MuscleMeat

Extreme spierpijn

Bezoekers in dit topic

Loo

Colossal Veteran
15 jaar lid
Lid sinds
11 okt 2004
Berichten
15.710
Waardering
665
Ik heb altijd al behoorlijk last van spierpijn gehad, zeker als ik dat vergelijk met m'n trainingsmaten.

Maar met name benen is soms niet te houden.
Als ik een of twee weken geen benen train en ik pak ze daarna weer dan ga ik echt drie dagen kapot van de spierpijn. En ik ben geen pussy.
Drukpijnlijk, ik kan vooral op dag twee nauwelijks zitten>staan en een trap op en af komen.
Het belemmert me gewoon in functioneren, ik kan niet eens fatsoenlijk werken.
Morgen ga ik naar een chickie als het nog steeds zo is kan ik niet eens coïtus hebben...

Kijk een keertje erge spierpijn is niet erg, maar ik heb het met grote regelmaat.

Ik doe het nu vaak masseren en rekken, dan ben ik een half uur bezig met masseren/rekken en dat helpt wel iets, maar een paar uur later....

Zijn er meer mensen met deze mate van spierpijn en is er een remedie voor?
 
ik denk dat je gewoon wel een pussy bent,maar goed terzake!ik heb hetzelfde als jij.ook vooral in benen!
herstel nu gewoon helemaal niet meer in me poten!ben ook wel benieuwd naar een remedie!
 
Ik heb altijd al behoorlijk last van spierpijn gehad, zeker als ik dat vergelijk met m'n trainingsmaten.

Maar met name benen is soms niet te houden.
Als ik een of twee weken geen benen train en ik pak ze daarna weer dan ga ik echt drie dagen kapot van de spierpijn. En ik ben geen pussy.
Drukpijnlijk, ik kan vooral op dag twee nauwelijks zitten>staan en een trap op en af komen.
Het belemmert me gewoon in functioneren, ik kan niet eens fatsoenlijk werken.
Morgen ga ik naar een chickie als het nog steeds zo is kan ik niet eens coïtus hebben...

Kijk een keertje erge spierpijn is niet erg, maar ik heb het met grote regelmaat.

Ik doe het nu vaak masseren en rekken, dan ben ik een half uur bezig met masseren/rekken en dat helpt wel iets, maar een paar uur later....

Zijn er meer mensen met deze mate van spierpijn en is er een remedie voor?

gewoon doorbijten en niet bitchen
of
ibuprofen
of
stoppen met trainen

zo iets
 
Misschien vaker in de week benen pakken...Je weet wel, neurologische adaptatie enzo.
Verder is er niet echt een remedie voor spierpijn natuurlijk.
Las laatst ergens dat lichtelijk actief zijn: fietsen ofzo, het beste helpt tegen spierpijn. Had het laatst nog in een topic gepost.
Zoek zelf maar op, is niet al te lang geleden.
 
Misschien vaker in de week benen pakken...Je weet wel, neurologische adaptatie enzo.
Verder is er niet echt een remedie voor spierpijn natuurlijk.
Las laatst ergens dat lichtelijk actief zijn: fietsen ofzo, het beste helpt tegen spierpijn. Had het laatst nog in een topic gepost.
Zoek zelf maar op, is niet al te lang geleden.

ik train me benen 3x in de week!voor mij helpt dat dus zeker niet!
 
Misschien vaker in de week benen pakken...Je weet wel, neurologische adaptatie enzo.
Verder is er niet echt een remedie voor spierpijn natuurlijk.
Las laatst ergens dat lichtelijk actief zijn: fietsen ofzo, het beste helpt tegen spierpijn. Had het laatst nog in een topic gepost.

Ja ik heb dat al vaak toegepast, dan ga ik een half uur fietsen.
Wat ik ook doe is de hele dag door kniebuigingen maken, om enigsinds bewegelijkheid erin te houden.
Ik heb wel het idee dat het iets helpt, maar het is niet zaligmakend....

Als ik elke week standaard benen pak is er niks aan de hand, maar zodra er twee weken tussen zitten :eek:

m'n gluteus en kuiten zijn gewoon "normale" spierpijn, maar m'n quads, alsof ik voor de eerste keer in m'n leven gesquat heb en iemand met een honkbalknuppel erop geslagen heeft.
 
Ja ik heb dat al vaak toegepast, dan ga ik een half uur fietsen.
Wat ik ook doe is de hele dag door kniebuigingen maken, om enigsinds bewegelijkheid erin te houden.
Ik heb wel het idee dat het iets helpt, maar het is niet zaligmakend....

Als ik elke week standaard benen pak is er niks aan de hand, maar zodra er twee weken tussen zitten :eek:

aangezien benen belangrijkste spiergroep is hoor je die ook wel minimaal 1x per week te pakken!je probleem is dus makkelijk opgelost!?
 
