| | #1 |
| Dutch Bodybuilder Aangemeld: apr 2008 Locatie: 3x road'n Leeftijd: 25 Geslacht: V
Blog Berichten: 23 Stats: Karma: | Gezonde muffin
Ik heb hier een receptje om heerlijke muffins te maken. Lekker makkelijk omdat je ze zo in kan vriezen, en dan per stuk even in de magnetron kan opwarmen, en klaar. Of gewoon meenemen voor onderweg. Dit zijn de basisingredienten. -250g tarwezemelen/lijnzaad(gebroken)/havervlokken(of havermout)/haverzemelen (40/40/40/125) -3 eieren -500g kwark -Snufje zout -Bakpoeder (heel zakje) -Zoetstof Voedingswaarde voor het basismengsel: ![]() Alternatief recept. -Vervang de kwark door yoghurt. -Voeg er 40g Brinta aan toe. Extra toe te voegen (variaties): Appeltaartje -1 á 2 eetl kaneel (of van die speculaaskruiden in grote pot). -handje rozijnen. -1 appel in kleine stukjes. ![]() Notentaartje -100g noten naar keuze (pinda's, walnoten), wel even kleiner maken crushen. Chocolademuffin -40g cacao, kan uiteraard minder maar dan proef je het niet zo. ![]() Kokosmuffin -40g kokosstrooisel (voor in de bulk, bevat verzadigd vet) Bananenmuffin 1 -60g Pro80 banaan (van xxl-nutrition) -enkele plakjes gedroogde banaan -10g brinta ![]() Bananenmuffin 2 -2 Bananen (Ca. 200gr, en even prakken.) -evt 50gr gedroogde banaan in stukjes Perzikmuffin -2 Perziken in stukjes -1 Perzik in wat grotere stukjes (Als topping) Ananasmuffin -Blikje ananas op eigen sap. (Wel afgieten en in stukjes) -20gr brinta. Bereiding: -Roer de eieren romig door de kwark. -Vermeng het zemel-mengsel met het bakpoeder door de kwark met eieren. -Doe dan de extra ingredienten erbij. -Verdeel ze over muffin bakvormen. (bv die siliconen) -Bak ze op 190 a 200 graden in de oven ongeveer 20 minuten. -Dit varieert uiteraard per oven. Prik er met een satéprikker in om te kijken of ze gaar zijn. Ik heb zelf een combi-magnetron die geen 190graden heeft maar 180 of 200. Door ze 20 minuten te bakken op 200 zijn ze bij mij goed. -Het mengsel is goed voor ongeveer 15 muffins. -Laat ze wel eerst wat afkoelen anders willen ze nog wel eens uit elkaar vallen, zeker als je wat grotere stukjes erin hebt, zoals bij ananas. Voedingswaardetabel Excel Eet smakelijk! Variaties zijn welkom!(Karma ook als je ze lekker vind ;-D)
__________________ Everything you say 'here' can and will be used against you! Check mijn (B)log!! Beroemde Muffins Nu met nieuwe banaanvariant! Laatst aangepast door Babsie : zo 6 jul 2008 om 20:18 Reden: Vermiste foto toegevoegd. |
| | |
| | #2 |
| Freaky Bodybuilder | Re: Gezonde muffin
ziet er wel lekker uit
__________________ ..:: Trots lid van de Vlaamse Knokploeg! ::.. echte mannen deadliften met hun tanden! Tjok:'En gij zult geen gemeenschap hebben meteen, die van het mannelijk geslacht is, zoals men gemeenschapheeft met een vrouw: een gruwel is het.' Leviticus 18:22 |
| | |
| | #3 |
| Dutch Bodybuilder Aangemeld: apr 2008 Locatie: 3x road'n Leeftijd: 25 Geslacht: V
Blog Berichten: 23 Stats: Karma: | Re: Gezonde muffin
Ik ga ze nu maken, als ze klaar zijn ga ik een foto maken. Dan kun je zien dat het lekker is...met een krokant toplaagje. hmmm Nu halfuurtje later zijn ze klaar. Het was een recept die ik van iemand heb gekregen. En nu heeft mijn combi-magnetron geen 190 graden. dus ik heb ze (18 stuks geworden) op 180 graden 21 minuten gebakken. je voelt dan als ze klaar zijn doordat je erop kan drukken en ze sponzig voelen. Heb er meteen 1 geproefd. superlekker....
__________________ Everything you say 'here' can and will be used against you! Check mijn (B)log!! Beroemde Muffins Nu met nieuwe banaanvariant! Laatst aangepast door Babsie : vr 25 apr 2008 om 15:10 Reden: half uurtje later.... |
| | |
| | #4 |
| King of the hill Aangemeld: okt 2002 Locatie: Amsterdam Leeftijd: 27 Geslacht: M
Stats: Karma: | Re: Gezonde muffin
Ben benieuwd.
__________________ Texas Method Het beste argument tegen democratie is een conversatie van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde. - Winston Churchill |
| | |
| | #5 |
Ik heb ze nu ook gemaakt met alleen een schep cacao erin en een lepel extra haverzemelen. Die waren echt goed gelukt. Als iemand ze maakt ben ik wel benieuwd wat die gene er van vind.
