MuscleMeat

Nog een bereiding van kipfilet

Bezoekers in dit topic

Masallah

Huge Freak
15 jaar lid
Lid sinds
22 jun 2005
Berichten
7.607
Waardering
20
Ik doe het zo :

Benodigdheden:

- Kipfilet ong 1 kg
- 1 grote ui
- 3 teentjes knoflook
- 1 rode paprika
- Halve bak grote champignons
- Sojasaus
- Oestersaus
- Sambal

Bereidingswijze:

- Kook de kipfilet in een pan met water ong 40 min
- Tijdens het koken, snij de ui, de knoflook, de champignons en de paprika in stukjes
- Na die 40 min snij de kipfilet in stukken niet te groot niet te klein, gooi hier kipkruiden over ( Pittige )
- Gooi een grote scheut olijfolie in de pan en bak de uien en knoflook
- Voeg daarna de champignons toe goed laten bakken
- Voeg de kip toe ( Bak de kip niet te lang, deze is al gekookt, zo behoud je de smaak, ook blijft de kip zacht )
- Voeg de saus toe, je kan zowel soja en oester apart of allebei tegelijk gebruiken ( een scheut af te wegen op de hoeveelheid kip )
- Voeg eventueel nog sambal toe als je van pittig houd
- En als laatste de paprika's

Voila een super maaltijd, eet 'm meerdere keren per week, als tussendoortje, is altijd nog goed op te warmen in de magnetron.


Succes ermee en enjoy
 
Lekker hoor ;) Eigenlijk nooit zulke hoeveelheden in 1x klaar gemaakt, toch eens proberen.
 
Jizza zei:
Lekker hoor ;) Eigenlijk nooit zulke hoeveelheden in 1x klaar gemaakt, toch eens proberen.

Je kan er wel 4 grote maaltijden uithalen, anders blijf je bezig met koken en daar word menigeen wel een keertje zat van. :D
 
Lekkere combinatie van ingredienten!! :lick:

Alleen zou ik de kip persoonlijk korter koken! Na 15minuten is die al gaar in tegen kook aan water!
 
mimango zei:
Lekkere combinatie van ingredienten!! :lick:

Alleen zou ik de kip persoonlijk korter koken! Na 15minuten is die al gaar in tegen kook aan water!

15 min? Bij mij duurt het toch wel wat langer.

Anywayz zal binnenkort nog even een andere bereidingswijzen posten.
Maar voor nu ... ik ga vreten heb honger :p
 
Bij mij duurt het 10-12 minuten voor 1 stukje (200gr) kip om gaar te koken in bijna-kokend water!

Ik doe dit redelijk vaak omdat ik ze daarna op hoog vuur nog even zonder olie/boter nog in de grill-pan kan doen om lekker smaakje te creeren! :)
 
Lykt me (k*nk*r) lekker! maar ik ben niet echt zon kook-freak. :(
 
mm i love chicken! die proteïne toch.. :cool:
 
Back
Naar boven