Ga Terug   DutchBodybuilding.com Forum > Oefeningen > Blessure Preventie en Herstel

Antwoord

LinkBack Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Weergave Modus
Oud 30 May 2007, 20:22   #61
Dutch Bodybuilder

Sculpture's Avatar

Leeftijd: 38
Geslacht: M
Karma Power: 2 Sculpture is een naam gekend door allenSculpture is een naam gekend door allenSculpture is een naam gekend door allenSculpture is een naam gekend door allenSculpture is een naam gekend door allenSculpture is een naam gekend door allenSculpture is een naam gekend door allenSculpture is een naam gekend door allen
Dat is id zo LangeMan in 2005 heb ik een kijkoperatie gehad voor de rechterschouder.
Het duurd id enige tijd voor je uberhaupt wat kan gaan doen,en dan begin je weer met de fysiothearapeut,trainen met elastiekjes.
Schouder weer sterk maken etc ik heb dat proces al is doorstaan,maar uiteindelijk na lange tijd kon ik weer pittig trainen.
Welliswaar sloeg ik heel veel oefeningen over de pure angst het weer te forceren. Dus geen schouderoefeningen,Dips etc.

Ik heb het er voor over al moet ik heel diep gaan!
Nooit meer trainen,dan pak je een deel van mijn leven weg!
Dat klinkt theatraal maar zo voelt dat voor mij!
Sculpture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 May 2007, 22:27   #62
Huge Freak

Karma Power: 27
LangeMan is herboren in de God realmLangeMan is herboren in de God realmLangeMan is herboren in de God realmLangeMan is herboren in de God realmLangeMan is herboren in de God realmLangeMan is herboren in de God realmLangeMan is herboren in de God realm
Ik heb ook een kijkoperatie gehad om een stukje bot af te schuren om zodoende meer ruimte te creëren.

Wat hebben ze nou precies bij jou gedaan en wat gaan ze nu doen ?
LangeMan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 May 2007, 00:55   #63
Dutch Bodybuilder

Sculpture's Avatar

Leeftijd: 38
Karma Power: 2 Sculpture is een naam gekend door allenSculpture is een naam gekend door allenSculpture is een naam gekend door allenSculpture is een naam gekend door allenSculpture is een naam gekend door allenSculpture is een naam gekend door allenSculpture is een naam gekend door allenSculpture is een naam gekend door allen
Ruimte maken van binnen dus hetgeen eigenlijk wat jij beschrijft.
Je ligt er 2 dagen voor in het ziekenhuis,eer dat je weer goed en wel echt aan trainen toekomt ben je al weer gauw een jaar verder.

Dat ik bepaalde oefeningen zoals eerder beschreven niet meer kan doen kan ik mee leven,immers met bankdrukken pak je ook je schouders aan.
Schuin bankdrukken word alweer tricky,flyes etc gaat allemaal weer wel.

Het is balen dat nu mijn andere schouder het begeeft,het gaat ermij om dat ik me niet neer hoef te leggen bij de dingen en dat er '''hoop'' is voor de toekomst.
Heb gelukkig ook een fantastische fysiothearapeut deze is thuis in het BB wereldje oa, ik zit niet verlegen om iemand die diep in zijn hart zijn neus ophaalt voor de BB sport.
Revalideren gebeurt gewoon in de sportschool zelf met zijn begeleiding dat is perfect!
Sculpture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 May 2007, 10:17   #64
Huge Freak

LangeMan is herboren in de God realmLangeMan is herboren in de God realmLangeMan is herboren in de God realmLangeMan is herboren in de God realmLangeMan is herboren in de God realmLangeMan is herboren in de God realmLangeMan is herboren in de God realm
Beters man.

Ik kan nu trouwens wel weer redelijk incline werk doen, t'is gevoelig, maar te doen.
Oud 31 May 2007, 10:43   #65
Monstrous Giant

builderB's Avatar

Leeftijd: 25
Karma Power: 54
builderB is DBB's Karma PimpbuilderB is DBB's Karma PimpbuilderB is DBB's Karma PimpbuilderB is DBB's Karma PimpbuilderB is DBB's Karma PimpbuilderB is DBB's Karma PimpbuilderB is DBB's Karma PimpbuilderB is DBB's Karma PimpbuilderB is DBB's Karma PimpbuilderB is DBB's Karma PimpbuilderB is DBB's Karma PimpbuilderB is DBB's Karma PimpbuilderB is DBB's Karma PimpbuilderB is DBB's Karma PimpbuilderB is DBB's Karma PimpbuilderB is DBB's Karma PimpbuilderB is DBB's Karma Pimp
Bekijk Galerij (14 foto's)
Een vraagje aan de mensen met schouderproblemen:

welke plaats hebben zaken als dislocates, RC oefeningen, OH squats en de verhouding tussen push en pull in jullie schema's ingenomen?
Is er ooit naar schouderbladstand en beweging gekeken?
endo- exorotatie van bovenarm in rusthouding etc...