__________________ Everything you say 'here' can and will be used against you! Check mijn (B)log!! Beroemde Muffins Nu met nieuwe banaanvariant! Laatst aangepast door Babsie : wo 30 apr 2008 om 14:39 Reden: spelfout |
| | |
| | #6 |
| Monstrous Giant Aangemeld: aug 2007 Locatie: olddutch for fucking president ! Geslacht: M
Stats: 2m06 64kg > 50% Karma: | Re: Gezonde muffin
Lijkt me wel lekker thx voor het recept
__________________ . |
| | |
| | #7 |
| Dutch Bodybuilder Aangemeld: mrt 2007 Locatie: Nederland Leeftijd: 21 Geslacht: M
Wow ik ben benieuwd! Kan je voor dat 1e ook brinta gebruiken? |
| | |
| | #8 |
Bedoel je alleen de zemelen(tarwe)? Of alles? Alles lijkt me niet, dat lijnzaad is goed voor de vetten. En de havervlokken(gewone havermout). zijn veel grover dan de zemelen en haverzemelen. maar wie niet waagt die niet wint....Proberen dus. Maar ik moet wel zeggen dat ik ze eens gemaakt heb zonder bakpoeder, toen was het echt mislukt veel te compact. Niet lekker. Ik vind de muffins lekker makkelijk om mee te nemen. Je hebt in iedergeval eiwit, Kh's en wat vetten. Zoals vandaag met koninginnedag, kon ik ze lekker uit de vuist eten. Zo vanuit de vriezer in een zakje.
__________________ Everything you say 'here' can and will be used against you! Check mijn (B)log!! Beroemde Muffins Nu met nieuwe banaanvariant! |
| | |
| | #9 |
| Cool Novice | Re: Gezonde muffin
Ben beniewd klinkt erg lekker.
|
| | |
| | #10 |
| Advanced Bodybuilder Aangemeld: mei 2007 Locatie: Nederland Leeftijd: 20 Geslacht: M
Ik had een vraag, als je muffins maakt kun je hier dan ook whey poeder in mengen in het beslag of gaat dit 'kapot' als je ze in de oven schuift?
|
| | |
| | #11 |
| Competitive Bodybuilder Aangemeld: mrt 2008 Locatie: Nederland Leeftijd: 26 Geslacht: V
Tijdje terug kon je bij de havermout een boekje bestellen met heel veel recepten daarvoor. Helaas was ik te laat voor de actie maar internet biedt uitkomst.
|
| | |
| | #12 |
| Competitive Bodybuilder Aangemeld: nov 2006 Locatie: Nederland Leeftijd: 23 Geslacht: M
Stats: 1m79 85kg 13% Karma: | Re: Gezonde muffin
ben benieuwd
|
| | |
| | #13 | |
Citaat:
verhitten whey bakken met whey eiwit..
__________________ Everything you say 'here' can and will be used against you! Check mijn (B)log!! Beroemde Muffins Nu met nieuwe banaanvariant! Laatst aangepast door Babsie : di 6 mei 2008 om 17:00 | |
| | |
| | #14 | |
| Advanced Bodybuilder Aangemeld: mei 2007 Locatie: Nederland Leeftijd: 20 Geslacht: M
Citaat:
| |
| | |
| | #15 |
heeft iemand ze al gemaakt?
__________________ Everything you say 'here' can and will be used against you! Check mijn (B)log!! Beroemde Muffins Nu met nieuwe banaanvariant! |
| | |
| | #16 |
Ik ga ze morgen maken wellicht dat ik er foto's van maak, maar de bluetooth van mn telefoon is kapot en met de camera zit ik altijd te kloten hoe het ook alweer moest. Ik ga geen whey meer toevoegen na wat rondgelezen te hebben schijnt dit tog geen nut te hebben. Ik post morgen wat ik ervan vond!
|
| | |
| | #17 |
| Dutch Bodybuilder Aangemeld: feb 2008 Locatie: Nederland Leeftijd: 22 Geslacht: V
Ik ben ze nu aan het bakken. Ik ben lekker creatief geweets en heb de 250g zemelen/lijnzaad(gebroken)/havervlokken/haverzemelen vervangen voor 120g tarwezemelen en 130 fruit muesli Had alleen geen bakpoeder, dus heb er zelfrijzend bakmeel door gedaan, ik hoop dat dat een beetje op elkaar lijkt.... over 15 minuten zal ik dat wel merken |
| | |
| | #18 |
| Dutch Bodybuilder Aangemeld: feb 2008 Locatie: Nederland Leeftijd: 22 Geslacht: V
Nou ze zijn verrukkelijk! Ik had alleen maar 5 vormpjes, dus ze zijn wat groot uitgevallen....ik zit voorlopig weer eventjes vol |
| | |
| | #19 |
| Cool Novice Aangemeld: jan 2008 Locatie: Nederland Leeftijd: 22 Geslacht: M
haha zien er toch goed uit!
|
| | |
| | #20 |
Blog Berichten: 23 Stats: Karma: | foto's
![]() Dit is mijn foto. Die van jou fleur zien er ook lekker uit zeg. Deze zijn trouwens met appel en rozijn.
__________________ Everything you say 'here' can and will be used against you! Check mijn (B)log!! Beroemde Muffins Nu met nieuwe banaanvariant! Laatst aangepast door Babsie : zo 6 jul 2008 om 19:01 |
| | |
![]() |
| Bookmark topic |
| Tags |
| muffins |
| Topic opties | |
| |