MuscleMeat

Makkelijke, lekkere tonijnsalade voor op brood

  • Topic starter jiep
  • Startdatum
  • Reacties 6
  • Weergaven 2K
  • Volgers 3

Bezoekers in dit topic

jiep

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid sinds
25 aug 2008
Berichten
1.724
Waardering
67
Heb even beetje zitten vogelen en heb een lekkere combi gevonden, het is heel makkelijk en echt lekker voor op brood:
1blike tonijnmoot op olie(niet uitlek gewicht 180g, heb ik gebruikt) beetje olie er uit gieten.
2eetlepels magere naturel kwark
wat ananas sap (op gevoel)
1schijfje ananas in kleine stukjes (of iets meer als je dat lekker vindt)
klein lepeltje majo/frietsaus
scheutje sweet chili saus (of andere beetje zoete/hete saus)
flink wat peper
klein beetje zout

je maakt de tonijnmoot ff klein met een vork, gooit dan de kwark erbij en ff roeren en dan gewoon alles erbij en goed mixen, heel simpel en zo gebeurd.

dit smeer je gewoon op een boterham. Het is bij mij ong dik beleg voor 3 boterhammen, daar doe ik dan allemaal nog een boterham op. Maar je kan het natuurlijk eten hoe je wilt.
Als je het echt lekker wilt maken doe je het op een broodje met kleine stukjes: sla, tomaat, augurk, komkommer, eventueel kappertjes, hier wat extra peper en chili saus overheen en het is echt heel lekker!

opzich zou je het ook zonder brood kunnen eten natuurlijk, als je er wat van de al eerder genoemde groentes doorheen gooit. Heb het nog niet geprobeerd, maar is mss ook wel lekker!

eetsmakelijk!

denk ook voor de mensen die niet echt van tonijn houden het proberen waard, want die saaie droge smaak van als je het gewoon zo uit blik eet zit er niet meer aan!
 
Laatst bewerkt:
klinkt goed !!
 
Klein beetje citroensap erbij om de amis eruit te halen.
 
citroensap zou kunnen opzich, het is nu alleen een klein beetje zoetig door de ananassap / ananas en sweet chili, weet niet of het nog lekker is als je het wat zuurder gaat maken. Maar het is het proberen waard!
 
Voornamelijk om de nasty vis taste eruit te halen.
 
Heb je het al geprobeerd? Want die zit er echt niet op! Je moet je tonijn goed fijn maken, dat het echt kleine stukjes zijn, dan gewoon lekker wat spul erbij en er zit echt geen tonijnsmaak aan..
maargoed als je het lekkerder vindt met citroensap moet je dat vooral doen natuurlijk ;p
 
Ik zit even wat te zoeken op dbb voor tonijnsalades en deze lijkt me erg lekker, ga ik zondag avond maar eens maken voor maandag:)
 
Back
Naar boven