Ga Terug   DutchBodybuilding.com Forum > Oefeningen > Blessure Preventie en Herstel

Antwoord

LinkBack Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Weergave Modus
Oud 4 March 2008, 15:10   #1
Novice

Leeftijd: 16
Geslacht: V
Karma Power: 0 elisake is op een gedistingeerde weg
knie

hey, ik ben een meisje van vijftien. ik ben dus iets tegen gekomen met mijn skeelers op 1 april 2007. men voet is geblokeerd en mijn knie is naar buiten gedraait. het bleek dat mijn legament van mijn knieschijf was. ondertussen ben ik al vijf keer geopereerd (waaronder dat ze al 3 keer mijn been geplooid hebben onder verdoving. de andere keren was het eerst de grote operatie en een tijd later een kijkoperatie.) ik blijf iedere keer opnieuw steken bij de kini. ookal hebben ze mijn been al 3 keer volledig kunnen plooien als ik in slaap was. het begint serieus op mijn zenuwen te werken want geen enkele dokter weet er nog raad mee. ik heb ook het probleem dat ik niet ver zonder krukken kan gaan want op een bepaalt moment beging mijn spier heel lastig te doen en begin ik veel pijn te krijgen. ik hoop dat iemand me kan zeggen wat er scheelt. ik dacht dat het misschien kon dat mijn quadriseps van in mijn linker been te kort zou zijn. help mij aub

groetjes van elisake
elisake is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 April 2008, 18:27   #2
Novice

Leeftijd: 20
Geslacht: M
Karma Power: 0 Ophidian87 is op een gedistingeerde weg
anybody??
Ophidian87 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 April 2008, 18:29   #3
Novice

Leeftijd: 16
Geslacht: V
Karma Power: 0 elisake is op een gedistingeerde weg
nop
elisake is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 April 2008, 19:07   #4
Dutch Bodybuilder

jumperke1tje's Avatar

Leeftijd: 17
Karma Power: 2 jumperke1tje heeft een spectaculair aura over zichjumperke1tje heeft een spectaculair aura over zichjumperke1tje heeft een spectaculair aura over zich
Bekijk Galerij (3 foto's)
wish I could help you...

[José De Cauwer - Ploegleider Silence-Lotto]

Live Fast, Die Young!
jumperke1tje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 April 2008, 20:44   #5
Dutch Bodybuilder

verzinmaarwat's Avatar

Leeftijd: 13
Karma Power: 1 verzinmaarwat is gewoon erg aardigverzinmaarwat is gewoon erg aardigverzinmaarwat is gewoon erg aardigverzinmaarwat is gewoon erg aardigverzinmaarwat is gewoon erg aardig
Bekijk Galerij (4 foto's)
Heb ook problemen met de knien.

Allicht niet precies hetzelfde, maar ik kan vb ook niet helemaal door mijn benen (fullsquat positie), en ik krijg mijn knien ook niet tegen borst.

Het duurt waarschijnlijk nog een tijdje bij jou...
En je zal je knien nooit meer helemaal kunnen plooien...

Heb 5 jaar terug mijn linker wijsvinger gebroken, en ik kan hem nog steeds niet helemaal plooien.

Ik zal wss ook nooit men knien volledig kunnen plooien enzo.

Probeer vooral spierverstevigende oefeningen, zodat stappen weer kan zonder krukken.
Maar vergeet het maar dat je ook nog helemaal je knien kan plooien.

Waarom het in je slaap wel lukt: dan zet je nooit weerstand.
Ik vermoed moest je op dat moment wakker zijn, dat je het uitschreeuwt van de pijn.

Probeer ook de uithouding van je benen terug bij te schaven

Gz,
VMW

PS: over die te korte quads.
doe even de test: leg je neer op de grond gewoon, als je voettippen naar voren gaan, dus als je voeten/scheen niet in een hoek van 90° liggen, zijn het je hamstrings, en niet de quadriceps die te klein zijn.
Zo dacht men bij mij ook van die quads op de spoedafdeling.