Zijn zo gruwelijk veel factoren die van invloed kunnen zijn op de gezondheid van je schouder...

Niet om jullie op de vingers te tikken, maar aangezien ik en anderen regelmatig over dergelijke zaken als 'belangrijk' posten ben ik benieuwd of ze ook structureel afwezig zijn geweest bij mensen met schouderproblemen.

Ik heb nog nooit troubles gehad met mn schouders dus echt uit eerste hand is het advies niet. (wel op basis van anatomie en die is eigenlijk pretty straight-forward)
Schouders waren ivm turnen relatief sterk en flink mobiel (ever tried dis- en inloques? ring oefening)
Benen daarentegen.....

makes you wonder....

"The good life is inspired by love and guided by knowledge"
-Bertrand Russell

Religion is a cancer eating away the heart of humanity
builderB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 May 2007, 12:15   #66
Huge Freak

Volgens mij snap ik je vraag niet helemaal, maar ik zal proberen te antwoorden...

Ik doe naast mijn gebruikelijke schema nu wat opwarm RC en opdruk werk en die (bezem/handdoek) rek oefening voor de schouder. Ik probeer mijn duw en trek kracht hetzelfde te houden.
Dus kan ik liggend een dummbel van 30kg van me afduwen, dan moet ik die ook kunnen rowen.

Ik hoop dat je dit bedoelde, zo niet, even wat toelichten wat je wel bedoelde.
Oud 2 June 2007, 19:04   #67
Superdude
Elite Member

Black Knight's Avatar

Karma Power: 23 Black Knight heeft Karma uitgeschakeld
Bekijk Galerij (3 foto's)
Citaat:
Origineel gepost door stynxie Bekijk Post
Hele mooie verzameling!
Thanks.

Voor de mensen die dan nog niet zijn uitgelezen, zag deze gisteren hier voorbij komen, weet niet meer door wie gepost (sorry, maar kredits*), ook goede read:
Ken O Neill

*(3XL hoor ik net, bij deze)
Iemand enig idee wat bedoeld wordt met:
- Neck training - 2 sets of 10-15, front, back, sides
en:
- Long cable rope pull in to neck 2-3 sets, 8-12 reps
?
Oud 28 September 2007, 16:14   #68
Cool Novice

Rocky6's Avatar

Leeftijd: 27
Karma Power: 1 Rocky6 is op een gedistingeerde weg
Ik vind dit echt een zeer leerzame topic .
Rocky6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 January 2008, 16:01   #69
Cool Novice

Leeftijd: 25
Karma Power: 2 Dakoina is op een gedistingeerde weg
moet de truc met de handdoek ook eens proberen.

M'n rechtse schouder kraakt ook altijd sinds kort als ik bvb zijwaarts dumbbellheffen doe, heel irritant. Als ik te zwaar durf gaan, dan begint het ook allemaal pijn te doen, en kan ik bijna 2 dagen niets meer doen.

Blijk ik dus zeker niet alleen te zijn. Hier en daar zie ik dus toch al mensen die baat hebben aan de handdoek/bezem oefening.

/edit
heb nu de vorige avond en deze morgen eens de handdoekmethode geprobeerd, man man... het brandde al hevig in mijn schouders terwijl ik nog niet eens in de helft van 50reps zat

voor de rest de artikelen al eens vlug doorgenomen, en heeeel interessant

Laatst aangepast door Dakoina : 24 January 2008 om 06:36.
Dakoina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2008, 21:27   #70
Cool Novice

