Ga Terug   DutchBodybuilding.com Forum > Oefeningen > Blessure Preventie en Herstel

Antwoord

LinkBack Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Weergave Modus
Oud 8 May 2008, 17:13   #1
Dutch Bodybuilder

KoekieMonster's Avatar

Leeftijd: 20
Geslacht: M
Karma Power: 2 KoekieMonster heeft een spectaculair aura over zichKoekieMonster heeft een spectaculair aura over zichKoekieMonster heeft een spectaculair aura over zich
Doodmoe van zware werkdag en korte nachtrust --> savonds toch gaan trainen?

Ik denk dat jullie al weten wat ik wil gaan vragen.
Kheb sinds vandaag een nieuwe (zware) baan.
Me benen zijn kapot op dit moment, die kunnen echt geen 3 setjes squatten ben ik bang... en aangezien ik 2x p/week fullbody doe
Me bovenlichaam voelt echter nog redelijk, ik zou dus in princiepe best mijn bovenlichaam kunnen trainen, maar ben bang dat dit avenrechts werkt en ik ik niet echt supercompensatsie maak ten opzichte van afgelopen maandag.

Is het beter om morgen te gaan zodat ik gewoon fullbody doe, of beter gezegd: wanneer ik niet meer doodmoe ben pas weer een bezoekje brengen?

Groet!
KoekieMonster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2008, 17:48   #2
Ripped Bodybuilder

Diabolic's Avatar

Leeftijd: 29
Karma Power: 59
Diabolic is DBB's Karma PresidentDiabolic is DBB's Karma PresidentDiabolic is DBB's Karma PresidentDiabolic is DBB's Karma PresidentDiabolic is DBB's Karma PresidentDiabolic is DBB's Karma PresidentDiabolic is DBB's Karma PresidentDiabolic is DBB's Karma PresidentDiabolic is DBB's Karma PresidentDiabolic is DBB's Karma PresidentDiabolic is DBB's Karma PresidentDiabolic is DBB's Karma PresidentDiabolic is DBB's Karma PresidentDiabolic is DBB's Karma PresidentDiabolic is DBB's Karma PresidentDiabolic is DBB's Karma PresidentDiabolic is DBB's Karma PresidentDiabolic is DBB's Karma PresidentDiabolic is DBB's Karma PresidentDiabolic is DBB's Karma President
Stuur een bericht via MSN naar Diabolic
Je moet leren luisteren naar je lichaam. Als je bepaalde signalen waarneemt die je vertellen dat je oververmoeid begint te worden of het gaat mentaal niet meer zo goed dan is het beter om wat meer rust te nemen, je training aan te passen of bepaalde supplementen te gebruiken waardoor je sneller herstelt.
Oud 8 May 2008, 17:52   #3
Dutch Bodybuilder

kakaa's Avatar

Karma Power: 3 kakaa is op een gedistingeerde weg
exactly !
kakaa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2008, 17:59   #4
Dutch Bodybuilder

KoekieMonster's Avatar

Karma Power: 2 KoekieMonster heeft een spectaculair aura over zichKoekieMonster heeft een spectaculair aura over zichKoekieMonster heeft een spectaculair aura over zich
Oke done, we wachten ff af en ik slaap ff lekker goed uit morgen ochtend, moet dinsdag pas weer werken.
Voldoende eten overdag en ik kijk hoe ik me morgenavond voel.
Oud 8 May 2008, 18:04   #5
Bajes Beest
Elite Member

Jizza's Avatar

Leeftijd: 24
Karma Power: 33
Jizza is DBB's Karma KingJizza is DBB's Karma KingJizza is DBB's Karma KingJizza is DBB's Karma KingJizza is DBB's Karma KingJizza is DBB's Karma KingJizza is DBB's Karma KingJizza is DBB's Karma KingJizza is DBB's Karma KingJizza is DBB's Karma KingJizza is DBB's Karma King
Stuur een bericht via MSN naar Jizza
Bekijk Galerij (2 foto's)
Doe je op dit moment een fysiek zware baan? Ik luister persoonlijk altijd naar m'n lichaam bij m'n besluit of ik ga trainen of niet. Gelukkig ben ik ambtenaar en kan dus eigenlijk altijd wel

