Fitness Seller

Last van me pols

Bezoekers in dit topic

Jurgentjuh18

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
6 jun 2005
Berichten
60
Waardering
0
Ik heb sinds 2 maanden last van me linker pols.
Het zit bij me linkerpols aan de linkerkant naast dat botje daar.
Heb nu bijna 2 maanden rust gehouden en wou dus weer gaan beginnen met trainen vandaag. Een aantal oefeningen gaat maar als ik press oefeningen doen, bankdrukken, military press enzo.
Is het verstandig om me pols in te tapen en door trainen of niet?
 
Aan de linkerkant van dat kuiltje zeg maar? Heb ik ook gehad.

2 jaar geleden van me fiets gepleerd, na een aantal maanden nauwelijks last van, alleen bij bijv. iets aandraaien ( schroevendraaier ) dat het dan echt zeer deed. Moest veel bewegen van fysiotherapeut, maar k schoot er niks mee op.
Bankdrukken deed toen ik een aantal maanden geleden begon bij 40kg al ontzettend zeer. Nu heb ik er helemaal geen last meer van; pols zal wel een stuk sterker zijn.

Tips: Veel bewegen, doen wat je kan doen. Als het echt pijn begint te doen, ophouden. Als het niet over gaat, naar de huisarts. Ik zou het niet gaan intapen, daardoor wordt je pols alleen slapper en los je het probleem niet op. Je kan dit wel gaan doen mocht er geen oplossing voor je probleem zijn, maar dat zie je later dan wel.
 
Ja op die plek ja...
Ik hoorde een knak tijdens military press en sindsdien is het..
ik begin dan wel een beetje rustig aan met alles.. hopen dat het dan over gaat na een tijdje..
in ieder geval bedankt voor je reactie
 
ik ken het, heb er al 3 jaar last van.
het komt door de verharding van de meniscusvloeistof in je pols.
Het kan erg pijnlijk zijn en erg lang aanslepen.
Ik had ooit de dag na een training zoveel pijn dat ik men hand nog niet meer kon draaien
Oplossing: polsen trainen, polsbanden dragen tijdens je oef
 
Ok bedankt.
maar hoe train ik mijn polsen dan?
 
ik heb er ook last van!
doe nu stoppen als ik er last van krijg in de gym en alles iets lichter !
 
polsen train je door wrist curls, onderarmen leg je op n bankje en je handen erover heen, licht gewicht, handpalmen naar boven en dan zo op en neer uit de pols bewegen hehe snap je???
 
let ook goed op de houding va nje pols,als je de oefing uitvoert.
begin sowieso met goed je polsen los te maken door middel van circuleren en licht belasten en rekken en strekken (in je pols)
in tapen kan een goede oplossing zijn mits je last krijgt van het te verdoorbuigen.snappie ? zo kan je de tape zo aanbrengen dat de flexie in je pols wordt belemmerd. google om voorbeelden te zien hoe je tape aanbrengt...op fysio site's
 
Hier heb ik ook last van gehad. Op het moment heb ik er nog vrij weinig last van. Ik heb gewoon een polsbandage gebruikt bij de oefeningen waar er veel druk op het polsgewricht komt. En dan langzaam probeer steeds meer zonder de polsbandage te trainen.

succes ermee
 
Jurgentjuh18 zei:
Ik heb sinds 2 maanden last van me linker pols.
Het zit bij me linkerpols aan de linkerkant naast dat botje daar.
Heb nu bijna 2 maanden rust gehouden en wou dus weer gaan beginnen met trainen vandaag. Een aantal oefeningen gaat maar als ik press oefeningen doen, bankdrukken, military press enzo.
Is het verstandig om me pols in te tapen en door trainen of niet?

Krijg je een soort bobbel op je hand naast je botje daar? Dat heb ik ook gehad is een overbelasting van je aanhechtingen die daar samen komen. Rust is de enige oplossing en dan weer licht trainen en geen oefeningen waar jeje pols zwaar mee belast als bankdrukken. Pas later weer.
 
ik heb geen bobbel of iets..
ik heb het gevoel als ik een press oefening doe dat ik met links veel minder kracht en stabiliteit heb.
Me linkerpols lijkt in eens een stuk zwakker dan hiervoor.
 
zo te lezen ben ik niet de enige met dit probleem..
ik heb het aan mijn rechter pols, ik heb aan de binnenkant van mijn onderarm daar zit een bobbeltje met vocht...
Ik heb vooral het probleem met draaingen en buigingen maken zoals je die doet bij biceps, triceps trainen.....
ik heb nu ter versteviging een bandage om mijn pols, ik heb er dan veel minder last van.....
ik moet rustig aan doen en als ik er volgende week nog last van heb krijg ik er een spuitje in voor tegen de ontsteking......
Het is echt balen, ik begin nu eindelijk weer wat vooruitgang te boeken en ga richting het niveau wat ik 4jaar geleden had......
 
offtopic: is marky gebanned? Waarom net?
 
Back
Naar boven