MuscleMeat

ontsteking knie

Bezoekers in dit topic

Jonko

Colossal Veteran
10 jaar lid
Lid geworden
30 mei 2006
Berichten
13.859
Waardering
2
Ik ben afgelopen zaterdag op het werk flink uitgegleden [over me te grote werkbroek] en ben op mn knie terechtgekomen met mn volle gewicht. Om precies te zijn boven de tibia, onder de patella. Op de knobbel die daar zit dus [kan niet op de naam komen]. Sindsdien heb ik er pijn aan, de zelfde avond was traplopen al een uitdaging, soms is lopen al een uitdaging. Ben er maandag mee naar de dokter gegaan, weet bijna zeker dat het gewoon een beetje ontstoken was, maar voor de zekerheid toch gegaan. Dokter [in opleiding ofzo..] dacht hetzelfde maar moest er rustig aan mee doen, want het kan een slijmbeursontsteking worden... Nu heb ik er gister dus nog mee gewerkt, en vanmorgen weer. Ben op mn fiets naar mn werk gegaan [had geen ander vervoer] maar kon na 4 uur op mn werk rondlopen en het werk zelf haast niet meer lopen. Ben toch opgehaald, zo rustig mogelijk gehouden. Nu heb ik de rest van de dag alleen een paar keer de trap beklommen, en nu wordt et toch weer pijnlijk ??? De opzwelling voelt wat warm aan, en mn knie bewegen en been optillen doet redelijke pijn. Ook heb ik al sinds zaterdag dat wanneer ik em gebogen heb en mn gewicht erop zet dat ik soms een beetje doorzak [weirde zooi]. Morgen heb ik vrij gelukkig, maar vrijdag en zaterdag wel weer werken :(.

Iemand hier die hier verstand van heeft?
complete rust kan ik het niet geven, en schijnbaar helpt dat ook niet. met mn werk kan ik er rekening mee houden, maar zal nog steeds veel lopen en staan.
 
K*t zeg, kun je geen traplopen met je andere been?
 
K*t zeg, kun je geen traplopen met je andere been?

doe ik al, begint vermoeiend te worden, sinds zaterdag alles met rechts.

na 4 uur op 1 been lopen en ander meeslepen onderhand ga je het voelen :p
 
Mooi k*t zeg, en nu? Rest van de week rust? Krukken regelen ofzo?
 
Mooi k*t zeg, en nu? Rest van de week rust? Krukken regelen ofzo?

dat is wat mijn vraag is :) ik zit te twijvelen om ff naar huisartsen post te gaan en hopen op een foto ofzo... dus zou et echt niet weten ???


vind et al klote zat dat ik niet kan squaten en deadliften
 
sportarts -> onderzoek -> MRI.
 
hopelijk ben je der gauw vanaf!!
 
WTF? Waarom gelijk MRI scans en heel de zooi? Weet niemand hier dan hoe herstelprocessen werken en hoe lang ze duren (daarom snap ik jouw opmerking al helemaal niet Builder :sad:).
Zaterdag gebeurd --> weefsel beschadigd (waarschijnlijk bindweefsel, grootste kans) --> eerste 3-6 dagen ontstekingsfase, gekenmerkt door veel pijn en veel verlies van functie (door pijn). De rest van de eerste twee weken na het "trauma" worden de voorwaarden voor herstel gecreeerd (met ergens die puntjes erop), na de eerste twee weken is de ergste pijn in rust weg. Na 4-6 weken na het trauma (mits alle voorwaarden goed zijn, dus niet overbelasten etc) is de beschadiging hersteld.

Wat betekent dit voor jou? Wel gebruiken die knie, maar felle stekende pijn erin vermijden. Zeurende pijn maakt geen reet uit. En geen benen etc trainen of oefeningen waar je je benen nodig hebt voor balans of iets dergelijks.

Succes!

Btw kunnen we geen sticky maken van hoe bindweefsel herstel verloopt? Type dit nu al voor de 100ste keer. :sad:
 
thanks TheNose!

Een sticky zou idd een goed idee zijn ;)

Heb ik net een nieuwe squat/deadlift broek besteld...kan ik em 4-6 weken niet usen :(.
Ik zal zo veel mogelijk ermee rusten, Ibuprofennetje op zn tijd tegen de ontsteking helpt? Inzwachtelen ook?
Staan op een bosu-bal of zo'n air-pad mag ook niet?


TheNose heeft echt een neus voor dit soort dingen, een echte fysiotherepeut :P
 
Jonko, je zou het kunnen zwachtelen om het wat te verlichten.

Idd goed idee Nose, heb ook al eens voorgesteld om een soort anamnese-formuliertje als sticky te plaatsen ( gewoon basic) om vragen als " gister tijdens trainen maakte ik een rare beweging en nu doet mijn arm pijn" te voorkomen.

Maar goed, dat is wel het economische voordeel van DTF.
 
Jonko, je zou het kunnen zwachtelen om het wat te verlichten.

Idd goed idee Nose, heb ook al eens voorgesteld om een soort anamnese-formuliertje als sticky te plaatsen ( gewoon basic) om vragen als " gister tijdens trainen maakte ik een rare beweging en nu doet mijn arm pijn" te voorkomen.

Maar goed, dat is wel het economische voordeel van DTF.

Hehehe, true true. ;)
 
als er maar geen stukje bot afgesplintert is.
maar goed eerst maar de termijnen afwachten die the nose opsomde.
 
OMG, eerst slijmen via PM, dan hier en nog geeft Jonkomans geen Karma.... :sad:
 
OMG, eerst slijmen via PM, dan hier en nog geeft Jonkomans geen Karma.... :sad:

heheheh done :p

Zit niet mee, heb ik net mn werk laten lijden om mn voedsel en de training helemaal op orde te krijgen [merkte een groot verschil!! :D gain super] krijg ik weer een kleine blessure :p nog door mn werk ook, zal wel wraak zijn :p
 
hmmm zo begon het bij mij dus ook in eerste instantie was het volgens de dokters ook een ontsteking ....dus tabletten gekregen na een half jaar nog steeds dezelfde klachten dus een operatie volgede meniscus en kraakbeen(icepicking)nog niet goed en ben nu net een halve dag terug uit het ziekenhuis ne een verblijf van een 4 dagen en heb nu een mozaik plastiek gehad (kraakbeen transplantatie)en mag nu zes weken rust houden(niet trainen) want als dit niet werkt is er nog maar een oplossing en dat is een kunstknie.....dus zou als je over een maand nog last hebt terug gaan en foto's laten maken.succes jonkowwwww
 
Tussenstandje:

Voelt nog steeds klote, als ik er meer dan 2 uur op heb gelopen [werk] doet et pijn. Ik voel het inmiddels ook best vaak kraken, voelt niet fijn. Zit te twijvelen om toch ff naar de dokter te gaan weer, heb et de rust gegund die nodig was en et is er alleen slechter op geworden.....
 
Back
Naar boven