Trainingslog:
http://www.jhuchshorn.blogspot.com

Progressiefoto's:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f...-jizza-133522/
Jizza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2008, 18:15   #6
Competitive Bodybuilder

inferno87's Avatar

Leeftijd: 21
Karma Power: 9
inferno87 is herboren in de Mens realminferno87 is herboren in de Mens realminferno87 is herboren in de Mens realminferno87 is herboren in de Mens realm
ik heb een kantoorbaan dus ik heb er geen last van maar ik heb wel altijd zwaar werk gedaan dus als je lichaam zegt NEE dan is het ook in de meeste gevallen NEE
---------------------
Echte mannen komen niet thuis met bloemen.... MAAR MET HONGER ROARRRRRRRRRR!!!!!
---------------------
Wie zijn toekomst niet bepaald, krijgt hem toegewezen
inferno87 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2008, 18:19   #7
Huge Freak

Leeftijd: 17
Karma Power: 33
AlexT is DBB's Karma KingAlexT is DBB's Karma KingAlexT is DBB's Karma KingAlexT is DBB's Karma KingAlexT is DBB's Karma KingAlexT is DBB's Karma KingAlexT is DBB's Karma KingAlexT is DBB's Karma KingAlexT is DBB's Karma KingAlexT is DBB's Karma KingAlexT is DBB's Karma King
Stuur een bericht via MSN naar AlexT
Bekijk Galerij (1 foto's)
Zo min mogelijk trainingen overslaan, het wordt makkelijk een gewoonte als je met veel werk zit.
AlexT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2008, 18:21   #8
wwe
Ripped Bodybuilder

wwe's Avatar

Leeftijd: 18
Karma Power: 10
wwe is herboren in de Dier realmwwe is herboren in de Dier realmwwe is herboren in de Dier realm
Bekijk Galerij (1 foto's)
probeer wel 2x vaste dagen aante houden wanneer je gaat trainen.

@1.70 meter
@69kg

Log:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f81/log-wwe-119605/
wwe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2008, 19:36   #9
Dutch Bodybuilder

Leeftijd: 23
Karma Power: 1 Omnipotent zal spoedig beroemd wordenOmnipotent zal spoedig beroemd worden
als ik 's weekends de hele weeek op m'n bed leg of helemaal niks doe iig. dan heb ik maandag ook loeizware benen, je moet voorkomen dat je een dag stilzit. dan heb je niet meer zulke zware benen. met zulke benen kun je volgens mij ook niet trainen. niet dat het slecht is ofzo, maar je presteert dan helemaal niks denk ik.
Omnipotent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2008, 19:44   #10
Massive Warrior

sanca's Avatar

Leeftijd: 29
Karma Power: 60
sanca is een Ariya (heilige) - zal spoedig de eerste graad van verlichting bereikensanca is een Ariya (heilige) - zal spoedig de eerste graad van verlichting bereikensanca is een Ariya (heilige) - zal spoedig de eerste graad van verlichting bereikensanca is een Ariya (heilige) - zal spoedig de eerste graad van verlichting bereiken
Karma CrownKarma Crown
Gewoon trainen luie donder!

don't dream your life
live your dream

sanca's pictures

sanca's pictures 2

sanca's pictures 3

sanca's pictures 4

het leven is hard, daarom moet je KEIHARD zijn

origineel gepost door KukiShu :
I don't lift weights because that's the only thing I can do.
I lift weights because it's the only thing I like to do!
sanca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2008, 19:46   #11
Huge Freak

Lauw's Avatar

Leeftijd: 30
Karma Power: 49
Lauw is DBB's Karma PimpLauw is DBB's Karma PimpLauw is DBB's Karma PimpLauw is DBB's Karma PimpLauw is DBB's Karma PimpLauw is DBB's Karma PimpLauw is DBB's Karma PimpLauw is DBB's Karma PimpLauw is DBB's Karma PimpLauw is DBB's Karma PimpLauw is DBB's Karma PimpLauw is DBB's Karma PimpLauw is DBB's Karma PimpLauw is DBB's Karma PimpLauw is DBB's Karma PimpLauw is DBB's Karma Pimp
Maak je niet te druk. Als je naturel traint kan je best een poosje niks doen zonder dat je kracht of spiermassa verliest (oftewel, je lichaam ff een weekje of wat laten wennen aan een baan die meer inspanning vereist).

