Ga Terug   DutchBodybuilding.com forum > Hoofdfora > Oefeningen > Herstel en blessures

Antwoord
Oud 5 March 2011, 14:07  
gainer123
Dutch Bodybuilder

gainer123's Avatar

Stats: M 22j 1m68 76kg 12%
gescheurde tussenribspier

Advertentie
Hallo mede DBB'ers

Ik heb donderdag tijdens de training enorme steken gekregen in mijn hartstreek. Aangezien er heel wat erfelijke hartaandoeningen in de familie zitten, ben ik gelijk naar de huisarts gegaan. Die kon niks aan men hart vinden en dacht dat het misschien lucht achter de longen was. Ik ben dus direct naar spoed doorverwezen. Eenmaal daar aangekomen allemaal tests gehad, maar hebben ze niks gevonden. Nu dachten ze dat het misschien een gescheurde tussenribspier was.

Nu, 3 dagen later, begint het ijzer me weeral te roepen. Dus nu is de vraag,

Hoelang moet ik minimaal rusten voordat ik weer kan gaan trainen?

MVG, Kevin

Met citaat antwoorden
Oud 5 March 2011, 14:08  
spark
Freaky Bodybuilder

spark's Avatar

Stats: M 33j 1m78 82kg 9%
denk dat als je nu al gaat trainen (na 3 dagen) en je hebt daadwerkelijk een scheur tussen je ribben, je die blessure enkel erger zal maken..
hoelang je moet rust houden weet ik niet, hebbn die dokters je dat niet verteld?
suc6 met je herstel
  Met citaat antwoorden
Oud 5 March 2011, 14:12  
gainer123
Dutch Bodybuilder

gainer123's Avatar

dokters hebben enkel gezegd dat ik rust moet nemen, ze hebben geen tijdsperiode genoemd.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 March 2011, 14:16  
seppe1812
Ripped Bodybuilder

seppe1812's Avatar

Stats: M 33j 1m77 81kg -
Rusten tot het over is,als je verstandig bent
  Met citaat antwoorden
Oud 5 March 2011, 14:19  
BicepM
Competitive Bodybuilder

BicepM's Avatar

Stats: M 26j 1m74 76kg 7%
Citaat:
Origineel gepost door seppe1812 Bekijk Post
Rusten tot het over is,als je verstandig bent
En daarna nog een tijd rustig aandoen
  Met citaat antwoorden
Oud 5 March 2011, 14:21  
Ludens
Dutch Bodybuilder

Ludens's Avatar

Stats: M 44j 1m82 100kg 11%
Heb je op dit moment nog symptomen?
  Met citaat antwoorden
Oud 5 March 2011, 14:21  
gainer123
Dutch Bodybuilder

gainer123's Avatar

ja, maar ze zijn al aan het minderen. Heb al de helft minder last van de steken.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 March 2011, 15:35  
wazzup
Super Moderator

wazzup's Avatar

Stats: M 49j 1m89 - -
6 weken.

(maar als je geen pijn hebt kun je voorzichtig weer gaan trainen, bij pijn echter stoppen).
  Met citaat antwoorden
Oud 5 March 2011, 15:58  
Ludens
Dutch Bodybuilder

Ludens's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door gainer123 Bekijk Post
ja, maar ze zijn al aan het minderen. Heb al de helft minder last van de steken.
Kun je aangeven op welke momenten of bij welke bewegingen je de steken voelt? (evt lokatie aangeven op afbeelding in PM)
  Met citaat antwoorden
Oud 5 March 2011, 16:27  
gainer123
Dutch Bodybuilder

gainer123's Avatar

ik heb vooral last bij het diep in en uitademen. Ook als ik me buk heb ik last, of soms als ik gewoon zit. Het bevindt zich enkel achter mijn linker borst spier.