Maar die te korte hamstrings verklaren alles.
Daardoor word het kruisbandligament naar boven getrokken, wat een immense druk op de kuiten veroorzaakt, en een wederzijdse druk op de hamstrings dan weer.
Doordat je kuiten dan naar boven worden getrokken, worden je hielen ook wat naar 'binnen' getrokken, en gaan je voettippen vooruit.

één oplossing.
STRETCHEN
STRETCHEN
en raad het maar...
STRETCHEN

Wat ik doe op dit moment is voor ik ga slapen, als ik in mijn bed lig, mijn voeten 3 minuten in een hoek van 90° houden.
Na 2 minuten bereik je een harde pijngrens, maar blijf die overschrijden
elke 4-5 dagen tel je er 30 seconden bij, en zo opbouwen
ik heb hier wel het 'voordeel' dat ik niet meteen in slaap val als ik men bed in kruip.

Log

It's not how hard you can hit, but how hard you can get hit!
Nature is smarter than people think.

De oplossing ligt in je koelkast godverdamme.
Ga eten en daarna naar de gym.
En vergeet niet te squatten!

Laatst aangepast door verzinmaarwat : 29 April 2008 om 22:39.
verzinmaarwat is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 April 2008, 22:35   #6
Advanced Bodybuilder

huntelaar's Avatar

Leeftijd: 14
Karma Power: 4 huntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te wordenhuntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te wordenhuntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te wordenhuntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te wordenhuntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te wordenhuntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te wordenhuntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te wordenhuntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te wordenhuntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te wordenhuntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te wordenhuntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te wordenhuntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te wordenhuntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te wordenhuntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te wordenhuntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te worden
Citaat:
Origineel gepost door verzinmaarwat Bekijk Post

Gz,
VMW

doe even de test: leg je neer op de grond gewoon, als je voettippen naar voren gaan, dus als je voeten/scheen niet in een hoek van 90° liggen, zijn het je hamstrings, en niet de quadriceps die te klein zijn.

Daardoor word het kruisbandligament naar boven getrokken, wat een immense druk op de kuiten veroorzaakt, en een wederzijdse druk op de hamstrings dan weer.
Doordat je kuiten dan naar boven worden getrokken, worden je hielen ook wat naar 'binnen' getrokken, en gaan je voettippen vooruit.

één oplossing.
STRECCHEN
STRETCHEN
en raad het maar...
STRETCHEN

Wat ik doe op dit moment is voor ik ga slapen, als ik in mijn bed lig, mijn voeten 3 minuten in een hoek van 90° houden.
ik heb hier wel het 'voordeel' dat ik niet meteen in slaap val als ik men bed in kruip.
Hier zeg je wat. Dit gaat mij ook helpen... Ik heb dus te korte hams en om ze langer te maken moet ik gewoon veel strectchen?

Ja ik weet dat ik een noob ben.
Of een novice...

So, correct me if i'm wrong!

AJAX!!!
huntelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 April 2008, 22:40   #7
Dutch Bodybuilder

verzinmaarwat's Avatar

Karma Power: 1 verzinmaarwat is gewoon erg aardigverzinmaarwat is gewoon erg aardigverzinmaarwat is gewoon erg aardigverzinmaarwat is gewoon erg aardigverzinmaarwat is gewoon erg aardig
Citaat:
Origineel gepost door huntelaar Bekijk Post
Hier zeg je wat. Dit gaat mij ook helpen... Ik heb dus te korte hams en om ze langer te maken moet ik gewoon veel strectchen?
Stretchen moet altijd!
maar toch wat meer aandacht schenken aan kuiten en hamstrings

en probeer dat van voor het slapen gaan ook enkele weken

Log

Oud 29 April 2008, 22:43   #8
Ripped Bodybuilder

Stancke's Avatar

Leeftijd: 19
Karma Power: 14
Stancke is herboren in de Halfgod realmStancke is herboren in de Halfgod realmStancke is herboren in de Halfgod realmStancke is herboren in de Halfgod realm
Stuur een bericht via MSN naar Stancke
Bekijk Galerij (17 foto's)
Citaat:
Stretchen moet altijd!
maar toch wat meer aandacht schenken aan kuiten en hamstrings

