MuscleMeat

heerlijk gevuld omelet

  • Topic starter free
  • Startdatum
  • Reacties 2
  • Weergaven 2K
  • Volgers 2

Bezoekers in dit topic

free

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid sinds
24 jun 2010
Berichten
3.003
Waardering
167
Lengte
1m85
Massa
74kg
Vetpercentage
12%
Ontbijt / Lunch recept: Heerlijke gevulde omelet

Dit recept bevat eiwitten, gezonde vetten, vitaminen en mineralen.
gevulde_omelet_annemieke_de_kroon-150x150.jpg

Genoeg voor een goede start van de dag. Eiwitten zijn de bouwstenen voor gezonde cellen, spieren, hormoonproductie en enzymen, die op hun beurt weer verantwoordelijk zijn voor alle processen in je lichaam. Van het transporteren van voedingsstoffen naar en binnen de cellen tot het communiceren tussen cellen, je stofwisseling en ga zo maar door: eiwitten zijn dus enorm belangrijk!
Gebruik bij voorkeur (biologische) vrije uitloop-eieren.

Benodigdheden:
* kokosolie
* ½ sjalotje
* 3 eieren of naar behoefte
* een handje bladspinazie
* 2 plakjes gerookte zalmfilet
* 5 cherrytomaatjes
* verse dille

Bereiding:
1. klop in een kom het hele ei en de 3 eiwitten, zo wordt de omelet lekker luchtig
2. snij de zalmplakjes en tomaatjes in kleine stukjes en voeg die toe
3. neem de bladspinazie en meng die mee in de kom
(je kunt ze eventueel in wat kleinere stukjes knippen als je grote bladeren hebt)
4. voeg een snufje zout en peper toe en wat verdse dille
5. klop het geheel nog een halve minuut
6. verhit kokosolie in een koekenpan, fruit hier het halve sjalotje in en giet het mengsel er gelijkmatig bij
7. zet het vuur een halve minuut op de hoge stand en daarna op laag vuur met een deksel erop
8. draai na een paar minuutjes de omelet om, als de omelet een lichtbruine kleur krijgt is hij klaar
Als de omelet niet voldoende voor je is als ontbijt of lunch, kun je er nog wat extra groente of een halve avocado aan toevoegen.

smakelijk
 
Snel proberen!

ik heb het daarnet gegeten met dit:

3 eieren, 2 plakken gerookte zalm, 5 kerstomaten, parmezaan schilfers, peper en peterselie ( ui was ik vergeten en de rest had ik niet in huis) en ik vond het zo al erg lekker.
 
Back
Naar boven