Laatst aangepast door gainer123 : 5 March 2011 om 16:30
  Met citaat antwoorden
Oud 5 March 2011, 18:45  
lobstar
Competitive Bodybuilder

lobstar's Avatar

Stats: M
lijkt me sterk dat je spier daadwerkelijk gescheurd is.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 March 2011, 18:45  
gainer123
Dutch Bodybuilder

gainer123's Avatar

wat zou het volgens jou dan kunnen zijn?
  Met citaat antwoorden
Oud 5 March 2011, 18:48  
Realist
Massive Warrior

Realist's Avatar

Stats: M 1m85 95kg 15%
Dokters weten niet 100% zeker wat het is, en jij vraagt op DBB om advies over wanneer je weer kunt trainen? Verstandig!
  Met citaat antwoorden
Oud 5 March 2011, 19:02  
gainer123
Dutch Bodybuilder

gainer123's Avatar

Tests hebben uitgewezen dat er niks mis is met mijn hart of longen. Daarom hebben de dokters mij vertelt dat ze DENKEN dat het een spierscheurtje is, waarschijnlijk omdat hier het meeste kans op is.

Ik vraag het aan DBB, omdat hier mensen zijn met veel ervaring over sport en blessures. Misschien is er iemand die weet hoe lang een spierscheur gemiddeld duurt voor herstelling. Dus ja daarom richt ik me tot DBB.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 March 2011, 19:06  
dannyz
Ripped Bodybuilder

dannyz's Avatar

Stats: M 21j 1m91 96kg 8%
Ik heb ooit precies hetzelfde gehad, bleek dat er ''uit het niets'' een stukje kraakbeen gebroken was in m'n "zwevende" rib, dit konden ze ook niet zien op foto's omdat het geen echt bot was wat was gebroken
  Met citaat antwoorden
Oud 5 March 2011, 19:08  
gainer123
Dutch Bodybuilder

gainer123's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door dannyz Bekijk Post
Ik heb ooit precies hetzelfde gehad, bleek dat er ''uit het niets'' een stukje kraakbeen gebroken was in m'n "zwevende" rib, dit konden ze ook niet zien op foto's omdat het geen echt bot was wat was gebroken
Wat heb je dan moeten doen? Eventuele behandeling? En wat voelde je voor pijn?
  Met citaat antwoorden
Oud 5 March 2011, 19:10  
dannyz
Ripped Bodybuilder

dannyz's Avatar

Ik heb niks gedaan, ik moest gewoon wachten tot het weer hersteld was.
Pijn was er constant maar vooral bij beweging naar voor en naar achter en bij het ademhalen al helemaal
Wanneer ik plak op mn rug lag kon je mn rib gewoon horen kraken bij ademhaling
  Met citaat antwoorden
Oud 5 March 2011, 19:14  
Ludens
Dutch Bodybuilder

Ludens's Avatar

Het is na de screening die je hebt gehad bij de huisarts en de eerste hulp veilig om een cardiale of pulmonale origine uit te sluiten. Een verklaring vanuit het bewegingsapparaat is een logische volgende optie. De momenten waarop je last hebt passen ook binnen het patroon van een strain van een tussenribspier.

Als na 3 dagen de symptomen al minderen, dan lijkt het beloop tot op heden normaal. Als het dit weekend nog verder verbetert, dan zou je vanaf maandag weer je training kunnen opstarten, mits ze niet provoceert. Dat betekent waarschijnlijk dat je een aantal oefeningen op halve weerstand zal moeten doen en met een lagere snelheid. Verder verdient het de voorkeur om te starten met oefeningen die niet alternerend worden gedaan.

Voor meer gedetailleerde uitwisseling evt. contact via PM. Veel succes!
  Met citaat antwoorden
Oud 5 March 2011, 19:16  
gainer123
Dutch Bodybuilder

gainer123's Avatar

ok, hoop niet dat ik dit heb. Ik ga nog steeds uit van een spierscheurtje of misschien een kleine verrekking. Ik hoop op dit laatste, want dan is de revalidatietijd minder lang. Ik ga gewoon 2 weekjes al zeker platte rust houden. Daarna proberen met lichte gewichten te beginnen en veel reps te maken, als ik geen pijn krijg natuurlijk.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 March 2011, 19:18  
dannyz
Ripped Bodybuilder

dannyz's Avatar

Luisteren naar je eigen lichaam is altijd nog het beste in vergelijking met wat anderen je voorschrijven
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Snel Reageren
Bericht:
Opties
Oud topic waarschuwing
Dit topic, of de laatste post, is meer dan 1324 dagen oud. Het is heel waarschijnlijk dat de discussie afgelopen is, dus bumpen heeft geen zin.
Als je toch denkt dat het nodig is om te reageren, dan kan je dit alsnog doen.
Topic opties