Fitness Seller

Ontbijtshake

Bezoekers in dit topic

Jwdoetookmee

Monstrous Giant
Elite Member
10 jaar lid
Foto Contest x2
Lid sinds
27 apr 2012
Berichten
11.291
Waardering
6.037
Lengte
1m80
Massa
100kg
Vetpercentage
6%
Ik heb hem al aan 3 verschillende mensen verteld hier als tip, en allen vonden het een goed idee, dus ik dacht ik zet hem hier zelf even neer, dan hoef ik geen individuele berichten meer te schrijven.
Shake is vooral in de bulk, of je moet je net als ik aan 3 maaltijden per dag houden ipv 6.
Qua hoeveelheid vind ik het makkelijk weg te krijgen; hoe meer water je erbij doet hoe voller je zit natuurlijk.

Benodigdheden:
Bak met hoge rand (ivm mixen)
Staafmixer

ingredienten:
1 goede schep whey (ik heb chocoladesmaak)
2 eetlepels olijfolie
1 appel met schil, zonder klokhuis
1 banaan, zonder schil
80 gram brinta
500 ml melk
(eventueel wat water om aan te lengen)

Alles bij elkaar flikkeren, staafmixer erin, en opdrinken maar.
Goede combinatie van gezonde vetten, langzame en snellere eiwitten (hoewel die opname natuurlijk ook wat vertraagd wordt) en suikers en complexe carbs.

Ik heb het nagerekend, en kwam op
36 gram vet
120 gram koolhydraten
56 gram eiwit

bij elkaar goed voor een 1000 kcal.

Geniet ervan.

Edit: met vanillesmaak whey is deze shake lekkerder (naar mijn mening) door de melk te vervangen door magere kwark (250 gr). De rest gewoon hetzelfde laten. Vanille gaat beter samen met zuur dan zoet vind ik. Overigens is het wel handig om er goed wat water bij te doen dan, want dat heb ik net dus niet gedaan, en ben nu mn 'shake' met een lepel naar binnen aan het prakken.
 
Laatst bewerkt:
standaard shake.. maar wel prima maaltijd, bedankt voor het delen
 
Laatst bewerkt:
Heerlijk!! Zijn we allemaal groot mee geworden, beproefd recept.
Lekker kaneel er door, prima ontbijt!
Maar ik laat klokhuis er gewoon in hoor, staafmixer gaat er toch doorheen, proef je niks van. (ja ik ben lui van nature)
:D
 
Heerlijk!! Zijn we allemaal groot mee geworden, beproefd recept.
Lekker kaneel er door, prima ontbijt!
Maar ik laat klokhuis er gewoon in hoor, staafmixer gaat er toch doorheen, proef je niks van. (ja ik ben lui van nature)
:D

En de bananenschil dan? :)
 
dat heb ik nog niet geprobeerd... zit toch n beetje typisch smaakje aan....
Al heb ik wel gehoord dat er geheime, zeer anabole, fytochemicalien uit het tropisch regenwoud in zitten!!
 
Misschien nog een tip om je banaan een dag van te voren zonder schil in de vriezer te doen, dat maakt je shake een stuk koeler en frisser..
 
fakking lekker, zon keiharde banaan.:D


:haha: Krakatoa en Bryce houden daar ook wel van

---------- Post toegevoegd Fri 8 Jun 2012 om 07:37 ----------

Misschien chrushed ice een idee? Paar ijsklontjes erdoorheen gooien is zo gebeurd
 
:haha: Krakatoa en Bryce houden daar ook wel van

---------- Post toegevoegd Fri 8 Jun 2012 om 07:37 ----------

Misschien chrushed ice een idee? Paar ijsklontjes erdoorheen gooien is zo gebeurd

Als je staafmixer het een leuk idee vind kan dat prima denk ik!
Vanmorgen was de melk trouwens op, dus heb ipv die halve liter melk er 50 gram pindakaas bij geflikkerd....
BAHHHHHH
 
Heeft iemand 500ml ipv melk al een keer geprobeerd?
 
Blendertje tot de nok vol, past precies. Thanks, dit vult echt super goed.
 
Ik dacht ik probeer een keer een andere vetbron, en kwam met het GENIALE idee boter door mn shake te flikkeren. ****YOUUU brain!! Foktop smerig G
 
Back
Naar boven