MuscleMeat

Borstbeen terreur

Bezoekers in dit topic

Angerfist

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid sinds
13 aug 2003
Berichten
3.593
Waardering
1
Ik heb nu al een tijd last van me borstbeen. Dit is gekomen nadat ik een setje zwaar aan het dippen was geweest, ik voelde een soort pijnscheutje in m'n borstbeen en ben er nooit meer helemaal vanaf gekomen. Het is tijden bijna weggeweest zodat ik het alleen voelde als ik flink op m'n borstbeen drukte.

Nu heb ik gister een aantal sets flink zwaar gedecline bencht, nergens last van. Totdat ik om 5 uur s'nachts wakker werdt van de pijn, ik kon niet meer op m'n zij liggen. Nu heb ik er nog steeds (flink) last van.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn of heeft iemand dit misschien al eens meegemaakt?

Mvg,

Anger
 
Heb ook eens zo'n pijn in mij borst gekregen was met een oefening voor rug en ineens een steek in mijn borst,heb er lang mee gelopen,naar dokter geweest meerdere malen en na wikken en wegen toch een cortisonespuit laten zetten.

Weet echt niet of het heeft geholpen ben er nu na een 6 maanden zo goed als vanaf maar voel toch soms nog wat lichte steken in mijn borst,volgens de dokter was het dat ik de spieren onder mijn borstbeen had verrokken of licht gekwetst wat overbelast.

Waarschijnlijk zal je je oefeningen even moeten aanpassen zeker met borstoefeningen de ellebogen niet te diep laten zakken etc........

Aanzie het nog even en als het echt niet betert,toch even langsgaan bij de dokter.veel sterkte.
 
Vermoedelijk een klein scheurtje?
 
Waarschijnlijk een klein scheurtje in je ribverbinding aan je borstbeen, je borstbeen zelf beschadig je namelijk niet met wat trainen (al eens een open hart operatie gezien en wat voor zaag ze daarbij gebruiken om door je borstbeen te gaan? ;) ). Wat bij mij geholpen heeft is de mobiliteit van mijn bovenrug te vergroten. Blijkbaar zat het daar behoorlijk "vast", een collega manueel therapeut heeft dat gemanipuleerd en ik heb geen klachten meer. Ik had vooral last met overhalen, waarbij je dus ook mobiliteit in je bovenrug nodig hebt.

Suc6!
 
Precies dit heb ik ook. Niet bij lichte setjes dippen maar zodra ik +20 kg ga dan heb ik er een week last van. Als ik mn hoofd draai voel ik ook een soort van stekende, trekkende pijn in mn borstbeen. Ik heb er overigens helemaal geen last van bij andere borst oefeningen. Ik ben gewoon gestopt met dippen. Ik heb het 2x gehad, meestal was het na 5 dagen weg.
 
Laatst bewerkt:
Idem dito hier. Het is na een weekje ofzo weggegaan......
 
Back
Naar boven