XXL Nutrition

Mijn lever doet pijn?

Bezoekers in dit topic

pinkxx

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
3 jul 2003
Berichten
57
Waardering
0
Ik heb al een paar dagen bijna continu pijn in m'n rechterzij, achter en vlak onder m'n ribben. Volgens mij zit daar je lever. Klopt dat?!!

Nu heb ik gezocht op lever op het board en bedacht dat het de volgende redenen zou kunnen hebben:
-teveel vitaminen (ik slik een sterke multi, extra c + chroom 125 mg)
-teveel proteine? maar zo veel proteine eet ik ook weer niet (extra kwark 250 g. per dag en soms wat tonijn, verder geen verschil)
-stackers (ik slikte ruim vier weken lang eentje per dag, maar ben meer dan een week gestopt nu)

Wat denken jullie? Het is zo'n vage beetje zeurende pijn.
Ik ga zaterdag met vakantie, heb geen tijd om daarvoor nog langs de dokter te gaan. Zal ik maar stoppen met de multivitamine?

Help!! :(
 
heb je miss ook buikspieroefeningen gedaan? In juni deed ik voor het eerst een vrij zware oefening voor de schuine buikspieren en gelijk lekker zwaar en kreeg er zelfs diarree en dus eveneens buikpijn van.

Espi
 
Ik drink wel alcohol, af en toe, maar ben dat juist veel minder gaan doen sinds ik met dit gezondheidsproject bezig ben (sinds 11 weken).

Ik heb bijna een week geleden voor het laatst serieus buikspieroefeningen gedaan. Dan zou je denken dat de pijn minder zou moeten worden naarmate de tijd verstrijkt, maar dat gebeurd juist niet?!
 
pinkxx zei:
Ik ga zaterdag met vakantie, heb geen tijd om daarvoor nog langs de dokter te gaan.


hoezo je HEBT GEEN TIJD ?? ?? ??
als het om je gezondheid gaat (je kan nooit weten wat het is, could be nothing, could be cancer), dan gaat dit voor ALLES!!!!!!!!
 
Sorry Spike! Maar denk je dat het echt zo serieus is?!! Ik weet niet eens zeker of het mijn lever wel is!
Maar goed, je hebt denk ik wel gelijk. Ik zal morgen bellen voor een afspraak...
 
pinkxx zei:
Ik heb al een paar dagen bijna continu pijn in m'n rechterzij, achter en vlak onder m'n ribben. Volgens mij zit daar je lever. Klopt dat?!!

Nu heb ik gezocht op lever op het board en bedacht dat het de volgende redenen zou kunnen hebben:
-teveel vitaminen (ik slik een sterke multi, extra c + chroom 125 mg)
-teveel proteine? maar zo veel proteine eet ik ook weer niet (extra kwark 250 g. per dag en soms wat tonijn, verder geen verschil)
-stackers (ik slikte ruim vier weken lang eentje per dag, maar ben meer dan een week gestopt nu)

Wat denken jullie? Het is zo'n vage beetje zeurende pijn.
Ik ga zaterdag met vakantie, heb geen tijd om daarvoor nog langs de dokter te gaan. Zal ik maar stoppen met de multivitamine?

Help!! :(
Kan ook iets anders zijn (blindedarmontsteking) Als je je rechterbeen helemaal ohoog beweegt tegen je buik aan, en je voelt een stekende pijn, dan is het dat bijna zeker.

Iig als het blijft aanhouden (langer dan 24 u) MOET je naar de dokter.
 
je kan nooit weten wat het is, voor hetzelfde geld is het een kleine ontsteking, maar het kan evengoed iets ergers zijn, je kan het pas weten wanneer je het laat onderzoeken door een professional.
 
Als ik dat met m'n been probeer dan voel ik niks.
Wat me ook een beetje verwart is dat de pijn af en toe zverdwijnt en dan weer terug komt. Maar goed, ik ga jullie wijze en lief bedoelde raad maar opvolgen en morgen de dokter bellen!!
Dank!
 
Hallo...laten we even reeel zijn mensen. Hoe vaak heb je last van ea pijntje... Ik vaak. Gewoon een onschuldig iets. Over gehouden van een training of wat dan ook. Als je bij alles wat je voelt direct moet gaan denken "ow jee" ... dan heb je geen leven meer. Enne, pinxx... volgens mij zit jij nog niet zo gek lang in dit wereldje... Je zult vast nog wel meer dingetjes tegenkomen dat je zoiets hebt van huh, wat heb ik hier of daar. Spierpijn, verrekkinkje. Dat soort dingen bestaan ook nog. Niet meteen doemdenken he... :finger:
 
Ik heb deze zeurende pijn ook wel eens gehad
maar dan als ik wakker werd, ik ben er bijna zeker van dat het komt doordat je te weining drinkt
(ik tenminste wel!) en dat je lever niet over genoeg vocht beschikt om zijn afvalstoffen kwijt te raken
en ook voor zijn normale processen.
Probeer een tijd echt een heleboel water per dag te drinken, net zoveel totdat je urine helemaal helder is.
succes!
 
Veel dank allen voor de tips. Het is inmiddels over. Misschien kwam het door te weinig drinken, misschien wa shet spierpijn, ik weet het niet... Gelukkig is het weg.
 
By the way ik zou kappen met die stackers...
Enne je lever zit rechts net onder je diafragma
 
Back
Naar boven