Je zal merken dat na een paar weken je minder moe bent van je werk (oftwel: je lichaam heeft zich aangepast aan je werk).
Vroeger gingen mensen niet naar de sportschool omdat ze zwaar werk deden.
Ik zie iedere week het bewijs van de gasten die in arnhem de markt opbouwen. Dat is zwaar werk. En die gasten zijn dan best getraind (en iets zegt me dat ze nog nooit een halter hebben vast gehad).

Dus laat je lichaam ff wennen en pak over een paar weken je training weer op.
Als je moe bent kan je ook gewoon 1 setje doen. Ik denk namelijk dat de freqentie van trainen net zo belangrijk is als het volume van de training of het gewicht wat je pakt. Niet iedere training hoeft erg intensief te zijn om toch vooruitgang te boeken.

Ivosnivo: Als ze roerloos blijft liggen stoot je niet hard genoeg.
Lauw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 May 2008, 09:06   #12
Dutch Bodybuilder

KoekieMonster's Avatar

Thanks mensen.
Vanavond maar weer knallen
Na volgende week zal mijn lichaam al vast gewend zijn aan mijn nieuwe werk.
Oud 9 May 2008, 09:09   #13
Mommy's little monster
Elite Member

KaLe's Avatar

Leeftijd: 28
KaLe is herboren als heerser van het SamsaraKaLe is herboren als heerser van het SamsaraKaLe is herboren als heerser van het Samsara
Karma Crown
Bekijk Galerij (21 foto's)
Citaat:
Origineel gepost door AlexT Bekijk Post
Zo min mogelijk trainingen overslaan, het wordt makkelijk een gewoonte als je met veel werk zit.
Dit is waar. Gewoon werkcapaciteit opbouwen. Maar toch is het een feit dat je altijd naar je lichaam moet blijven luisteren (maar dat ben je ook wel met me eens).
Oud 9 May 2008, 09:26   #14
Ripped Bodybuilder
Strongman

ivosnivo's Avatar

Leeftijd: 26
Karma Power: 36
ivosnivo is DBB's Karma Kingivosnivo is DBB's Karma Kingivosnivo is DBB's Karma Kingivosnivo is DBB's Karma Kingivosnivo is DBB's Karma Kingivosnivo is DBB's Karma Kingivosnivo is DBB's Karma Kingivosnivo is DBB's Karma Kingivosnivo is DBB's Karma Kingivosnivo is DBB's Karma Kingivosnivo is DBB's Karma Kingivosnivo is DBB's Karma Kingivosnivo is DBB's Karma King
Stuur een bericht via MSN naar ivosnivo
Bekijk Galerij (5 foto's)
Gewoon trainen als je zin hebt.
Benchpress....145kg 5x....................165kg 1x................170kg 1x
Pushpress......120kg 1x....................122,5kg 1x.............130kg 1x
Side raises.....12kg 10x....................2kg 3x...................12kg 12x
ivosnivo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 May 2008, 10:52   #15
Cool Novice

MisterQQ's Avatar

Karma Power: 2 MisterQQ is op een gedistingeerde weg
als ik elke keer ga als ik geen zin heb kan ik er beter mee stoppen!! ook als ik erg moe ben ga ik gewoon en als ik dan eenmaal bezig ben heb ik vaak een super training... zelfs als ik bijna niet heb geslapen en hard heb gewerkt, ga dan wel direct na het werk want als ik eerst thuis ga eten en even op de bank zitten ja dan wordt het niks meer
MisterQQ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 May 2008, 10:55   #16
Ripped Bodybuilder
Gewichtheffer

Mr.Mike's Avatar

Karma Power: 23
Mr.Mike heerst over het UniversumMr.Mike heerst over het UniversumMr.Mike heerst over het UniversumMr.Mike heerst over het UniversumMr.Mike heerst over het UniversumMr.Mike heerst over het UniversumMr.Mike heerst over het UniversumMr.Mike heerst over het Universum
Bekijk Galerij (2 foto's)
Direct na het werk gaan trainen scheelt al een hoop, als je eerst nog thuis op de bank gaat zitten kun je het snel vergeten.

