Fitness Seller

Helemaal door je knieen hurken (horen jullie ook krakende gelduien ?) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

LangeMan

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
4 aug 2003
Berichten
7.426
Waardering
24
Lengte
1m98
Massa
127kg
Vetpercentage
15%
Als ik helemaal doorhurk dan hoor ik veel kraken en iets op elkaar plettend gelet ofzo, als ik een kiwi in me knie heb die ik plat pers :P
Heb ik eigenlijk al heel me leven, maar vroeg me af of anderen dit ook hebben ?
 
Ja dat heb ik ook het lijkt dan et alsof je klitteband uit elkaar trekt.
 
Geld-uien?
Ligt dat gewoon bij de groente?
 
weet wel dat het erg pijn KAN doen hoeft niet heb er zelf ook last van gehad
 
Laatst bewerkt:
Komt van achter de knieschijf vandaan, misschien dat je kraakbeen wat ruw is.
Zolang het geen pijn doet zou ik mij er geen zorgen om maken en lekker door trainen. Zorg dat je quadriceps sterk worden!
 
ws beginnende atritis ( dit zijn dus je gewrichten die over belast worden en afslijten)

Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha.

Als je er nou niks van snapt hou dit soort dingen dan ook voor je gast! :D
Raakt echt kant nog wal. Artritis en artrose zijn heel andere dingen. Gewrichten slijten niet door overbelasting. En kraken is al helemaal geen symptoom van slijtage. Kraken kan geen kwaad, Langeman, op naar je volgende topic in deze sectie dan maar! ;)
 
Komt van achter de knieschijf vandaan, misschien dat je kraakbeen wat ruw is.
Zolang het geen pijn doet zou ik mij er geen zorgen om maken en lekker door trainen. Zorg dat je quadriceps sterk worden!

??? En dit weet je waardoor? Dat kraken hoeft daar niet persé vandaan te komen. Bij patello-femoraalklachten moet je niet "zomaar" je quadriceps sterker maken. Dit zomaar sterker maken zorgt voor nog meer druk in dit gewricht wat nadelig werkt. :rolleyes:
 
Mij is altijd verteld dat zolang het geen pijn doet, het geen kwaad kan.
 
heb exact hetzelfde. Het is soms wel genant mensen denken dat je een oud opaatje bent. :p
Bij mij doet het geen pijn ook verder gelukkig.

heb vaker gesearched hierover op internet. Heb wel iets gevonden wat een mogelijke theorie is:

Het gewricht (knokkels of knieen) worden omringd door gewrichtsvocht dat functioneert als een soort smeerolie, om het gewricht bewegend te houden.
Dit gewrichtsvocht bevat ongeveer 15% koolzuurgas. Wanneer men de knokkels of vingers kraakt, trekt en draait men de vinger dusdanig dat er een lagedrukgebied wordt gevormd in dat gewrichtsvocht. Volgens de meest waarschijnlijke theorie trekt dit lagedrukgebied koolzuurgas en waterdamp uit het gewrichtsvocht, en dit veroorzaakt een luchtbel. Deze stort vrijwel direct in, en het gewrichtsvocht dat met een geraas van alle kanten neerkomt veroorzaakt het geluid.
 
heb exact hetzelfde. Het is soms wel genant mensen denken dat je een oud opaatje bent. :p
Bij mij doet het geen pijn ook verder gelukkig.

heb vaker gesearched hierover op internet. Heb wel iets gevonden wat een mogelijke theorie is:

Het gewricht (knokkels of knieen) worden omringd door gewrichtsvocht dat functioneert als een soort smeerolie, om het gewricht bewegend te houden.
Dit gewrichtsvocht bevat ongeveer 15% koolzuurgas. Wanneer men de knokkels of vingers kraakt, trekt en draait men de vinger dusdanig dat er een lagedrukgebied wordt gevormd in dat gewrichtsvocht. Volgens de meest waarschijnlijke theorie trekt dit lagedrukgebied koolzuurgas en waterdamp uit het gewrichtsvocht, en dit veroorzaakt een luchtbel. Deze stort vrijwel direct in, en het gewrichtsvocht dat met een geraas van alle kanten neerkomt veroorzaakt het geluid.

Ja er zijn een aantal aanhangers van deze theorie. Echter vaak kan je dit kraken keer op keer opwekken achter elkaar wat volgens deze theorie niet zou moeten kunnen (ivm het weer oplossen van dit gas in het synoviaal vocht). Beter kan je het zien als een verminderde coordinatie in het gewricht, maar ook dit is maar een theorie.
 
Je hebt gelijk. want in het stukje stond ook dat het dan 15-20 minuten niet zou moeten voorkomen of in veel mindere mate wat bij mij ook weer niet zo is.

Echt heel duidelijk weet men het blijkbaar nog niet dus :dunno:
maar goed voor mezelf houd ik gewoon aan geen pijn - geen ernst :D
 
Klinkt alsof er zand zit in mijn knieen.
 
??? En dit weet je waardoor? Dat kraken hoeft daar niet persé vandaan te komen. Bij patello-femoraalklachten moet je niet "zomaar" je quadriceps sterker maken. Dit zomaar sterker maken zorgt voor nog meer druk in dit gewricht wat nadelig werkt. :rolleyes:



Ervaringsdeskundige.

Kraakbeenschade graad IV tot op het subchrondale bot. Kon tijden helemaal niks meer met de knie maar doordat ik mijn quadriceps ben gaan trainen door de pijn heen, en dat deed pijn, kan ik nu bijna alles weer met de knie.
Kraken doet het enorm maar de pijn is weg.

Een therapeut waar ik nu onder behandeling ben voor andere klachten vertelde mij dat hij dit ook vaak adviseert aan patienten met gelijksoortigen klachten die 'onbehandelbaar' zijn.
Deze man heeft overigens al 20 jaar ervaring. :rolleyes:
 
Ik doe altijd gelduien op mijn friet speciaal!
 
Had dit jarenlang ook maar is spontaan weggegaan.
 
ja gewoon ik stel vast dat ik het al een tijd niet meer heb het gekraak. Heb niets speciaals gedaan daarvoor bedoel ik.

He jammer... lijkt me ook wel wat namelijk :)
 
Back
Naar boven