Fitness Seller

schouderblessure tijdens kuur!! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

little n

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 jun 2005
Berichten
280
Waardering
0
Lengte
1m67
Massa
72kg
Omdat ik al een paar maanden last heb in mijn schouder,komt door trainen in combinatie met mijn bijverdienste namelijk auto's wassen,steeds dezelfde beweging en belasting op het Ac gewricht heeft mijn fysio mij aangeraden om en hoe kan je het raden een cortisonespuit te laten zetten door een sportarts!!!!

De kwetsuur was wat beter maar vorige week schouders getraind en toen weer meer pijn ook al warm ik goed de schouders op toch is het weer snel gebeurd!!!!!!


Nu ken ik jullie standpunten tov cortisone,het is ook een veel voorkomend gespreksonderwerp en ga hier dan ook niet te veel over zagen,nu wat ik wel even wilde weten is namelijk ik zit in mijn eerste week van mijn kuurtje en kan het zijn dat de aas het probleem wat gaan verhelpen of niet?
Zal even zeggen welke AAs ik gebruik: test e , tren e ,dianabol ,winny.

Stel nu toch dat ik een spuit zou laten zetten heeft dit dan veel negatief effect op de gains,ga je hierdoor kilo's kwijtraken en hoe lang zou je moeten stoppen met trainen wat voor mij de grootste zorg is?

Eerlijk gezegd als ik de posts lees over cortisone dan zal het njet worden maar trainen met steeds die knagende pijn en dan tijdens een kuur is ook niet wat het moet zijn,dus liefst wat goede raad mensen!!Thanks.
 
Allereerst zal de aas je absoluut niet van je blessure af gaan helpen als je niet je training aanpast!!! Met aas wordt je sterker en ook overmoediger, en dat zal je blessure absoluut geen goed doen. Je hebt zelfs kans dat je jezelf helemaal in puin traint.

Er reizen bij mij een paar vragen op. Allereerst, waarom begin je aan zo'n heavy kuur als je een blessure hebt? Ook vraag ik me af waarom je D-boll en winny tesamen gebruikt in de kuur. Is best belastend voor je lever. Ik ken je kuursamenstelling niet, maar echt ok lijkt het me niet (de 2 17aa's bij mekaar).

Ok, de cortisonenspuit...tja, wat zal ik daar over zeggen. In mijn ogen is het een koeiemiddel en zal het jeniet veel goed gaan doen. Misschien voor even, maar als de shot verkeerd gezet is (en dat gebeurt vaak, vooral bij de schouder)0 dan komt het vrolijk weer terug na verloop van tijd.
 
De cortisone die in een gewricht wordt gespoten, werkt bijna uitsluitend lokaal. De cortisone blijft dus ter plaatse en de hoeveelheid die systemisch(dwz in de rest van je lichaam) gaat werken is verwaarloosbaar. Er is dus weinig tot geen gevaar dat de rest van je lichaam erdoor achterop gaat, of dat je perifeer spierverlies gaat hebben. (zoals wel gebeurd bij systemisch toegediende cortisone)

Trainen na een cortisoneinjectie moet erg bedacht gebeuren. Je kan je gewricht dan makkelijk overbelasten, of naar de knoppen helpen.

De cortisone zal de lokale inflammatiereactie trachten uit te doven. De bedoeling is van een viscieuze circel te doorbreken. En dus is het vaak een juiste optie om ze te zetten.
Het garandeerd echter niet dat daarmee het probleem is opgelost, of niet kan terugkomen. Indien het terug komt, zit je wschlk met een structureler probleem. Maar daar kan ik niet over uitweiden, dat is aan je arts.
 
Zou je best je kuur niet uitstellen tot je schouder weer 100%, je zit nog maar in je eerste week.
Vooral door de sterke krachttoename van de tren ga je je schouder nog eens extra belasten, lijkt me op dit moment niet zo'n goed idee :s
 
Ik begrijp echt niet hoe je het in je hoofd haalt om te gaan kuren als je al geblesseerd bent... Zeker gezien het soort blessure...
Een overbelastings-ontsteking ga je ECHT niet verhelpen door ineens nog veel harder te gaan knallen in de gym met een flinke dosis AAS in je lijf.

