Ga Terug   DutchBodybuilding.com forum > Hoofdfora > Oefeningen > Herstel en blessures

Antwoord
Oud 8 February 2008, 21:32  
Tjok
Colossal Veteran

Stats: M 1m95 119kg -
Bekijk Galerij (1 foto's)
Advertentie
Haha geld uien.. na m'n warming up kraakt er niets meer. Bij warming up zelf meestal de eerste reps ff.

Met citaat antwoorden
Oud 8 February 2008, 21:43  
beginnerbb
Monstrous Giant

beginnerbb's Avatar

Stats: M 28j
Citaat:
Origineel gepost door MankeNelis Bekijk Post
Ervaringsdeskundige.

Kraakbeenschade graad IV tot op het subchrondale bot. Kon tijden helemaal niks meer met de knie maar doordat ik mijn quadriceps ben gaan trainen door de pijn heen, en dat deed pijn, kan ik nu bijna alles weer met de knie.
Kraken doet het enorm maar de pijn is weg.

Een therapeut waar ik nu onder behandeling ben voor andere klachten vertelde mij dat hij dit ook vaak adviseert aan patienten met gelijksoortigen klachten die 'onbehandelbaar' zijn.
Deze man heeft overigens al 20 jaar ervaring.
kraken in het kniegewricht hoeft niet te duiden op retropatellaire chondropathie, meneer de ervaringsdeskundige.
Overigens zou ik wel ook quadriceps gaan trainen bij bovengenoemde aandoening.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 February 2008, 22:10  
MankeNelis
Dutch Bodybuilder

MankeNelis's Avatar

Stats: M 36j
Citaat:
Origineel gepost door beginnerbb Bekijk Post
kraken in het kniegewricht hoeft niet te duiden op retropatellaire chondropathie, meneer de ervaringsdeskundige.
Overigens zou ik wel ook quadriceps gaan trainen bij bovengenoemde aandoening.

Wat denk je, mijnheer beginnerbb, dat ik dat zelf heb vastgesteld omdat ik gekraak in mijn knie hoor

Nee, hier waren helaas 5 knieschijfluxaties voor nodig en een 3 operaties, "mijnheer beginnerbb" !!
  Met citaat antwoorden
Oud 8 February 2008, 22:57  
beginnerbb
Monstrous Giant

beginnerbb's Avatar

Citaat:
Wat denk je, mijnheer beginnerbb, dat ik dat zelf heb vastgesteld omdat ik gekraak in mijn knie hoor

Nee, hier waren helaas 5 knieschijfluxaties voor nodig en een 3 operaties, "mijnheer beginnerbb" !!
het ging hier toch over gekraak in de knie. Niet jouw klachten.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 February 2008, 23:19  
MankeNelis
Dutch Bodybuilder

MankeNelis's Avatar

Mijn reactie was op The Nose. Niet op de TS, daar heb ik nooit gesproken over retropatellaire chrondopathie.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2008, 13:09  
beginnerbb
Monstrous Giant

beginnerbb's Avatar

Citaat:
Komt van achter de knieschijf vandaan, misschien dat je kraakbeen wat ruw is.Zolang het geen pijn doet zou ik mij er geen zorgen om maken en lekker door trainen. Zorg dat je quadriceps sterk worden!
Zal ik dit wel verkeerd geinterpreteerd hebben.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2008, 13:18  
MankeNelis
Dutch Bodybuilder

MankeNelis's Avatar

Ruw! Geen RPC!
  Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2008, 13:19  
Markie13
Competitive Bodybuilder

Stats: M 37j 1m82 111kg 20%
Ik hoor wel een tik elke keer, maar dat is dat mijn eikel de grond raakt

Mijn knieen kraken ook.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2008, 13:35  
beginnerbb
Monstrous Giant

beginnerbb's Avatar

Citaat:
Ruw! Geen RPC!
Ik zie het verschil niet.
Punt blijft dat kraken in je knie neit altijd van achter je knieschijf vandaan komt, zoals jij zo stellig stelde.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2008, 13:39  
LammeTak
Dutch Bodybuilder

