MuscleMeat

Pijnlijke borstspier

Bezoekers in dit topic

Zelda

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
31 aug 2004
Berichten
13.160
Waardering
52
Ik ging vanochtend es een keertje mee golfen met m'n broertje, en al na enkele slagen kreeg ik een pijntje in m'n linkerborstspier. Ik golf zelden en had nog een beetje spierpijn van de borsttraining van gister. Het is nu een behoorlijke steek geworden, wat denken julie? Verrekt ofzo?
 
Je hebt last van de wel bekende golftieteritus een zeldzame afwijking die stekende pijn in je linker tiet veroorzaakt.

Verschrikkelijk man sterkte met de amputatie.



En nu even serieus:
Je borsten waren niet warm en daardoor is een klein scheurtje in je borstspier gekomen of zo. Beetje ijssen(koud houden) helpt wel en wat zalf perskibol of zo.
Denk dat het met een dag of 2 wel over is.
 
Ik denk dat het gewoon komt doordat je de beweging niet gewend ben, dus spierpijn
 
3XL zei:
Ik denk dat het gewoon komt doordat je de beweging niet gewend ben, dus spierpijn

Ik hoop het 3XL, ik weet het alleen niet zo zeker. Het begon alleen al snel nadat ik was begonnen, spierpijn begint toch meestal later? Het voelt ook niet echt als spierpijn, alleen bij bepaalde bewegingen voel ik een steek.

@Amxerxes: Perskibol?
 
Laatst bewerkt:
je moet gewoon ff kijken of het terugkomt bij de volgende training of ff rusten, ik had ook een scheurtje in mijn borst tijdje geleden, duurde wel een week of 6/7 voordat het echt over was.
 
Hey peepz,

Ik ben nu vijf dagen verder, en de steken werden al eens stuk minder. Dus vanmiddag weer eens begonnen met lichte borsttraining, big mistake. Ik begon met een voelsetje flyes met ongeveer de helft van het gewicht dat ik normaal pak. Dat ging allemaal goed, dus naar 75% procent van het gewicht gegaan, wat ook geen problemen op leek te leveren. Maar toen ik opstond voelde ik weer een behoorlijke steek. Meteen gestopt natuurlijk maar te laat. Het is weer bijna net zo erg geworden als in het begin. K*tzooi, weer te ongeduldig geweest. Het doet ook erg veel pijn als ik nies, maar dat kan ik niet altijd tegenhouden.
Wat denken jullie, nog een weekje absolute rust tot het helemaal weg is?
 
wie gaat er dan ook golfen ???
 
Mugje zei:
wie gaat er dan ook golfen ???

Tsja, dat is blijkbaar voor de echte diehards. Van BB heb ik nooit een blessure overgehouden.
 
Een weekje? 5 dagen was niet genoeg, ik betwijfel of 7 dagen wel genoeg zijn...
 
Hey, pas maar op hoor.
Ik had er een tijd geleden ook last van. Het was de aanhechting van mijn borstpier. Kwas ook te vroeg begonnen en had meteen weer steken aan de rechter zijde. Het is nu 4 weken verder en ik ben er ook nog niet vanaf. Rust houden, en rustig opbouwen.
 
Vandaag weer eens voorzichtig begonnen, aangezien de pijn bijna weg is na negen dagen. Bankdrukken ging verrassend goed, zonder een spoor van last, zowel flat als incline. Maar toen ik flyes wilde gaan doen merkte ik gelijk dat dat helemaal voor geen meter gaat. Dit keer valt de schade gelukkig mee, doordat ik alles erg voorzichtig aanpakte. Weet iemand wat het kan betekenen als je wel last hebt bij flyes en niet bij benchpress? Vind het zelf nogal vreemd namelijk. De steek zit in de buurt van m'n oksel in m'n linkerborstspier.
 
Jij hebt waarschijnlijk bij flyes een ander deel van de spier aangesproken, of meer druk op de spieraanhechting gezet. Het kan zijn dat het mis zit bij je linkerborstaanhechting (een peesontsteking). En vergeet bovendien niet dat bankdrukken een compoundoefening is, waardoor je bij bankdrukken minder last ervan zult hebben.
 
Zelda zei:
Tsja, dat is blijkbaar voor de echte diehards. Van BB heb ik nooit een blessure overgehouden.
zou dat het zijn ???
 
Was waarschijnlijk sarcastisch bedoel.

@ Zelda: nogmaals denk ik dat het een peesontsteking is bij je linkerborstaanhechting. Heb voor mezelf ff de beweging van benchpress en flyes gemaakt en bij flyes trek je veel meer aan de zijkanten van je borstspier (de pezen). Bij de benchpress (is zoals gezegd een compound) pak je andere pezen, meer in het midden van je borst (als je flat pressed iig).
 
Ja, ik denk ook dat het iets met de aanhechting te maken heeft, het duurt in ieder geval verdomd lang voor het overgaat. En ik heb echt nooit last van blessures, ik begon al te denken dat ik onkwetsbaar was.
 
Ik ben nu bijna drie weken verder en het is nog steeds niet over :( . Het begint me nu behoorlijk de keel uit te hangen.
Weet iemand op wat voor blessure zo'n lange hersteltijd kan wijzen?
 
als het scheurtje in een pees is of in een spiertje, zal je gewoon rust moeten houden vooral bij een pees, heb 2 en een halve maand geleden een scheurtje in mijn borstspier gehad, en ben nu nog steeds aan het opbouwen na herstel. met mijn peesblessure in mijn hamstring ben ik al veel langer bezig. Het is heel moeilijk om je in te houden en niet te snel willen gaan, maar het is de enige manier om te zorgen dat je jezelf niet permanent verdoet en je helemaal niet meer kan trainen. Ik ben zelf behoorlijk blessure gevoelig, en hoop ook dat ik niet weer ergens last van krijg. probeer je in de tussentijd te focussen op je andere spieren en probeer vooral geduld te hebben.
 
Als je niet rustig aan doet en rustig omheen traint kan het maanden gaan duren! heel licht belasten, mag een beetje trekken maar absoluut geen pijn doen!
en je wat meer focussen op andere spier groepen.
borst komt vanzelf wel weer

schouders en rug is toch belangrijker :cool:
 
Ga anders naar de fysio. Deze kan zeggen wat je hebt en je eventueel je herstel versnellen.
 
Back
Naar boven