AndroidHealthClinic

havermoutwafels

Bezoekers in dit topic

MNM

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
13 mrt 2007
Berichten
313
Waardering
1
Hallo,

in het boek "bodybuilding, succesvol en verantwoord" vond ik een receptje voor het maken van havermoutwafels. Ik heb het zonet eens uitgetest en aangezien het best wel lekker is, post ik het hier ook eens!

Ingrediënten:
* 6 eetlepels havermout
* 6 eieren (6x eiwit gebruiken, 2x eigeel)
* 4 theelepels zonnebloempitten
* 1 banaan of appel (ik heb het gedaan met een appel, had geen bananen meer :))
(hiermee heb ik 4 wafels kunnen maken)

Vervolgens het goedje mixen. Ik heb er nog wat eetlepels havermout aan toegevoegd omdat het té lopend was (waren tamelijk grote eieren, vandaar denk ik) + een schepje whey (kan nooit kwaad ;))

Het brouwsel ziet er ongebakken maar vies uit:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Maar nadat het wafelijzer er is over gegaan, ziet er het best wel lekkah uit:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Smakelijk :cool:
 
dat ziet er heel goed uit als het klaar is :thumbs: misschien eens gaan maken.
kan ook wel in een tosti ijzer neem ik aan?
 
Ach deze heb ik ook al meermalen gepost hier.

mijn variant is meestal met 5 eieren (2 dooiers) en 150 gram havermout, ideale hoeveelheden want precies stroperig genoeg.

De banaan en appel variant kende ik overigens nog niet.

Wat je er ook nog bij kan doen:
noten (geplet)
amandelen (of schaafsel)
kokos (poeder)
kaneel
rozijnen
cacaopoeder

En je kunt het ook gewoon bakken in een koekenpan. Wel goed aandrukken. Of in de oven doen, met een stukje folie erom heen dan worden ze veel knapperiger.

In de koelkats blijven ze ongeveer 2 dagen goed maar ze zijn ook in te vriezen en ook weer op te warmen in de magnetron, dan zijn ze het lekkerst. Maar koud zijn ze ook te eten.
 
ff een keer proberen, ziet er wel lekker uit. zal een smakelijk ontbijt zijn.
 
maak er mij elk weekend zo enkele voor in de week. Perfect als tussendoortje in de auto of opt werk!
 
Perfect voor op school zeg! Wat kost zo'n wafelijzer?
 
vanaf 35€ heb je er bij ons al in de krefel :)

Heb nog ergens een receptje liggen voor pannekoeken ook trouwens, als je wil zoek ik het vanavond effe, daar heb je enkel een pan voor nodig en +- zelfde ingrediënten ;)
 
Altijd welkom natuurlijk! Ook voor andere lezers uiteraard :D
 
voor een wafelijzer, een keer bij de kijkshop binnen lopen. en bij de kruidvat hebben ze ook vaak van die aanbiedingen. en bij sommige tosti/ijzers kun je de bakplaten verwisselen. wij hebben er gewoon wafelplaten bijgekregen toen we m kochten.
 
Ik dacht dit weekend nog eens ananas-pannekoeken te bakken, moet m'n planning misschien maar herzien. :rolleyes:
 
Nice, ik bak ze altijd in de pan met rozijnen en walnoten :D
14 eieren, 4 dooiers gooi je weg, flink veel rozijnen+havermout en dan nog walnoten doe ik.
Dat ding van je ziet er wel handig uit.
 
ooeh, dit is handig voor school, want dat brood ben ik kotsbeu. straks eens mijn lieve grootmoedertje bezoeken met dit receptje :D
 
ooeh, dit is handig voor school, want dat brood ben ik kotsbeu. straks eens mijn lieve grootmoedertje bezoeken met dit receptje :D

hehe mijn oma heeft er inderdaad ook een :) Zondag is uitproberen!
 
heb er 2 minute geleje ook gemaakt volgens jullie recept.
Ik heb coconutschilfers en een halve banaan ingegooid.

Eerste keer dat ik het eet.Wel lekker, maar zwaar. Komt zeker van pas dit recept :thumb:

havermout (Quaker) 150 gr 555 16,5 93,0 12,0
banaan 1 stuk 62 0,5 15,0 0,0
ei 2 stuk 164 14,0 0,0 12,0
ei-eiwit 4 stuk 64 16,0 0,0 0,0

totaal: kcal: 845 / E: 47gr / Kh: 108gr / V: 24gr
Hiermee haalde ik 3 goeie dikke wafels. Met 1 ben ik al goed gevuld.Maar er zijn natuurlijk die beesten die meer binne moeten draaien.
4r71s0z.jpg
 
Laatst bewerkt:
Whey zou ik er niet in doen , er is mij altijd vertelt dat whey kapot gaat boven de 55graden verwarmen.

:brew::meal:
 
welke zonnebloempitten zijn dat? :scratch: ik vroeg daarstraks in de keuken of ze mij wat zonnebloempitten konden mee brengen van de winkel, het antwoord: "welke? er zjin gestreepte, gewone,.. etc"
 
welke zonnebloempitten zijn dat? :scratch: ik vroeg daarstraks in de keuken of ze mij wat zonnebloempitten konden mee brengen van de winkel, het antwoord: "welke? er zjin gestreepte, gewone,.. etc"
gho, maakt niet uit denk ik :)
op mijn verpakking staat "gepelde zonnebloemzaden", zien er wat bruinachtig uit :)

Maar op zich maakt het niet uit, zonnebloemzaden zijn goede vetten, of dat nu witte of gestreepte of gespikkelde (:p) zijn :)
 
die dingen zijn echt niet te eten zo droog:(
 
Mooi, dan ga ik morgen eens nr de winkel :D
 
Back
Naar boven