LammeTak's Avatar

Stats: M 32j
Ik heb exact hetzelfde. Ik kan niet eens helemaal door me knieen hurken. Ik hoor echt van die diepe knakkende geluiden.
Heb al 2x een kijk operatie gehad, waarbij ze dus stukjes kraakbeen achter me knieschijf weg hebben gehaald. Maar het is er allemaal niet beter op geworden, m.a.w. ik kan nog steeds niet door me knieen hurken. Vooral de rechterknie is een drama.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2008, 14:00  
MankeNelis
Dutch Bodybuilder

MankeNelis's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door beginnerbb Bekijk Post
Ik zie het verschil niet.
Punt blijft dat kraken in je knie neit altijd van achter je knieschijf vandaan komt, zoals jij zo stellig stelde.

RPC en ruw kraakbeen is wel degelijk iets verschillend.
Dat het niet altijd vanachter de knieschijf vandaan hoeft te komen, daar heb je gelijk in.
Dit heb ik echter niet stellig gesteld.

Mijn relaas over mijn RPC heeft daar niets mee te maken, dit was een reactie op The Nose.

Citaat:
Origineel gepost door TheNose Bekijk Post
En dit weet je waardoor? Dat kraken hoeft daar niet persť vandaan te komen. Bij patello-femoraalklachten moet je niet "zomaar" je quadriceps sterker maken. Dit zomaar sterker maken zorgt voor nog meer druk in dit gewricht wat nadelig werkt.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2008, 14:04  
beginnerbb
Monstrous Giant

beginnerbb's Avatar

Citaat:
Komt van achter de knieschijf vandaan, misschien dat je kraakbeen wat ruw is.
Zolang het geen pijn doet zou ik mij er geen zorgen om maken en lekker door trainen. Zorg dat je quadriceps sterk worden!
...
  Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2008, 14:26  
MankeNelis
Dutch Bodybuilder

MankeNelis's Avatar

Daar gaf ik je net toch gelijk in? Wat ik volgens jou stellig beweerde?!
Maar goed, de TS heeft niks aan deze discussie. Laten we het hierbij laten.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 February 2008, 17:40  
gurumaster
Mega noob

gurumaster's Avatar

Stats: M 32j - - -
Nou guru komt met verheldering, als je gekraak hoort in je gewrichten betekent dat niet gelijk dat er artrose plaats vindt. Wat vaak is als wij een oefening uitvoeren en gekraak horen is dat niets meer dan los zwervende deeltjes in ons lichaam. Denk aan stukjes kalk of kraakbeen enzv. niets bijzonders. Tijdens een oefening kan het zijn dat er een deeltje(s) ergens overheen gaan en een krakent geluid maakt.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2008, 10:16  
beginnerbb
Monstrous Giant

beginnerbb's Avatar

bron?
  Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2008, 10:52  
Loo
Colossal Veteran

Loo's Avatar

Stats: M 30j
Bekijk Galerij (2 foto's)
Citaat:
Mijn reactie was op The Nose. Niet op de TS, daar heb ik nooit gesproken over retropatellaire chrondopathie.
sorry vriend, maar je reactie was wel degelijk op de topicstarter. Komt ie in jip en janneke taal;

de eerste post in het topic;

Citaat:
Origineel gepost door LangeMan Bekijk Post
Als ik helemaal doorhurk dan hoor ik veel kraken en iets op elkaar plettend gelet ofzo, als ik een kiwi in me knie heb die ik plat pers
Heb ik eigenlijk al heel me leven, maar vroeg me af of anderen dit ook hebben ?
jouw eerste reactie;

Citaat:
Komt van achter de knieschijf vandaan, misschien dat je kraakbeen wat ruw is.
Zolang het geen pijn doet zou ik mij er geen zorgen om maken en lekker door trainen. Zorg dat je quadriceps sterk worden!
jij stelt dus vast dat de klacht van de TS van achter zijn knieschijf vandaan komt, en dat zijn kraakbeen misschien wat ruw is.
Met andere woorden; jij stelt wel degelijk dat de klacht van de TS retropatellaire chondropathie is.

