MuscleMeat

Pijnlijke fibula kop

Bezoekers in dit topic

Cobblepot

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid sinds
15 jun 2012
Berichten
945
Waardering
69
Lengte
1m83
Massa
96kg
Vetpercentage
15%
Ik heb nu voor de derde maal last van een pijnlijke fibula kop.
Ik denk door overbelasting van het squatten en te strakke kuitspier (zie eerdere topic).
Het is een licht zeurende pijn als er geen belasting is en in principe kan ik prima pijnloos door mijn knieen zakken. De pijn komt bij krachtzetting als ik vanuit mijn tenen druk met een lichte valgus in mijn knie. Duw ik mijn knie naar buiten dan is er geen 'probleem'.

Vast zitten doet ie niet want ik kan mijn voet prima alle kanten op bewegen.


Rust zal wel nodig zijn, maar ik vraag mij af of ik toch door zou kunnen squatten (531 en max 5 reps) als ik geen pijn voel tijdens de belasting, training max reset naar 80%.
Dit heb ik eerder gedaan (begin 2014) en toen ging de pijn eerder weg als in juni/juli toen ik erna drie weken op vakantie ging en niet aan KT deed.
 
Vanuit je tenen drukt? Hoe bedoel je? Gezien je stats en niveau van posts neem ik aan dat je dat als test bedoelt en dat niet met een daadwerkelijke squat doet?

Heb je met zware squats last van inklappende knieen? Krijg je je knieen naarbuiten zonder al te ver over je tenen te komen?
 
Ja als test. Nee, heb bij zware squats geen last van inklappende knieen. Derde vraag is ook ja, dat gaat zonder problemen. Ik heb wat heup probleempjes en moet echt meer quads en hams gaan stretchen, die zijn regelmatig stark. Ook voortdurend gevoelige triggerpoints in glutes.
 
Heb je wel eens met compression/tack bands gewerkt over je knieen/enkels?
 
Ja weleens gedaan met een kapot gesneden fietsband. Nog tips voor de plaatsing?
 
Lastig om het met een fietsband te doen aangezien ik niet weet hoeveel compressie dat oplevert maar ik doe het zelf met voodoo floss met rogue, die hebben twee versies.

Ik zou in eerste instantie met de gewone versie beginnen, de "-X" versie kan altijd later (die is steviger) mocht je voor Rogue floss gaan. Er zijn volgens mij ook andere merken maar ook daar weet ik niet van hoe ze zich verhouden tot Rogue.

Uitgaande van Rogue; trek dan de band op ongeveer 50% spanning en wikkel net boven en net onder je knie. Probeer even een rep of 20-30 te maken met air squats per knie.

Idem voor enkel (50% stretch), wrap dan de gehele voet vanaf net voor de tenen omhoog tot ruim over de enkel. Dan een minuutje of twee tenen optrekken en loshalen. kijken of je verschil voelt.
 
Het flossen met een fietsbandje heeft flink geholpen. Zeker wel een reductie van 50 tot 70% in de 'pijn'. Slechts 1 setje met langzame en gecontroleerde 5 reps BW squats was al voldoende voor een merkbaar verschil.
 
Back
Naar boven