| | |||||||
| Forumregels | Registreer | FAQ | Doneren | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Post's van vandaag | Markeer Forums als Gelezen |
![]() |
| | LinkBack | Onderwerp Opties | Weergave Modus |
| | #1 |
| Novice Geregistreerd: Mar 2008 Locatie: Nederland Leeftijd: 18 Geslacht: M
Karma Power: 0 | Zo maak je havermout anders Uit het receptboek 'Wat je eet ben je zelf' Havermout pap met banaan en kaneel. Ingrediënten (dit zijn de officiele verhoudingen, gewoon naar smaak/behoefte aanpassen.) 100g havermout 300ml magere melk 450ml koud water 1 grote banaan 75g Rozijnen 1/4 theelepel kaneel. Bereiding. Doe de havermout met de melk en het water in een anti-aanbaksteelpan. Pel de banaan en snijd hem boven de pan in plakjes, roer de rozijnen en het kaneel erdoor. Breng alles al roerend op middelhoog vuur aan de kook. Temper het vuur en laat alles onder regelmatig roeren circa 5 minuten zachtjes doorkoken tot de havermout gaar is. Schep de pap in warme kommen en garneer hem desgewenst met wat kaneel. Ik heb dit vanochtend gemaakt zonder de rozijnen en het was best lekker, het is niet echt snel te maken maar misschien wel eens lekker voor de verandering in het weekend oid. Ik had er trouwens wel wat bruine suiker ingedaan voor de smaak maar dat is denk ik niet nodig als je er rozijnen in doet. Laat maar weten wat je er van vindt en/of je het lekker vondt |
| | |