en probeer dat van voor het slapen gaan ook enkele weken
Is het dan al wetenschappelijk bewezen dat stretchen een positieve werking heeft? Dacht dat de studies elkaar tegenspraken?
Stancke is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 April 2008, 22:44   #9
Advanced Bodybuilder

huntelaar's Avatar

Karma Power: 4 huntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te wordenhuntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te wordenhuntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te wordenhuntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te wordenhuntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te wordenhuntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te wordenhuntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te wordenhuntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te wordenhuntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te wordenhuntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te wordenhuntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te wordenhuntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te wordenhuntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te wordenhuntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te wordenhuntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te worden
ik ga dat ook proberen

Of een novice...

AJAX!!!
Oud 29 April 2008, 22:49   #10
Ripped Bodybuilder

Llounge's Avatar

Karma Power: 33
Llounge is DBB's Karma KingLlounge is DBB's Karma KingLlounge is DBB's Karma KingLlounge is DBB's Karma KingLlounge is DBB's Karma KingLlounge is DBB's Karma KingLlounge is DBB's Karma KingLlounge is DBB's Karma KingLlounge is DBB's Karma KingLlounge is DBB's Karma KingLlounge is DBB's Karma KingLlounge is DBB's Karma King
misschien kan marcW haar wel helpen..

animallegs and llounge => de reetridders van DBB
Llounge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 April 2008, 22:50   #11
Advanced Bodybuilder

huntelaar's Avatar

stuur dan maar een pm naar MarcW

Of een novice...

AJAX!!!
Oud 29 April 2008, 22:51   #12
Dutch Bodybuilder

verzinmaarwat's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Stancke Bekijk Post
Is het dan al wetenschappelijk bewezen dat stretchen een positieve werking heeft? Dacht dat de studies elkaar tegenspraken?
Ik voel het verschil althans.

Nu tenminste.
Vroeger niet, integendeel zelfs.

Toen probeerde ik gewoon zo ver mogelijk te stretchen, en ging dus ver over pijngrens.
Nu probeer ik de spier ontspannen te houden, maar toch te laten rekken, en dat werkt wel bij mij.

Als het bij mij werkt, waarom heb ik dan nog een wetenschappelijke studie nodig, ik weet niet dat het bij anderen zal werken, maarja, bij mij doet het toch wel deugd:s

Log

Oud 29 April 2008, 23:22   #13
Dutch Bodybuilder
Powerlifter

igunick's Avatar

Karma Power: 5 igunick heeft veel om trots over te zijnigunick heeft veel om trots over te zijnigunick heeft veel om trots over te zijnigunick heeft veel om trots over te zijnigunick heeft veel om trots over te zijnigunick heeft veel om trots over te zijnigunick heeft veel om trots over te zijnigunick heeft veel om trots over te zijnigunick heeft veel om trots over te zijnigunick heeft veel om trots over te zijn
Citaat:
Heb ook problemen met de knien.

Allicht niet precies hetzelfde, maar ik kan vb ook niet helemaal door mijn benen (fullsquat positie), en ik krijg mijn knien ook niet tegen borst.

Het duurt waarschijnlijk nog een tijdje bij jou...
En je zal je knien nooit meer helemaal kunnen plooien...

Heb 5 jaar terug mijn linker wijsvinger gebroken, en ik kan hem nog steeds niet helemaal plooien.

Ik zal wss ook nooit men knien volledig kunnen plooien enzo.

Probeer vooral spierverstevigende oefeningen, zodat stappen weer kan zonder krukken.
Maar vergeet het maar dat je ook nog helemaal je knien kan plooien.

Waarom het in je slaap wel lukt: dan zet je nooit weerstand.
Ik vermoed moest je op dat moment wakker zijn, dat je het uitschreeuwt van de pijn.

