AndroidHealthClinic

Rug gebroken

Bezoekers in dit topic

Red devil

Advanced Bodybuilder
20 jaar lid
Lid sinds
17 nov 2002
Berichten
953
Waardering
2
Niet echt een topic om informatie te vragen, maar meer een opsomtopic over mijn afgelopen week.

Vorige week dinsdag hadden we een personeels-uitje. De feestelijkheden bestonden uit ouderwetsch friesch vermaek ende spelen. Voor de mietjes was er kaatsen en voor de "dare-devils" was er polstokspringen. Gezien mijn friesche roots en dare-devil nickname was voor mij snel de keuze gemaakt:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Tijdens het oefenen mochten we eerst over wat slootjes springen en vervolgens mocht je een kleine schans proberen om de landing in het zand te oefenen. Zag er ongeveer zo uit: [Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik ging natuurlijk als eerste, want de voorgaande oefeningen gingen prima. Echter, deze oefening was met aanloop. Het plan was om beide benen om de stok vast te houden en zo te landen. Dat ging mis, mijn benen zwaaiden sierlijk langs 1 kant en mijn lichaam draaide zo een beetje mee waardoor ik niet op mijn benen terecht kwam maar op mijn onderrug. :mad:

Aangezien een groot deel van mijn collega's aan het kijken was bleef ik natuurlijk niet lang zitten, ondanks de pijn. Na het gebruikelijke rek en strek-werk bleef het echter pijn doen en kon ik verder niet veel meer doen dan lijdzaam toezien. Op dat moment kon ik niet goed meer zitten/staan.

Toen iedereen klaar was ben ik naar huis gereden (bochten en hobbels vermijdend), wat collega's gedropt, en thuis aangekomen wat pijnstillers genomen. De volgende dag naar de huisarts die vrij snel tot de conclusie kwam dat de onderrug spieren gekneusd waren.

Na een week op ibuprofen te hebben geleefd vond ik het welletjes en ben ik nogmaals naar de dokter gegaan. Die heeft mij toen, na wat aandringen, doorverwezen naar het ziekenhuis. Hij meldde mij zelfs terloops dat je tegenwoordig zonder doktersverwijzing naar de fysiotherapeut zou kunnen.

In de auto voor dezelfde dag nog een afspraak gemaakt. Alleen moest ik mij na de rontgenfoto melden bij de spoedeisende hulp, er was iets mis met een wervel. Bij de spoedeisende hulp wist men mij te vertellen dat de wervel gebroken was. :eek:

Mocht niet meer naar huis, er werden gelijk meer foto's gemaakt en ik moest voor een CT scan.
Jammergenoeg liep het nogal in het 100 @ het ziekenhuis wat resulteerde in 2 overnachtingen, het had veel sneller kunnen gaan. In ieder geval heb ik daar te horen gekregen dat het een stabiele breuk betrof aan de 12e wervel van de thoracale wervelkolom.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik draag nu een soort korset wat mij steun verleend aan de boven - en onderrug waardoor ik gedwongen word om kaarsrecht te lopen/zitten etc etc. Heb dus erg veel mazzel gehad, mede gezien de activiteiten die ik de 8 dagen daarvoor heb ondernomen:
  • meehelpen bestrating voorzijde huis
  • schutting geplaatst achterzijde tuin
  • zoontje vaak opgetild en uit auto gehaald
  • en als klapper :o , een mobiele airco van boven naar beneden gesleurd, in de auto gepropt, en @ work naar boven gesleept omdat het zo warm was op mijn werkkamertje.

Nu moet ik 6 weken met dat korset rondlopen, lekker k*t dus. Mag natuurlijk ook niet trainen. Het verblijf in het ziekenhuis werd op den duur wat saai, gelukkig had mijn vriendin een dvd spelertje meegenomen + spindeltje dvds ;) . Het eten daar ging wel, al stelde de avondportie echt niks voor. Heb toen na aandringen een dubbele portie gekregen :D.

Dit was het verhaal, laat het een les voor jullie zijn, nooit polsstokspringen @ 100 kg of meer!

[edit1]
Typo's

Oh ja, tijdens mijn verblijf in het ziekenhuis mocht ik kiezen uit morfine als pijnstiller!! Heb deze natuurlijk vriendelijk afgeslagen, da's voor mietjes ;)
 
meehelpen bestrating voorzijde huis
schutting geplaatst achterzijde tuin
zoontje vaak opgetild en uit auto gehaald
en als klapper , een mobiele airco van boven naar beneden gesleurd, in de auto gepropt, en @ work naar boven gesleept omdat het zo warm was op mijn werkkamertje.
Met een gebroken ruggewervel..... :eek:

beterschap bro! 6 weken is echt een eeuwigheid vind ik. sterkte & beterschap!
 
Damn, vervelend voor je! Veel sterkte en beterschap!
 
Lauw zei:
Met een gebroken ruggewervel..... :eek:

beterschap bro! 6 weken is echt een eeuwigheid vind ik. sterkte & beterschap!
Nee je moet lezen Lauw, daarvoor. of begrijp ik het nou verkeerd?:scratch:

Maar wat een verhaal bro! Echt klote voor je.
 
damn...

linke soep!

en beterschap natuurlijk!
 
