit topic, of de laatste post, is meer dan 2948 dagen oud. Het is heel waarschijnlijk dat de discussie afgelopen is, dus bumpen heeft geen zin.
Als je toch denkt dat het nodig is om te reageren, dan kan je dit alsnog doen.
Topic opties