Leeftijd: 23
Karma Power: 2 Jandr8ten zal spoedig beroemd wordenJandr8ten zal spoedig beroemd worden
Bekijk Galerij (4 foto's)
Citaat:
Origineel gepost door The Rock Bekijk Post
Kan dit er ook ergens bij?
\With a large towel or broomstick I want you to hold it with straight arms for the entire time of what i describe in the following movement--a large "rolled up like a rope" beach towel works good but honestly a longer broomstick (without the bristles) works best in my opinion. Start out with it with a really wide grip (with straight arms) in front of you (on your quads) and with straight arms bring it up and overhead and then down and back to the middle of your back--STRAIGHT ARMS ALL THE WAY--this is going to be very difficult and hard the first couple times out and then will be "old hat" with time----and its going to be painful in a stretching pump kind of way---i want 50 reps each time you do this--one repetition is from in front of your face (all with straight arms) to up overhead and back, and then down all the way to the middle of your back and then back up overhead to in front of your face again (again all with straight arms)--the important part of the movement is the area overhead that is really tight--do all of this carefully/slowly---dont just whip it over and back---if your hand is slipping off the broomstick even with the widest grip, or you cant bring your arms over straight and the start bending on you, you have some serious shoulder inflexibility and need to work this hard and get up to speed (or you could just need a longer broomstick too)--again do all of these revolutions controlled and carefully--push into the stretch as you go along toward the 50 revolutions, your chest will be pushing outward and your shoulders rolling back--your shoulders are going to blow up with so much blood its going to be incredibly painfull pumpwise--Do this once a day at nite as many times a week as you can---sometimes I have people do it every single day---but every time you do it try to move your grip inward (thats the key)----its going to be very hard to do but try your best to move your grip inward for the next 2-4 weeks and your range of motion with shoulders will increase dramatically and any impingement and the majority of other problems should be gone in 2 weeks--also try to move your grip in as you are doing the 50 revolutions--start off with a stretching but relatively easy 10 to warm up some, then try to move your grip in even by a centimeter if you can for the next 20 revolutions and then at 30 try to move the grip in another centimeter--really try to push what you can do stretchwise once your warmed up here--trust me this sounds easy but your going to be muttering "fuck you dante" after you get to your 25th revolution--Ive cured too many shoulder problems with this simple movement now its pretty ridiculous, and this and a menthol rub applied liberally daily and before sleep has cured alot of shoulder/bicepital tendonitis in trainees --- but remember the broomstick goes overhead and all the way back to the middle of the back.

Dit heeft mij van mijn schouderklachten afgeholpen. Ben 1,5 jaar bezig geweest met fysio en sportarts etc., maar niks hielp. Ik deed dit wat weekjes en heb nu nooit meer last.

Waarom doet dit zo verschikkelijk pijn?? Ik kom steeds bijna niet verder. Wil de greep op de handdoek inkorten.... maar het doet zo pijn... die pees scheurt zowat......... damn....
Deadlift 6x 130
vet: ??
gewicht: 95
Lengte 1.86 m
Jandr8ten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2008, 15:19   #71
Novice

Karma Power: 0 stillmaticly is op een gedistingeerde weg
hallo allemaal!!!
ik heb een vraag en hoop dat iemand me kan helpen.ik heb blesures gekregen in mijn elbogen en mn schouders en daar heb ik nu al ruim 4 jaar last van. fysio docters en ziekenhuisen kunnen me niet helpen.nu heb ik van mijn nieuwe fysio te horen gekregen dat ik stanazolol winstrol (stromba) moet gebruiken om der van af te komen. hij zegt dat t een pezen/aanhechting/botten geneesmiddle is. weet er hier iemand wat meer hier over want ik wordt helemaal depresief en zo omdat ik niet meer kan trainen. HELP IK BEN WANHOPIG!!!!!thanks
stillmaticly is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2008, 16:19   #72
Cool Novice

Karma Power: 2 Jandr8ten zal spoedig beroemd wordenJandr8ten zal spoedig beroemd worden
Citaat:
Origineel gepost door stillmaticly Bekijk Post
hallo allemaal!!!
ik heb een vraag en hoop dat iemand me kan helpen.ik heb blesures gekregen in mijn elbogen en mn schouders en daar heb ik nu al ruim 4 jaar last van. fysio docters en ziekenhuisen kunnen me niet helpen.nu heb ik van mijn nieuwe fysio te horen gekregen dat ik stanazolol winstrol (stromba) moet gebruiken om der van af te komen. hij zegt dat t een pezen/aanhechting/botten geneesmiddle is. weet er hier iemand wat meer hier over want ik wordt helemaal depresief en zo omdat ik niet meer kan trainen. HELP IK BEN WANHOPIG!!!!!thanks

Winstrol is volgens mij een (vorm van) AS
Deadlift 6x 130
Lengte 1.86 m
Oud 5 February 2008, 17:02   #73
Huge Freak