Je bent wel een die hard:P
en je auto wel geparkeerd op long-term of dat niet?:P (geintje is nie belangrijkste;))
 
Thanks. Heb nu al zin in het kopje van dokter maandag, daar rijd ik even langs om de brief af te geven van het ziekenhuis. Die heeft in 1e instantie dus een behoorlijke misser gemaakt. Hij heeft zelfs nog mij een testje laten doen (op je tenen staan en je op je hakken laten vallen --> pijn? dan wervelkolom checken) waarna ik aangaf dat ik dat wel voelde. Terwijl ik op dat moment onder de ibuprofen zat, en hij had moeten weten dat die ook behoorlijk wat gevoel wegfilteren. Kreeg bij de 2e keer zelfs het gevoel dat ik niet echt serieus werd genomen, mede door de opmerking over het aanmelden bij de fysiotherapeut zonder doktersverwijzing.

jay_c zei:
Je bent wel een die hard:P
en je auto wel geparkeerd op long-term of dat niet?:P (geintje is nie belangrijkste;))

Nou, had deze dus @ standaard parkeerplek gezet. Dacht dat het een routinecheck zou worden, was al razendsnel naar de rontgen gerend zodat ik binnen het half uur terug zou zijn (dan had je geen parkeerkosten nl). In mijn haast zag ik nog een stoeprand over het hoofd waarbij ik dus hard op mijn gestrekte linkerbeen terugkwam :mad: , daarbij een lekkere pijnscheut veroorzakende in mijn onderrug.
 
Damn bro... beterschap !

Maar hee bankdrukken kan toch nog wel... ik bedoel daar lig je gewoon stilletjes op je rug ;) (en pullups uiteraard, even de drukontlasting wegnemen) Ik regel wel een rollator voor bij de ACLO :)

enne volgende keer keatsen dus maar.
 
Veel beterschap gewenst.
 
wazzup zei:
Damn bro... beterschap !

Maar hee bankdrukken kan toch nog wel... ik bedoel daar lig je gewoon stilletjes op je rug ;) (en pullups uiteraard, even de drukontlasting wegnemen) Ik regel wel een rollator voor bij de ACLO :)

enne volgende keer keatsen dus maar.

Die bestelling van whey gaat nu zeker door, gezien de inhaalslag die ik over 6 weken moet gaan maken! :D
 
erg veel sterkte, na 6 weken zul je wel weer zin hebben om de halters op te pakken;)
 
Red devil zei:
Die bestelling van whey gaat nu zeker door, gezien de inhaalslag die ik over 6 weken moet gaan maken! :D

Hee, dan ben ik waarschijnlijk ook eens sterker op de bank... (nou ja voor zolang het duurt dan).
 
GAST!!!!!!!!!!!! dat scheelde niet veel man. Ik wens je veel beterschap met je herstel. Echt een lucky gozer dat het niet verkeerd is afgelopen..
 
Damn! Beterschap man!
 
Jeetje beterschap man .... keep it cool en let youre fam do the rest ...:cool:
 
beterschap man, dat is toch andere koek dan een gebroken arm!
 
heb je geluk gehad gozer, als het effe verkeerd breekt ben je voor de rest van je leven verlamd.
van de week was er nog een jongen in de buurt die zich even voorover liet vallen in het water. hij deed dat dicht bij de kant waar het dus nog niet diep was.
toen is hij met zijn hoofd -> kin achter waarschijnlijk een heuveltje zand blijven hangen en is zijn nekwervel gebroken. nu is hij verlamd en kan alleen zijn armen nog een beetje bewegen.
waarschijnlijk kan hij nooit meer zn onderlichaam + torso gebruiken.
van zulke dingen ga je toch altijd wel even nadenken. hoe snel je leven naar de klote kan gaan
 
SHUTTERSPEED zei:
heb je geluk gehad gozer, als het effe verkeerd breekt ben je voor de rest van je leven verlamd.
van de week was er nog een jongen in de buurt die zich even voorover liet vallen in het water. hij deed dat dicht bij de kant waar het dus nog niet diep was.
toen is hij met zijn hoofd -> kin achter waarschijnlijk een heuveltje zand blijven hangen en is zijn nekwervel gebroken. nu is hij verlamd en kan alleen zijn armen nog een beetje bewegen.
waarschijnlijk kan hij nooit meer zn onderlichaam + torso gebruiken.
van zulke dingen ga je toch altijd wel even nadenken. hoe snel je leven naar de klote kan gaan

I know, voortaan blijf ik op de kant staan kijken hoe anderen zich kapot springen ofzo. No more mister ego meer. Het is eigenlijk al de 2e keer dat ik mazzel had, ben vroeger eens met gym @ hoogspringen op mijn nek terecht gekomen --> scheur in een nekwervel + de hele zooi spieren (ik dacht een groot deel van de monnikskapspier) gescheurd. Dat was ook al zo fijn.
 
Back
Naar boven