Ga Terug   DutchBodybuilding.com Forum > Oefeningen > Blessure Preventie en Herstel

Antwoord

LinkBack Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Weergave Modus
Oud 23 April 2008, 19:08   #1
Cool Novice

Lampekapje's Avatar

Leeftijd: 26
Geslacht: M
Karma Power: 2 Lampekapje is op een gedistingeerde weg
Bobbeltje in liesstreek

Ik had de laatste dagen een heel flauw pijntje in mijn liesstreek, en nu kom ik er net achter dat daar een (onderhuids) bobbeltje zit. Doet een beetje pijn als ik er op druk of er langs wrijf. Wat me opvalt is dat ik daar last heb sinds ik squat met losse stang. Weet natuurlijk niet of dat er echt mee te maken heeft maar het valt me wel op.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Ik train mijn benen, omdat ik het waard ben. Jij toch ook?

Attentie: Nolvadex en Novedex (XT) zijn twee verschillende dingen!
Lampekapje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 April 2008, 19:10   #2
Dutch Bodybuilder

CoachDO's Avatar

Leeftijd: 21
Karma Power: 1 CoachDO is gewoon erg aardigCoachDO is gewoon erg aardigCoachDO is gewoon erg aardigCoachDO is gewoon erg aardigCoachDO is gewoon erg aardigCoachDO is gewoon erg aardig
Stuur een bericht via MSN naar CoachDO
Bekijk Galerij (2 foto's)
Mm lijkt me eerder een kliertje, zeker in de gate houden. Als het groter wordt eens langs de dokter gaan. Kan ook gewoon ontstoken zijn en verdwijnen.
Denk niet dat er een verband bestaat tussen de losse stang en het knobbeltje.
CoachDO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 April 2008, 19:16   #3
Dutch Bodybuilder

Van Dammage's Avatar

Leeftijd: 19
Karma Power: 3 Van Dammage heeft een sterk verlangen om herboren te wordenVan Dammage heeft een sterk verlangen om herboren te wordenVan Dammage heeft een sterk verlangen om herboren te wordenVan Dammage heeft een sterk verlangen om herboren te wordenVan Dammage heeft een sterk verlangen om herboren te wordenVan Dammage heeft een sterk verlangen om herboren te wordenVan Dammage heeft een sterk verlangen om herboren te wordenVan Dammage heeft een sterk verlangen om herboren te wordenVan Dammage heeft een sterk verlangen om herboren te wordenVan Dammage heeft een sterk verlangen om herboren te wordenVan Dammage heeft een sterk verlangen om herboren te wordenVan Dammage heeft een sterk verlangen om herboren te wordenVan Dammage heeft een sterk verlangen om herboren te worden
Citaat:
Origineel gepost door CoachDO Bekijk Post
Mm lijkt me eerder een kliertje, zeker in de gate houden. Als het groter wordt eens langs de dokter gaan. Kan ook gewoon ontstoken zijn en verdwijnen.
Denk niet dat er een verband bestaat tussen de losse stang en het knobbeltje.

Ik had zo'n ontstoken kliertje in m'n oksel. Is na 2 weken gewoon weggegaan.

"No limits , No fear "

"I am the chosen one, The mighty hand of vengeance, sent down to strike the unroadworthy"..
Van Dammage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 April 2008, 07:52   #4
Puny human
Elite Member

maniac's Avatar

Karma Power: 60 maniac heeft Karma uitgeschakeld
Liesbreuk misschien?

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful"
maniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 April 2008, 16:04   #5
Dutch Bodybuilder

Dave123's Avatar

Karma Power: 1 Dave123 is een naam gekend door allenDave123 is een naam gekend door allenDave123 is een naam gekend door allenDave123 is een naam gekend door allenDave123 is een naam gekend door allenDave123 is een naam gekend door allenDave123 is een naam gekend door allen
Waarschijnlijk is het een geeriteerde lymfeklier doordat je nu opeens squats met een losse stang aan het doen bent (extra wrijving in liesstreek). Zal hoogstwaarschijnlijk binnen een paar weken weer krimpen. "Vergrote" lymfeklieren worden vaak ten onrechte vergroot beschouwd, ik durf te wedden dat als jij even 10 minuten lang rond je lies,oksel en hals gaat palperen je een handvol voelbare klieren zal ontdekken , dit is heel normaal omdat je lichaam constant in gevecht is met de buitenwereld. Ook is het zo dat er geen "normale" grootte bestaat, dit natuurlijk omdat de gemiddelde grootte van de lymfeklieren bij elk mens varieert. Naar een huisarts gaan zou ik zelf niet direct doen, als het bultje niet groter is dan een duivenei, zacht en rond van vorm is en jij je verder prima voelt zou ik er gewoon even mee wachten en verder absoluut geen zorgen meer over maken !

Dave
Oud 24 April 2008, 16:11   #6
Dutch Bodybuilder

Keranos's Avatar

Leeftijd: 15
Karma Power: 1 Keranos is een prachtig lichtbakenKeranos is een prachtig lichtbakenKeranos is een prachtig lichtbakenKeranos is een prachtig lichtbakenKeranos is een prachtig lichtbakenKeranos is een prachtig lichtbakenKeranos is een prachtig lichtbaken
Stuur een bericht via AIM naar Keranos Stuur een bericht via MSN naar Keranos
Het kan ook een liesbreuk zijn of zit dat net wat hoger?