Citaat:
hallo allemaal!!!
Dat een fysiotherapeut je anabolen aanbeveeld is toch wel erg apart.
Hij lult ook nog te erg ook want door stromba krijg je juist meer pijn in je gewrichten doordat je oestrogeen en progestrone levels zo laag worden waardoor het LIJKT alsof je gewrichten uitgedroogd zijn omdat je pezen wel groter worden de kwaliteit ervan gaat achteruit.
Oud 7 February 2008, 08:33   #74
Novice

Karma Power: 0 stillmaticly is op een gedistingeerde weg
ok als stroma dan niks is, is r dan wel iets wat ik kan doen? 4 jaar fysio ect. helpt geen moer!!! dus uit wanhoop wil ik andere middelen mischien proberen, maar ik wil t natuurlijk niet erger maken. is r iemand hier die wat tips heeft??
thanks allemaal!!!!!!!!
stillmaticly is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 February 2008, 09:34   #75
Huge Freak

Citaat:
ok als stroma dan niks is, is r dan wel iets wat ik kan doen? 4 jaar fysio ect. helpt geen moer!!! dus uit wanhoop wil ik andere middelen mischien proberen, maar ik wil t natuurlijk niet erger maken. is r iemand hier die wat tips heeft??
thanks allemaal!!!!!!!!
Probeer eens Welkom | Active Release dat heeft voor mij tot nu toe veel meer gedaan dan normale fysiotherapie.
Oud 9 February 2008, 14:38   #76
Novice

Tommys's Avatar

Leeftijd: 22
Karma Power: 0 Tommys is op een gedistingeerde weg
heb ook al tijdje last van me schouder..
maar gaat de laatste tijd wel beter..
maar nou heb ik die oefening een rek stok gedaan..
schouder voelde voor de oefening goed aan,
maar nu dag erna voelt het niet goed aan.
heb 3 setjes van 25 ongeveer gedaan.
heb ik nou iets verkeerds gedaan?

bedankt alvast
Tommys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 February 2008, 19:19   #77
Cool Novice

mn buddy helpt me met rekken gedurende de training. vooral bij bankdrukken....

damn echt een wereld van verschil heerlijk
Deadlift 6x 130
Lengte 1.86 m
Oud 11 February 2008, 08:52   #78
Huge Freak

Citaat:
Origineel gepost door Tommys Bekijk Post
heb ook al tijdje last van me schouder..
maar gaat de laatste tijd wel beter..
maar nou heb ik die oefening een rek stok gedaan..
schouder voelde voor de oefening goed aan,
maar nu dag erna voelt het niet goed aan.
heb 3 setjes van 25 ongeveer gedaan.
heb ik nou iets verkeerds gedaan?

bedankt alvast
Hoeft niet persee iets verkeerd gedaan te hebben, is misschien gewoon effe wennen. Kijk de komende tijd een beetje aan hoe het gaat en mocht je het erger maken dan is deze oefening dus niet voor jou.
Oud 9 March 2008, 10:23   #79
Dutch Bodybuilder

Leeftijd: 18
Karma Power: 3 Arno E heeft veel om trots over te zijnArno E heeft veel om trots over te zijnArno E heeft veel om trots over te zijnArno E heeft veel om trots over te zijnArno E heeft veel om trots over te zijnArno E heeft veel om trots over te zijnArno E heeft veel om trots over te zijnArno E heeft veel om trots over te zijn
Ik heb een tijdje geleden in het ziekenhuis gezeten omdat ik mijn arm niet meer naar de zijkant kon optillen van de pijn (naar de voorkant ging ook moeilijk), er werd verwacht dat het een spierscheur was. (wtf ) nou dit was het niet maar echt uitsluitsel wat het dan wel was kon er ook niet over gegeven worden.
Ik heb dus nu al een aantal weken dislocates opgenomen in mijn schema en dat voelt wel goed.
Alleen laatst tijdens snatchen kreeg ik weer last op dezelfde plek, (weliswaar minder erg) maar ik wil niet dat het chronisch wordt.
De pijn zit bij het naar de zijkant optillen van mijn arm, een beetje vooraan binnenin de schouder. Wat kan ik nog meer doen om mijn schouder sterker te maken?
Ik heb al 1 week complete rust gehouden en 2 weken lichte training.

cutten!
Arno E is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 April 2008, 12:50   #80
Novice

Leeftijd: 19
Karma Power: 0 steven88 is op een gedistingeerde weg
erg handige topic, had sinds enkele maanden ook problemen met mijn schouder maar de laatste weken heb ik er niet veel last meer van, waarschijnlijk vooral door die oefening met de handdoek/borstelsteel, waarvoor dank

wist niet dat de schouder zo'n veel voorkomend probleem was
steven88 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Bookmark topic

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus

Post Regels