| | #1 |
| Dutch Bodybuilder | onderrug
ik heb sinds enkele weken, na het trainen van mn onderrug en squatten, pijn aan de linkerachterkant en linkerzijkant van mn onderrug. Het is niet hele erge pijn ofzo, maar het voelt alsof er ff een spiertje is verrekt. Het is nu al weken zo, en rust hielp ook niet echt moet ik zeggen. Iemand een idee wat het is, en hoe er iets aan te doen?
__________________ 21 jaar 1.97 meter |
| | |
| | #2 |
| Dutch Bodybuilder | Re: onderrug
Goed je buik en onderrug trainen voor versteviging. en bij squats een riem gebruiken. Bij onderrug problemen worden squats en 45 graden leg presses afgeraden. train dus even een week of 2 met alleen normale leg presses en leg extensions bv. ja benen zullen er niet kleiner van worden en geeft je onderrug wat kans om bij te komen. |
| | |
| | #3 | |
| Competitive Bodybuilder | Re: onderrug
Citaat:
Ik weet niet hoe lang je gerust hebt, maar ik dacht dat een weekje genoeg was. Het hielp echter ook niet. Pas na een lange rustperiode verdwenen de klachten.
__________________ 35 jaar 97 kilo Squat 6 x 210 Dead 6 x 230 Bank 4 x 130 Neckpr 8 x 100 | |
| | |
| | #4 |
| Freaky Bodybuilder | Re: onderrug
massage doet wonderen. deep tissue massage vooral... kan pijnlijk zijn, maar het werkt!
__________________ |
| | |
| | #5 | |
| Competitive Bodybuilder | Re: onderrug
Citaat:
Is het trouwens niet zo dat je niet elke blessure maar kan laten masseren? Volgens mij kun je in sommige gevallen het probleem alleen maar erger maken.
__________________ 35 jaar 97 kilo Squat 6 x 210 Dead 6 x 230 Bank 4 x 130 Neckpr 8 x 100 | |
| | |
| | #6 |
| Freaky Bodybuilder | Re: onderrug
massage? nee volgens mij niet echt. massage kan erg pijnlijk zijn ja, dat wel, maar dat is omdat je de geblesseerde spier behandelt. deep tissue massage kan je volgens mij bij elke goede kinesist of fysio laten doen die sportmassage kan geven. als je spier ontspannen geraakt en de spier zodanig masseert dat je hem opnieuw kan versterken, denk ik niet dat je het probleem erger kan laten maken
__________________ |
| | |
![]() |
| Bookmark topic |
| Topic Opties | Zoek in Topic |
| Weergave Modus | |
|
|