Ga Terug   DutchBodybuilding.com forum > Hoofdfora > Oefeningen > Herstel en blessures

Antwoord
Oud 12 August 2008, 16:05  
Colombo
Cool Novice

Stats: M
Advertentie
Citaat:
Origineel gepost door maniac Bekijk Post
Belangrijk is om ontspannen te lopen, goed afwikkelen en zoals gezegd rustig opbouwen. Het probleem bij hardlopen is dat als je wat zwaarder bent en nooit gelopen hebt, je daardoor je tibialis snel overbelast en dan shin splints ontwikkeld.
Zelf heb ik ongeveer 1 jaar last van scheenbeenvliesontsteking gehad, geen pretje.
Sorro voor de kick, maar wat bedoelt men met "afwikkelen" van de voet? Ik lees dat dikwijls op 't net, maar weet bij god niet wat 't wil zeggen.

'k Heb zelf ook last van m'n schenen en heb besloten om 'n weekje te rusten en wat ijs erop te leggen voor 2 dagen..

Met citaat antwoorden
Oud 13 August 2008, 15:57  
maniac
Puny human

maniac's Avatar

Stats: M 34j - - -
Gewoon een vloeiende techniek van landing tot afzet. Dus landen op de hak, afrollen tot grote teen.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 August 2008, 18:24  
jerney
Huge Freak

jerney's Avatar

Stats: V 55j 1m63 56kg 27%
Citaat:
Origineel gepost door Marijn Bekijk Post
ik merk dat ik daar last van krijg als ik redelijk veel voorover loop. Misschien loop je niet helemaal rechtop, wat trouwens ook beter voor je ademhaling is
Deed mijn man ook toen hij net begon.
Door het voorover lopen landde hij ook niet op z'n hiel maar meer op zijn voorvoet.
Hij had daar zo'n gigantische scheenblessure aan overgehouden dat hij anderhalf jaar z'n rechtervoet niet meer kon flexen.
Gevolg: achterlijk sleepvoetje wil je niet hebben.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 August 2008, 00:27  
Gert Jan
Ripped Bodybuilder

Stats: M - - -
Citaat:
Origineel gepost door jerney Bekijk Post
Deed mijn man ook toen hij net begon.
Door het voorover lopen landde hij ook niet op z'n hiel maar meer op zijn voorvoet.
Hij had daar zo'n gigantische scheenblessure aan overgehouden dat hij anderhalf jaar z'n rechtervoet niet meer kon flexen.
Gevolg: achterlijk sleepvoetje wil je niet hebben.
In een goede winkel voor (hard)loopschoenen maken ze eerst een filmpje van hoe je loopt, dan zien ze waar het fout gaat eventueel.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 August 2008, 01:12  
Enzonn
Competitive Bodybuilder

Enzonn's Avatar

Stats: M 21j
Wordt na een tijdje wel minder, maar dit gebeurt zelfs nog bij professionele hardlopers (vooral bij korte afstanden).
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Snel Reageren
Bericht:
Opties
Oud topic waarschuwing
Dit topic, of de laatste post, is meer dan 2208 dagen oud. Het is heel waarschijnlijk dat de discussie afgelopen is, dus bumpen heeft geen zin.
Als je toch denkt dat het nodig is om te reageren, dan kan je dit alsnog doen.
Topic opties