MuscleMeat

Havermout of brinta als soort van cake

Bezoekers in dit topic

g-men

Gargantuan Beast
20 jaar lid
Lid geworden
12 sep 2003
Berichten
26.694
Waardering
6.124
Lengte
1m79
Massa
105kg
Ideaal als je een blok beton in je maag wilt (oftewel extreme verzadiging)
Ideaal als je het mee wilt nemen naar werk.
Persoonlijk vind ik het nog lekker ook:D

Benodigdheden:
- 100 gram havermout of brinta
- 0,5 L melk
- 10 ei eiwit
- 1 heel ei
- 2 eetlepels kaneel
- Evt rozijnen

Alles in de blender en daarna in een bak of schaal in de magnetron. Niet meer dan de schaal halfvol!! Het rijst namelijk.

Zelf deed ik 20 minuten met 650 watt. Perfect hard geworden soort van cake. Meegenomen naar mijn werk in tupperware bak en 2x van gegeten. MEGAVULLING.

Qua voeding zit er iets van 100a120 gram KH in (met of zonder rozijnen)
60a70 gram eiwit en mss iets van 10a15 gram vet. (ligt eraan of ja mager of halfvolle melk en brinta of havermout neemt)

Ideaal dus. Je bent knappe jongen als je het in 1 keer weg krijgt op deze manier.
 
dat is wel lekker snel te maken zeg:D
de moeite waard om te proberen
 
Klinkt heerlijk.

Als ik cake wil eet ik wel echte cake...!!!!

edit: Al ga ik het wel echt een keer proberen.. wie weet lust ik het zo wel.
 
dat is wel lekker snel te maken zeg:D
de moeite waard om te proberen

Ik heb maandag trouwens jouw recept uitgeprobeerd. Ipv rozijnen heb ik gedroogde cranberries gebruikt. En geen vanille suiker maar wel zoetstof en kaneel gebruikt. Het was heerlijk :)
 
Thanks G gaan we van de week eens proberen.
 
Ik heb maandag trouwens jouw recept uitgeprobeerd. Ipv rozijnen heb ik gedroogde cranberries gebruikt. En geen vanille suiker maar wel zoetstof en kaneel gebruikt. Het was heerlijk :)
thanks
goed om te horen man:rolleyes: de simpelste recepten zijn vaak het lekkerste
 
Liefst met zoveel mogelijk rozijnen, dan zijn ze t lekkerst, je kan ze ook in de koekenpan doen voor half uur tot drie kwartier ;)
 
...
 
Laatst bewerkt:
zojuist geprobeerd, en na 40 min in de oven bleef het binnenin als pap, en buitenkant was goed bruin... toch zo binnengewerkt maar vraag mij af wat ik verkeerd gedaan heb?
 
Topicstarter deed het in de magnetron en jij in de oven.. Misschien dat dat het probleem is? :p
 
Waar halen jullie trouwens goedkoop rozijnen?
 
Appie heyn/digros?
 
in de magnetron een (soort van) cake maken?

met de magnetron kan ik wel overweg, als het maar geen oven is. Dus ff proberen als ik de tijd/zin heb.
 
Moet magnetron zijn en geen oven.
 
klinkt goed en makkelijk, ga deze vrijdag proberen!
 
zeker eens proberen
 
Vandaag nieuwe versie klaargemaakt voor de eerste pauze.

100 gram brinta
4 ei eiwit
2 hele eieren
200 ml magere melk
25 gram whey eiwitpoeder (vanille)
100 gram studentenhaver

20 minuten 650 watt magnetron. Damn die is echt enorm geworden, zwelde de hele schaal uit en is perfect qua structuur geworden. Klein stukje geproeft en is echt lekker.
 
Ik ga het dit weekend echt eens proberen. Lijkt me ook wel lekker voor de afwisseling! Ben benieuwd.
 
super lekker, super handig !!..
aanrader voor iedereen, zeker mooi voor tussen colleges door
 
Back
Naar boven