"la vita è dura, così sono io"
"Che cosa non li uccide, li rende più forti."

Keranos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 April 2008, 16:27   #7
Dutch Bodybuilder

Dave123's Avatar

Karma Power: 1 Dave123 is een naam gekend door allenDave123 is een naam gekend door allenDave123 is een naam gekend door allenDave123 is een naam gekend door allenDave123 is een naam gekend door allenDave123 is een naam gekend door allenDave123 is een naam gekend door allen
Zou inderdaad ook een liesbreuk kunnen zijn maar een liesbreuk is meestal groter dan een "bobbeltje", ik weet natuurlijk niet wat Lampekapje met een "bobbeltje" bedoelt , als het een bobbel van 1 cm of kleiner in doorsnede is, dan zal het hoogstwaarschijnlijk een geeiriteerde klier zijn maar als het groter is, dan is de kans op een (kleine) liesbreuk toch wel aanwezig. Vaak is het zo dat als er druk word gezet op een liesbreuk, bijvoorbeeld door hard te persen of te hoesten, er een ongenaam gevoel ontstaat rondom de breuk wat zelfs tot een verergering kan leiden van de breuk zelf.

Dave
Oud 24 April 2008, 17:02   #8
Competitive Bodybuilder

Leeman's Avatar

Leeftijd: 24
Karma Power: 8 Leeman heeft een sterk verlangen om herboren te wordenLeeman heeft een sterk verlangen om herboren te wordenLeeman heeft een sterk verlangen om herboren te wordenLeeman heeft een sterk verlangen om herboren te wordenLeeman heeft een sterk verlangen om herboren te wordenLeeman heeft een sterk verlangen om herboren te wordenLeeman heeft een sterk verlangen om herboren te wordenLeeman heeft een sterk verlangen om herboren te wordenLeeman heeft een sterk verlangen om herboren te wordenLeeman heeft een sterk verlangen om herboren te wordenLeeman heeft een sterk verlangen om herboren te wordenLeeman heeft een sterk verlangen om herboren te wordenLeeman heeft een sterk verlangen om herboren te wordenLeeman heeft een sterk verlangen om herboren te worden
toch even langs de dokter gaan idd. ik wil je niet bang maken maar je hoort vaak genoeg vervelende dingen.

Big Ass Lover
Leeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 April 2008, 17:36   #9
Cool Novice

StrakkeFreddy's Avatar

Leeftijd: 20
Karma Power: 1 StrakkeFreddy is op een gedistingeerde weg
Het zal wel een lymfeklier zijn, ik heb hier regelmatig last van op ongeveer alle plaatsen van mijn lichaam (oksel,lies, kaak).
Doet meestal de eerste dagen beetje pijn en na 2 weken is het weg.
Geen zorgen maken!
StrakkeFreddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 April 2008, 23:02   #10
Cool Novice

Lampekapje's Avatar

Leeftijd: 26
Karma Power: 2 Lampekapje is op een gedistingeerde weg
Het bobbeltje zit er nog maar doet haast geen pijn meer. Was een beetje bevreesd dat het iets ernstigs was. Bedankt voor de reacties.

Ik train mijn benen, omdat ik het waard ben. Jij toch ook?

Attentie: Nolvadex en Novedex (XT) zijn twee verschillende dingen!
Lampekapje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 April 2008, 23:05   #11
★ playboybunny ★
Elite Member

flowergrrl's Avatar

Leeftijd: 24
Geslacht: V
Karma Power: 60
flowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma President
Zal vanzelf wel verdwijnen.

DBB-chick van het jaar 2007/2008

DBB-slet van het jaar 2007/2008
flowergrrl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 May 2008, 13:03   #12
Novice

Karma Power: 0 henkfr is op een gedistingeerde weg
Als het een lympeklier is en je krijgt er last van(ontsteking)ga langs de dokter, met 10 minuten is het weggehaald als je er mee blijft lopen kan het behoorlijk ontsteken.

grt henkfr
henkfr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 May 2008, 15:03   #13
Novice

Karma Power: 0 Horla is op een gedistingeerde weg
Citaat:
Origineel gepost door henkfr Bekijk Post
Als het een lympeklier is en je krijgt er last van(ontsteking)ga langs de dokter, met 10 minuten is het weggehaald als je er mee blijft lopen kan het behoorlijk ontsteken.

grt henkfr
Je stelt het hier voor alsof je een half uurtje later kunt gaan trainen. Ik heb een lymfeklier moeten laten weghalen in de nek. Pas na zo'n 10 tot 14 dagen kon ik bepaalde oefeningen terug zonder problemen doen en een halter in de nek leggen zat daar niet tussen. Ik denk dat vooral van belang is hoe de lymfeklier zit ingebed. Bij mij zat die vergroeid tussen twee nekspieren en werd er dus redelijk wat beschadigd bij het wegsnijden, ik kan mij voorstellen dat het in de lies niet veel anders zal zijn.
Horla is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Bookmark topic

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus

Post Regels