No hard feelings, maar je zit dus gewoon te liegen.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2008, 10:54  
Jesaja
Massive Warrior

Jesaja's Avatar

Liegen kan alleen als er geen bewijs is van wat er eerder is gebeurd 'Mankenelis'... In real life werkt het dus, op het internet waar elke post nog na te lezen is niet meer.. Keep that in mind voor de volgende keer.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2008, 10:59  
Loo
Colossal Veteran

Loo's Avatar

Citaat:
Artritis en artrose zijn heel andere dingen.
Toch is het niet zo gek dat artritis en artrose vaak in een zin genoemd worden, dus om nou zo hard te lachen...
Artritis en artrose gaan namelijk hand in hand, elke N00B weet dat toch...
Artritis kan leiden tot artrose, en mensen met artrose hebben vaak last van artritis.

Zo anders is het dus ook weer niet...

Citaat:
Bij patello-femoraalklachten moet je niet "zomaar" je quadriceps sterker maken. Dit zomaar sterker maken zorgt voor nog meer druk in dit gewricht wat nadelig werkt.
Leg uit...
  Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2008, 11:07  
Loo
Colossal Veteran

Loo's Avatar

Citaat:
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha.

Als je er nou niks van snapt hou dit soort dingen dan ook voor je gast!
Raakt echt kant nog wal. Artritis en artrose zijn heel andere dingen. Gewrichten slijten niet door overbelasting. En kraken is al helemaal geen symptoom van slijtage. Kraken kan geen kwaad, Langeman, op naar je volgende topic in deze sectie dan maar!
Oja, en omdat je kennelijk zoveel weet van knieklachten omdat je keihard iemand aan het uitlachen bent heb ik nog wat vragen;

Gewrichten slijten niet door overbelasting

Leg uit. Langdurige verkeerde dus overbelasting van het gewricht kan toch leiden tot artrose? "arbeiders" en mensen met overgewicht hebben een grotere kans op artrose, dat is algemeen bekend. Hoe verklaar je die stelling dan?

Kraken is al helemaal geen symptoon van slijtage

Versleten gewrichten cq gewrichten met artrose maken van een krakend geluid bij gebruik. Beweeg de knie van je oma maar eens.
Dat krakend geluid wordt veroorzaakt door dat de kraakbeenoppervlakken niet meer mooi glad zijn, het loopt niet meer soepel (lees; is versleten) waardoor je een crepatie hoort. Ook kunnen "zwevende kraakbeendeeltjes"(lees; is versleten) een krakend geluid maken.
Hoe kom jij er dan bij dat kraken al helemaal geen symptoon van slijtage is.

Gaarne uw reactie
  Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2008, 12:24  
MankeNelis
Dutch Bodybuilder

MankeNelis's Avatar

Ok, ik dacht dat ruw kraakbeen heel wat anders was dan RPC. Ik was in de veronderstelling dat RPC beschadigingen in het kraakbeen zijn, graad I t/m IV, het kraakbeen verdwijnt dus. Ruw is voor mij wat anders. Maar goed, blijkbaar dus niet?
Maakt mij dat trouwens dan gelijk een leugenaar?! Mij zul je nooit zien of horen liegen..
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Snel Reageren
Bericht:
Opties
Oud topic waarschuwing
Dit topic, of de laatste post, is meer dan 2443 dagen oud. Het is heel waarschijnlijk dat de discussie afgelopen is, dus bumpen heeft geen zin.
Als je toch denkt dat het nodig is om te reageren, dan kan je dit alsnog doen.
Topic opties