Toen ik net begon met benen trainen had ik dat iedere week. Heb menig keer de trein of bus gemist omdat ik amper/niet kon lopen:roflol: Regelmaat in je trainen (en oefeningen/squatten) lijkt voor een soort gewenning te zorgen, waardoor het allemaal reuze meevalt. Na een korte offperiode merk ik soms weer wat noobpijn, wat ook zo weer weg is. Geen theorethisch gelul, gewoon mijn bevindingen. Moet er wel bij zeggen dat ik weinig anders doen dan squat en deadliftvarianten:)
 
aangezien benen belangrijkste spiergroep is hoor je die ook wel minimaal 1x per week te pakken!je probleem is dus makkelijk opgelost!?

Ja maar het is toch niet helemaal normaal, vraag me af of meer mensen het in deze mate hebben...
 
Ik lees op google goede verhalen over magnesium tegen spierpijn;

De onderzoekers hebben een paar theorieen over het werkingsmechanisme. Magnesium verhoogt misschien de aanmaak van ATP - via ADP - in de cel, en helpt bij de verbranding van glucose. Misschien beschermt magnesium cellen tegen een overmatige afgifte van calcium door het endoplasmatisch reticulum. Het calcium laat spiercellen samentrekken, maar rondzwervend calcium in spiercellen veroorzaakt ook schade door de activering van katabole enzymen. Tenslotte zorgt magnesium ervoor dat endogene vaatverwijdende stoffen als adenosine, kalium en sommige prostaglandines beter hun werk kunnen doen.
 
Ja maar het is toch niet helemaal normaal, vraag me af of meer mensen het in deze mate hebben...

Yup, ik ook, vooral benen en borst.

Als ik een week niet getraint heb en daarna knal ik even hard benen of borst als ervoor is de spierpijn gewoon abnormaal. Mijn lichaam lijkt er gewoon aan te wennen want elke week erna lijkt het minder te worden tot we terug op een 'normale' spierpijn zitten.

Niets helpt om die pijn weg te krijgen trouwens, alleen wachten..
 
Laatst bewerkt:

jij hebt wel enigszins een probleem met normaal reageren ofniet ?

wel toffe sig overigens

The Iron is the best antidepressant I have ever found. There is no better way to fight weakness than with strength. Once the mind and body have been awakened to their true potential, it’s impossible to turn back.

The Iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told that you’re a god or a total bastard. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver. Always there like a beacon in the pitch black.

I have found the Iron to be my greatest friend. It never freaks out on me, never runs. Friends may come and go. But two hundred pounds is always two hundred pounds
 
vind je "stoppen met trainen" een serieuze reactie?

leek mij toch wel dat 1 ten opzichte van 3 wel toepasbaar was ja
als je er niks aan kan doen zijn er toch opties ofniet
of je leert ermee leven, kan je dit niet ? dan zal je stoppen
of zie ik dat nou verkeerd
 
al dat geflame hier altijd;..walgelijk. Hoe moeilijk is het om niet te reageren als je niks zinnigs te melden hebt.
Loo ik kan je denk ik wel helpen:

Wat jij hebt begint meer op een combinatie van kramp en spierpijn te lijken. Calcium is goed;..natrium nog meer. Met andere woorden: zout.
Vroeger deden veel bbers dat. En zelfs andere sporten doen dat nog steeds. Wielrenners nemen na de tour de france elke dag een biertje. jan Jannsen nam zelfs een biertje net na de streep. Dat vult zoutgehalte aan. Federer had vorige wimbledon enorm last van spierpijn en kramp;..en kreeg een enorme zoutshot.
Enige werking die zout heeft is dat het op een juiste manier vocht vasthoudt. Ook in je spieren. Dus minder spierpijn en kramp

Mijn advies: neem een bifi worstje, glaasje bouillon of iets ander zouts (niet overdrijven!) voor je training
 
leek mij toch wel dat 1 ten opzichte van 3 wel toepasbaar was ja
als je er niks aan kan doen zijn er toch opties ofniet
of je leert ermee leven, kan je dit niet ? dan zal je stoppen
of zie ik dat nou verkeerd

Ik vond je reactie meer overkomen als zijnde stoere "hardcore" praat, maar misschien heb ik hem verkeerd geïnterpeteerd.

Kijk spierpijn hoort erbij en is een beloning voor een goede training, en af en toe een keer extreme spierpijn is ook niet erg. Maar spierpijn die je functioneren toch wel ernstig belemmerd is gewoon ****ed up.

Ik zou gister bijvoorbeeld rug pakken, maar die dag heb ik al verzet omdat ik gister zeker niet kon deadliften en omdat ik m'n benen niet onder die rol kan klemmen. En vanavond wordt het nog steeds een drama. Van dat soort dingen baal ik.

Maargoed het is kennelijk normaal, Jeppe heeft er bijvoorbeeld ook last van.
Case closed.

Die sig is trouwens van Henry Rollins, hij heeft meer geniale uitspraken, over vrouwen bijvoorbeeld;



http://www.youtube.com/watch?v=PLWwtp7rUYA&feature=related
 
Hmm kramp heeft er volgens mij absoluut niets mee te maken. Ik denk dat ik het gevoel van Loo ken en dat is niet te vergelijken met een kramp maar eerder het gevoel dat de spier echt KAPOT is en extreem vol en 'vastzit'...bv je been kan je gewoon niet meer strekken van de pijn. En zout eet ik ook op m'n steak voor de training dus.. :p
 
Back
Naar boven