IMHO (Let wel: ik ben totaal geen AAS-kenner, maar wel redelijk bekend in mijn omgeving met schouder-ontstekingen) pleur je die vials terug op de plek waar je ze dan ook moet bewaren, ga je eerst herstellen door RUST en die cortisonen-injectie, daarna rustig weer je training opbouwen en als dat allemaal weer soepel loopt kijk je weer eens in je voorraad en check je de houdbaarheids-datum van je vials.
 
schouderproblemen los niet op door (alleen) rust imo.

idd idioot om te gaan kuren met een blessure. Laat foto's en een MRI maken. Kijk dan verder, wellicht train je met oefeningen die helemaal niet geschikt zijn.

ohw ja: STOP met een beachboy schema. (mocht je er mee trainen)
 
De schouderproblemen niet, maar mijn ervaring met ontstekingen in de schouders en bijvoorbeeld slijmbeurs-ontstekingen (wat veel van de overbelastings-ontstekingen zijn) is dat het meestal verstandig is eerst effe een week ofzo rust te pakken als die spuit gezet is, daarna rustig te gaan trainen.
En dan echt op herstel gericht te trainen... Dus goed all-round de schouder trainen, niet zwaar, redelijk hoog in de reps. Ook de overige groepen geen zware presses enzo. Stretch-werk, warming-up en cooling-down goed in check houden.

Dat soort gedoe :)
 
little n zei:
Omdat ik al een paar maanden last heb in mijn schouder,komt door trainen in combinatie met mijn bijverdienste namelijk auto's wassen,steeds dezelfde beweging en belasting op het Ac gewricht heeft mijn fysio mij aangeraden om en hoe kan je het raden een cortisonespuit te laten zetten door een sportarts!!!!

De kwetsuur was wat beter maar vorige week schouders getraind en toen weer meer pijn ook al warm ik goed de schouders op toch is het weer snel gebeurd!!!!!!


Nu ken ik jullie standpunten tov cortisone,het is ook een veel voorkomend gespreksonderwerp en ga hier dan ook niet te veel over zagen,nu wat ik wel even wilde weten is namelijk ik zit in mijn eerste week van mijn kuurtje en kan het zijn dat de aas het probleem wat gaan verhelpen of niet?
Zal even zeggen welke AAs ik gebruik: test e , tren e ,dianabol ,winny.

Stel nu toch dat ik een spuit zou laten zetten heeft dit dan veel negatief effect op de gains,ga je hierdoor kilo's kwijtraken en hoe lang zou je moeten stoppen met trainen wat voor mij de grootste zorg is?

Eerlijk gezegd als ik de posts lees over cortisone dan zal het njet worden maar trainen met steeds die knagende pijn en dan tijdens een kuur is ook niet wat het moet zijn,dus liefst wat goede raad mensen!!Thanks.


Vraag je huisarts om een doorverwijzing kerel.
In het ziekenhuis kunnen ze dmv echo kijken of er iets met het ac gewricht aan de hand is.

Er kan vanalles mee zijn nm.
Is het domweg een kleine ontsteking zou zo'n injectie uitkomst kunnen bieden.
Ken een aantal die ermee geholpen zijn.

Bij mij niet, want al gauw bleek mijn rechter ac gewricht kapot te zijn.
Deze is dan ook volledig verwijderd.
Maar mocht het bij jou nog niet zo ver zijn, zou rust en een injectie KUNNEN helpen.
 
Cortisone (is een corticosteroid) is echt het alller aller allerlaatste middel wat eventueel gebruikt dient te worden. (huis)Artsen hebben geen enkel verstand van het bewegingsapparaat en vele conservatieve revaliderende technieken/handelingen. Artsen grijpen uit onkunde vaak naar medicijnen of andere meer ingrijpende opties, waar zij wel verstand van hebben.
Cortison is een zware ontstekingsremmer!!!!, die uiterst precies gezet dient te worden (kunst). Ten eerste zorgt Cortison vrijwel onmiddelijk voor pijndemping, waardoor je hoogstwaarschijnlijk enorm gaat overbelasten en nog meer kapot gaat maken wanneer je verder gaat trainen (bij langere tijd werkzaam) En ten tweede wordt de belastbaarheid van de aagedane structuur en vaak de structuren eromheen enorm verminderd. De kwaliteit van het weefsel gaat vaak erg achteruit, met soms dramatische gevolgen. Wie kent het voorbeeld van menig voetballer niet: een spuit in de achillespezen, die later tijdens zware belasting (wedstrijd) "knap" zeggen ---De pezen die dus uiteindelijk af scheuren. Niet best dus.

Hoogstwaarschijnlijk zijn er ook goede ervaringen mee. Maar mijn advies blijft hetzelfde. Corticosteroiden zijn erg resoluut. Er zijn nog veel betere/veiligere opties. Een Sportfysiotherapeut is een van mijn aanraders!!

Succes
 
Heb maandag een afspraak met de sportarts eens benieuwd wat hij gaat zeggen en bedankt voor jullie wijze raad!!!!!
 
Back
Naar boven