Probeer ook de uithouding van je benen terug bij te schaven

Gz,
VMW

één oplossing.
STRETCHEN
STRETCHEN
en raad het maar...
STRETCHEN

Man, ik heb wel wat vragen bij de reply van jouw hoor.
1) Jouw probleem en dat van de topicstarter zijn totaal verschillend. Van jou is gewoon een spierverkorting (van wat ik kan afleiden toch), van haar lijkt me iets verder gaan. Als ze maar een verkorting had zou haar kiné dat wel kunnen oplossen.
2)ik snap ook niet goed waarom verkorte hamstrings druk geven op kuiten? Want als je zou staan trekken je hamstrings je bekken naar beneden (onderbeen blijft gwn) en als je zou zitte of liggen zou je knie buigen waardoor kuiten ook verkorten en dus weinig/geen druk ondervinden. En wat hebben je kruisbanden ermee te maken Die zitten binnenin je knie en hebben als functie rotatie tegen gaan dus waarom zouden ze dan naar boven getrokken worden als je hamstrings verkort zijn? Tegen dat die egt gerokken worden kan je volgens mij je hele pink in de gewrichtsspleet steken (mss wat overdreven).
3) Hoe weet jij da allemaal? volgens je signature ben je 14 jaar. Lijkt me sterk dat je het beter gaat weten als haar kiné('s).
edit: zelfs maar 13jaar.

@elisake: je kan altijd je quadriceps en andere been/heupspieren stretchen. Je weet maar nooit of het helpt. Wat mobiliteitsoefeningen voor de knie en/of heup zullen ook zeker geen kwaad kunnen.
igunick is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 April 2008, 23:29   #14
Dutch Bodybuilder

verzinmaarwat's Avatar

1)
Citaat:
Allicht niet precies hetzelfde, maar ik kan vb ook niet helemaal door mijn benen
---> dat plooien dus
2) kiné heeft het me zo proberen uitleggen, dat niet mijn quads, maar hams te kort zijn, kuiten proberen daardoor bij te trekken, met als gevolg dat de tipjes in relaxte ligposite naar voren wijzen
3) als je goed leest, ben ik op dit moment maar 13 jaar. heb zelf al enkele jaren last van mijn knieen, heb er zowat alle blessures al mee gehad (heb 5 jaar gevoetbald), dan zoek je hier en daar wat op enzo

Log

Oud 29 April 2008, 23:43   #15
Dutch Bodybuilder
Powerlifter

igunick's Avatar

Karma Power: 5 igunick heeft veel om trots over te zijnigunick heeft veel om trots over te zijnigunick heeft veel om trots over te zijnigunick heeft veel om trots over te zijnigunick heeft veel om trots over te zijnigunick heeft veel om trots over te zijnigunick heeft veel om trots over te zijnigunick heeft veel om trots over te zijnigunick heeft veel om trots over te zijnigunick heeft veel om trots over te zijn
Citaat:
1) ---> dat plooien dus
2) kiné heeft het me zo proberen uitleggen, dat niet mijn quads, maar hams te kort zijn, kuiten proberen daardoor bij te trekken, met als gevolg dat de tipjes in relaxte ligposite naar voren wijzen
3) als je goed leest, ben ik op dit moment maar 13 jaar. heb zelf al enkele jaren last van mijn knieen, heb er zowat alle blessures al mee gehad (heb 5 jaar gevoetbald), dan zoek je hier en daar wat op enzo
Wat bedoel je met je knieen niet kunnen plooien? Nooit? of gwn niet in full squat/ knieen tegen de borst?
Want in geval 2 is het wel eerder een gebrek aan mobiliteit en flexibiliteit in de heup dan in de knie.
De topicstarter kan haar knie nooit buigen (dacht ik?) dus is er wel groot verschil.

Tja, van hier en daar wat opzoeken ken je je shit niet (bovendien kunnen je bronnen fout zijn) dus pas op met wat je zegt. Niet de bedoeling dat de boel erger wordt bij de topicstarter.
Oud 30 April 2008, 00:05   #16
Dutch Bodybuilder

verzinmaarwat's Avatar

het zijn te korte spieren...

net zoals zij ook vermoed:
Citaat:
ik dacht dat het misschien kon dat mijn quadriseps van in mijn linker been te kort zou zijn
in welke maten ze te kort zijn.?..
te kort, is te kort.

stretchen moet sowieso gebeuren, maar zou het verzuring kunnen zijn door die vele operaties?
ik weet het niet, maar het lijkt wel serieus.