What doesn't kill you, makes you stronger.
Mr.Mike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 May 2008, 10:57   #17
Freaky Bodybuilder

Robke78's Avatar

Karma Power: 37
Robke78 is DBB's Karma PimpRobke78 is DBB's Karma PimpRobke78 is DBB's Karma PimpRobke78 is DBB's Karma PimpRobke78 is DBB's Karma PimpRobke78 is DBB's Karma PimpRobke78 is DBB's Karma PimpRobke78 is DBB's Karma PimpRobke78 is DBB's Karma PimpRobke78 is DBB's Karma PimpRobke78 is DBB's Karma PimpRobke78 is DBB's Karma PimpRobke78 is DBB's Karma PimpRobke78 is DBB's Karma Pimp
Stuur een bericht via MSN naar Robke78
Meer eten !

Koop mijn APEX-bench!
http://forum.dutchbodybuilding.com/f...bankje-164912/
Robke78 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 May 2008, 19:03   #18
FLX
Competitive Bodybuilder
Gewichtheffer

FLX's Avatar

Karma Power: 9
FLX is herboren in de Dier realmFLX is herboren in de Dier realmFLX is herboren in de Dier realm
Citaat:
Origineel gepost door sanca Bekijk Post
Gewoon trainen luie donder!
Ja jij traint thuis bitsj!
Oud 13 May 2008, 14:40   #19
Novice

Leeftijd: 23
Karma Power: 0 Icemanreturns is op een gedistingeerde weg
Citaat:
Origineel gepost door MisterQQ Bekijk Post
als ik elke keer ga als ik geen zin heb kan ik er beter mee stoppen!! ook als ik erg moe ben ga ik gewoon en als ik dan eenmaal bezig ben heb ik vaak een super training... zelfs als ik bijna niet heb geslapen en hard heb gewerkt, ga dan wel direct na het werk want als ik eerst thuis ga eten en even op de bank zitten ja dan wordt het niks meer
Dit heb ik ook.
Ik ben ook vaak al moe voordat ik ga trainen maar meestal gaat het dan juist heel goed. En na je training voel jeje dan altijd wel voldaan omdat je toch bent gegaan!
En stel het trainen gaat voor geen meter dan kun je toch altijd nog wat cardio'n of gewoon naar huis gaan
Icemanreturns is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 May 2008, 15:20   #20
A.K.A. M a r c e l
Elite Member

SHUTTERSPEED's Avatar

SHUTTERSPEED is een Sotapanna - eerste graad van verlichting bereiktSHUTTERSPEED is een Sotapanna - eerste graad van verlichting bereiktSHUTTERSPEED is een Sotapanna - eerste graad van verlichting bereiktSHUTTERSPEED is een Sotapanna - eerste graad van verlichting bereiktSHUTTERSPEED is een Sotapanna - eerste graad van verlichting bereiktSHUTTERSPEED is een Sotapanna - eerste graad van verlichting bereikt
Karma CrownKarma CrownKarma Crown

pas op voor overtraining is de enige raad die ik kan geven

probeer eens uit te vinden wat je op een dag zoal verbruikt waarschijnlijk redelijk veel zeker als je ook nog eens een training er bij pakt.

zorg dat je altijd op onderhoud of er iets boven blijft en pas anders je schema aan.
squat dan bijv op vrije dagen en niet als je heel de dag veel hebt moeten lopen sjouwen.
SHUTTERSPEED is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Bookmark topic

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus

Post Regels