| | #1 |
| Novice Geregistreerd: Dec 2006 Locatie: Nederland Leeftijd: 22 Geslacht: M
Karma Power: 0 | Schouder naar de klote?! Beste mede forum gebruikers, Na 1,5 jaar trainen met in totaal 1 week rust, is het dan zover. EEN BLESSURE. Het begon denk ik een maand geleden, tijdens het bankdrukken. Toen was het nog zo dat ik eerst de hele borst en schouder warm moest krijgen voordat ik echt vol de beuk er in kon gooien. Anders kreeg ik last van een bepaalde (aanhechting, spier, pees, weet ik het) in het verloop van de borst naar de schouder(alleen links). Afgelopen vrijdag, kreeg ik de aanhechting, spier, pees, weet ik het niet meer zo warm dat ik het niet meer voelde. Dus ben direct gestopt met borst trainen. Afgelopen maandag bij een rug/biceps training voelde ik het al bij het optrekken. Sinds maandag niet meer getraind, en ik merk (als ik er oplet) dat in de hele dag bij bepaalde bewegingen (broek optrekken bijv) er last van heb. Echter is last een groot woord, het is meer een signaaltje, last wordt het op het moment dat ik de KG`s aanraak. Ik kan de schouders goed bewegen verder. Ik heb mezelf voorgenomen deze week rust te nemen, dat mag denk ik ook wel na 8 maanden non stop trainen Komt iemand deze blessure bekend voor? mvg Edwin |
| | |
| | #2 |
| Dutch Bodybuilder Geregistreerd: Jun 2007 Locatie: Nederland Geslacht: M
Karma Power: 1 | Waarschijnlijk heb je een bepaalde pees of spier overbelast omdat je te lang aan 1 stuk door hebt getrained. Je zou eigenlijk elke 8-10 weken 1 rustweek moeten nemen om je lichaam de kans te geven volledig te herstellen. Voor veel mensen werkt het ook nog 's extra voordelig omdat je na zo'n rustperiode vaak extra gains maakt. Dave
__________________ “The worst thing I can be is the same as everybody else. I hate that.” - Arnold Schwarzenegger |
| | |
| | #3 | |
Karma Power: 0 | Ga ik even rust nemen (hoe moeilijk dat ook is) Bedankt Dave! groet Citaat:
| |
| | |
| | #4 |
| Dutch Bodybuilder Geregistreerd: Jun 2005 Locatie: Nederland Leeftijd: 22 Geslacht: M
Karma Power: 3 | Had zelf ook een keer zo een soort blessure door bankdrukken. Heb toen even een tijdje geen borst en schouders gedaan maar ben met rotator cuff oefeningen begonnen. Hierdoor is de klacht zwaar verminderd en kan ik weer goed borst trainen |
| | |
| | #5 |
| Competitive Bodybuilder Geregistreerd: Feb 2006 Locatie: utrecht Geslacht: M
Karma Power: 5 | +1 altijd wel oppassen bij dit soort pijntjes - overbelasting ligt op de loer - misschien toch eerst fysio - rotator cuff oef - db's drukken i.p.v bb + je aanhechtingen sterken
__________________ stats ; full squat 1 * 95 - parallel 1 * 140 bankdrukken 1 * 97.5 deadlift 6 * 150 - 1 * 160 the big man is in the house and you can try to get 95 kilo's too the ground baby |
| | |
| | #6 |
| Dutch Bodybuilder Geregistreerd: Nov 2006 Locatie: Nederland Leeftijd: 21 Geslacht: M
Karma Power: 2 | waarschijnlijk een (lichte)peesontsteking. heb er op dit moment ook last van. koop een koude compressor leg die 2 keer per dag op je schouder. na een week voel je je eigen beter. |
| | |
| | #7 |
Karma Power: 0 | Ben vandaag naar de arts geweest. Deze vertelde mij dat het vrij onschuldig is. Het is overbelast, ik moet het gewricht blijven belasten maar dan licht. Zoiezo maak ik deze rustweek af en dan maandag misschien weer heel licht proberen te trainen! Verder was ik de enige jongeman in zijn praktijk met zo`n ontwikkeld lichaam Al met al ben ik dus redelijk blij!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
| | |
| | #8 |
| Novice Geregistreerd: Jan 2005 Locatie: Nederland Leeftijd: 25 Geslacht: M
Karma Power: 0 | Goed om dit allemaal te lezen, aangezien mij deze week hetzelfde is overkomen. Ook de overgang borst naar schouder doet bij mij pijn. Dus eerst maar even een weekje rust en dan ff licht gaan trainen. |
| | |
| | #9 | |
| Dutch Bodybuilder Geregistreerd: Dec 2007 Locatie: Nederland Leeftijd: 18 Geslacht: M
Karma Power: 1 | Citaat:
na tijdje rustig aan te hebben gedaan en weekje rust begon ik weer rustig met trainen, het is al maanden geleden dat ik mijn blessure opliep maar merk het bij het bankdrukken nog.. ik neem nu nog maar eens een week rust en daarna ga ik puur op herstel trainen (wou vant zomer door bulken maar dat gaat nu niet
__________________ goed bezig pak flink wat massa.. 'hmm nee je bent gewoon dik' eten alsof je leven ervan af hangt | |
| | |
| | #10 |
| Cool Novice Geregistreerd: Mar 2008 Locatie: Nederland Leeftijd: 26 Geslacht: M
Karma Power: 0 | Ik heb al ruim 4 weken hetzelfde en voel het extra zwaar tijdens bankdrukken en als ik iets omhoog push. Het is erg vervelend en 1 week rust heeft niet geholpen. En het doet extrapijn als ik op het schouderdak (acromion) druk.
__________________ 6.5Kilo massa aangekomen en 0.5KG vet afgevallen in 3 maanden. Hoe? Lees mijn log Nu 69kg @ 11.5% vet. Laatst aangepast door 81Richard : 28 April 2008 om 19:26. |
| | |
| | #11 |
| Dutch Bodybuilder | Gewoon rust nemen en niet overbelasten. Gewoon rustig weer opbouwen
__________________ "la vita è dura, così sono io" "Che cosa non li uccide, li rende più forti." |
| | |
| | #12 |
| Cool Novice Geregistreerd: Apr 2008 Locatie: Nederland Leeftijd: 22 Geslacht: M
Karma Power: 1 | |
| | |
| | #13 |
| Novice Geregistreerd: Jan 2005 Locatie: Nederland Leeftijd: 25 Geslacht: M
Karma Power: 0 | Mijn weekje rust heeft niet bijzonder veel voor de schouder gedaan, gisteren weer ff licht de borst gedaan, ik kon vernemen dat de pijn niet helemaal weg was. Wel ben ik anders gaan banken, zoals in het het grote schoudertopic stond. Dat scheelt wel enorm moet ik zeggen, maar het vergt nog wel enige gewenning om het op deze manier uit te voeren, maarja zal uiteindelijk ook wel lukken. Vanavond de schouders maar even weer aanpakken, kijken hoe dat gaat! |
| | |