| | ||
| Monstrous Giant Lid sinds: May 2007 Stats: M 27j | Citaat:
![]() Mooie post. Maar zoals je al zegt: waarschijnlijk is het dat niet.Wat het wel is kan helemaal niemand zeggen hier natuurlijk. Verwarmen en een zalfje opsmeren zou ik sowieso niet doen. Koelen en rust kan niet zoveel kwaad. Maar als je er al zo lang last van hebt zou ik toch even naar de fysio of huisarts gaan. Er kunnen verschillende oorzaken zijn. | |
|
| | |
| Advanced Bodybuilder Lid sinds: Jan 2008 Stats: M |
Bij zowat alle soft tissue blessures is het RICE(R) principe een heel goed begin: Rest Ice Compression Elevation Referral to a qualified professional Anders gezegd: heb je pijn, stop dan onmiddelijk de pijnlijke activiteit, rust de spier/het gewricht in kwestie, gebruik lokaal ijs om de pijn en zwelling te verminderen. Je kan ook een drukverband gebruiken om de zwelling tegen te gaan. Elevation/ "omhoog leggen", om te vermijden dat bloed zich gaat ophopen in het geblesseerde lichaamsdeel. Wend je tot een bevoegde professional (kinesist, fysiotherapeut) en laat ernaar kijken. Ik heb deze zomer beide kuiten gescheurd. In jou geval zou ik dus zeggen: rust en laat je kuit tapen/strappen door een goede kinesist. Ik denk dat het een kleine verrekking zal zijn. Eén week of iets meer volledige rust en zou ok moeten zijn (bij mij ong 2 maand geduurd). Het is wel belangrijk dat je rust tot het helemaal weg is anders is die korte rust die je neemt, voor niets en komt het later terug. Massage kan je mss ook wel helpen. Ik weet dat je spierknoopjes mag masseren (die masser ik er zelf altijd uit), maar ik weet niet of je een scheur/verrekking mag masseren, heb ik ook nooit zelf gedaan. |
|
| | ||
| Advanced Bodybuilder Lid sinds: Jan 2008 Stats: M | Citaat:
Ga natuurlijk naar een dokter! | |
|
| | ||
| Monstrous Giant Lid sinds: May 2007 Stats: M 27j | Citaat:
| |
|
| | ||
| Advanced Bodybuilder Lid sinds: Jan 2008 Stats: M | Citaat:
| |