XXL Nutrition

Dorian Yates: Blood & Guts 6 Week Trainer [Episode 1: Chest & Biceps]

Bezoekers in dit topic

substance P

*****
Elite Member
10 jaar lid
Lid sinds
30 apr 2008
Berichten
2.573
Waardering
152
Push beyond your limits and unlock new pathways of extreme growth as you follow the mass routine created by legendary 6-Time Mr. Olympia Dorian Yates. Prepare to take on the very same body-shocking failure sets that elevated him into legend, and will test your threshold of possibility.


dorian-yates-blood-guts-1a.jpg



It's time to saddle up and blast your chest and biceps. 6-time Mr. Olympia, Dorian Yates has 5 muscle-pounding exercises that you can use to build fully automatic guns and a shirt-shredding chest. Get ready to teach your chest and biceps what BUILDING MUSCLE really means.


Video: http://videos.bodybuilding.com/watch/72562/dorian-yates-blood-guts-trainer-chest-biceps

  • [*]10 min warm up on Treadmill
Injury Prevention tip: Rotater Cuff Warm Up - 2 sets of 12 reps, rest elbow on surface to keep form tight



  • [*]Decline Bench Press: 2 warm up sets of 10-12 reps, 1 working set of 6-8 reps to failure, desired weight (1 min rest between sets, increase weight)
Dorian's Tips: The Decline Bench Press is the most effective pec exercise.



  • [*]Incline Dumbbell Press (45 degree incline): 1 warm up set of 10-12 reps, 1 working set of 6-8 reps to failure, desired weight (1 min rest between sets, increase weight)
Dorian's Tips: Lower weight slowly, explode up.



  • [*]Flat Bench Dumbbell Flyes: 1 warm up set of 10-12 reps, 1 working set of 6-8 reps to failure, desired weight (1 min rest between sets)
5 min rest

Straight Bar Curl: 1 set of 6-8 reps to failure, desired weight


http://www.bodybuilding.com/fun/dorian-yates-blood-guts-6-week-trainer.htm?mcid=face

http://www.bodybuilding.com/fun/dorian-yates-blood-guts-1.htm
 
nice ga em kijken

* Dus hij doet maar 1 werkset eigenlijk per oefening? Wel weinig! Het is dan wel tot failure maar dan nog is het erg weinig! Ben laatste tijd ook bij borst training begonnen met Decline bench, je kunt inderdaad daarna zoveel minder gewicht dan normaal haha bij de rest van je borst oefeningen*
 
Laatst bewerkt:
Dorian Yates traint op basis van het 'High Intensity' principe. Als je over HIT te weten wilt komen, google is your friend :-)
 
Trainen nu zelf volgens blood and guts schema uit de film... Maar daar pakt hij net wat meer oefeningen..
 
wat k hier al vaker heb gezegd, gaat om de intensiteit, ego buiten de deur laten, best moeilijk soms hehe
 
Heerlijke manier van trainen:D
Ben nu weer met mijn 4e week met wat hoger volume bezig, maar next week weer terug:D
 
Interessant topic, bedankt voor de link naar video.
 
Heerlijke manier van trainen:D
Ben nu weer met mijn 4e week met wat hoger volume bezig, maar next week weer terug:D

Idd, alleen is dit nu geen optie meer voor mij omdat sinds ik thuis in mijn home gym train :(
 
Idd, alleen is dit nu geen optie meer voor mij omdat sinds ik thuis in mijn home gym train :(

Rustpauze en dropsets werken ook als je alleen traint. Of gewoon aan de vriendin vragen of ze even helpt.
 
Rustpauze en dropsets werken ook als je alleen traint. Of gewoon aan de vriendin vragen of ze even helpt.

Doe ik ook maar bij bv squats voel ik me niet op mijn gemak als mijn vrouwtje achter me staat met 180 kg in mijn nek ;)
 
Als ik op deze manier zou trainen (1 werkset tot failure) en slecht 3 oefeningen.... dan zou ik het gevoel hebben niks te hebben gedaan.

Wat is het idee achter HIT van Dorian?
Blijkbaar werkt het wel... hij is niet voor niets 6x MR.O
 
Wanneer kunnen we zijn volgende filmpie verwachten?
 
Ziet er wel zwaar heavy uit. Misschien ook maar eens proberen zodra alle episodes online staan.
 
Episode 2 staat er al op, kijk in mijn vorige post.

Elke dag eentje
ja oke maar wanneer zijn alle episodes online. Ik zou graag een keer een week volgens zijn methode willen trainen maar dan wil ik wel alle filmpjes gezien hebben ook die van legs en delts enzv
 
ja oke maar wanneer zijn alle episodes online. Ik zou graag een keer een week volgens zijn methode willen trainen maar dan wil ik wel alle filmpjes gezien hebben ook die van legs en delts enzv

Denk dat je gewoon een paar dagen moet wachten ze komen vanzelf:D
 
neem sowiezo even een abbo :D :popcorn2:
 
Back
Naar boven