@ elisake
- is je been één stijve stok
- kan je het matig plooien (maar niet tegen borst, of helemaal gehurkt met hielen op de grond)
- kan je wel matig plooien, maar raak je dan uitgeput

in het eerste geval lijkt het me ??verzuring??
in het tweede geval uiterst normaal na die vele operaties, probeer te stretchen enzo
in het derde geval, doe enkel spierverstevigende oefeningen, zonder enige belasting met gewicht, en ook hier stretchen

@igunick
over die bronnen.
ik ga hier wel niets gaan verkondigen dat ik ooit eens zag op een noob html paginatje, gemaakt doo een 10 jarig jongetje hé
ik weet ook wel wat kan, en wat niet zou kunnen...

Log

Oud 30 April 2008, 10:28   #17
Dutch Bodybuilder
Powerlifter

igunick's Avatar

Citaat:
Denk je niet dat haar kinesist het dan zelf zou kunnen oplossen? Zo moeilijk op te lossen zijn spierverkortingen niet hoor. Tenzij ze een slechte kiné heeft natuurlijk.

@elisake: heb ja al geprobeerd naar een andere kine te gaan? Denk trouwens dat je hier weinig antwoorden gaat krijgen. We hebben meer informatie nodig en behandeling gaat op je eentje waarschijnlijk toch mis.

Citaat:
@igunick
over die bronnen.
ik ga hier wel niets gaan verkondigen dat ik ooit eens zag op een noob html paginatje, gemaakt doo een 10 jarig jongetje hé
ik weet ook wel wat kan, en wat niet zou kunnen...
Je bent 3 jaar ouder als dat 10jarig jongetje, je denkt mss dat je beter weet maar geloof me, dat is niet zo.
Oud 30 April 2008, 10:30   #18
Advanced Bodybuilder

huntelaar's Avatar

hij weet hier denk ik heel wat meer van af dan jij.

Of een novice...

AJAX!!!
Oud 30 April 2008, 12:08   #19
Dutch Bodybuilder

verzinmaarwat's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door igunick Bekijk Post
Je bent 3 jaar ouder als dat 10jarig jongetje, je denkt mss dat je beter weet maar geloof me, dat is niet zo.
dat van dat tienjarig jongetje was een voorbeeld.

je kan toch zelf wel betrouwbare van onbetrouwbare bronnen onderscheiden...

voor het geval je het niet wist, ik zit met een vrij hoog iq, waar dat van jou waarschijnlijk niet toe rijkt.
heb dan ook niet voor niets een jaar zomaar overgeslagen op school, en haal zonder enige moeite nog 80%

Log

Oud 30 April 2008, 16:52   #20
Dutch Bodybuilder
Powerlifter

igunick's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door huntelaar Bekijk Post
hij weet hier denk ik heel wat meer van af dan jij.
Ik studeer kinesitherapie

Citaat:
dat van dat tienjarig jongetje was een voorbeeld.

je kan toch zelf wel betrouwbare van onbetrouwbare bronnen onderscheiden...

voor het geval je het niet wist, ik zit met een vrij hoog iq, waar dat van jou waarschijnlijk niet toe rijkt.
heb dan ook niet voor niets een jaar zomaar overgeslagen op school, en haal zonder enige moeite nog 80%
Goddamn, wat ben jij een irritant mannetje.

1) No offense, maar een hoog iq wilt niet zeggen dat je alles weet. Maarja, dat zou je dan zelf moeten weten.
2) Ik ken verschillende mensen die een jaar hebben mogen overslaan en die niet bepaald slimmer zijn als mij.
3) Jij weet niet eens wat mijn iq is, ik kan evengoed ook hoogbegaafd zijn.
4) Je bent 13, dus je zit in het 2e middelbaar ofzo? Iedereen haalt daar nog 80%. Ik zit op unief en haal ook soms nog 75% op bepaalde vakken (om maar met punten te gooien, mij kan het persoonlijk niet schelen hoeveel ik haal als ik er maar door ben)

Maar anyway, dit is offtopic dus laat het hier maar bij en anders PM je maar.
Antwoord

Bookmark topic

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus

Post Regels