| | #1 |
| Advanced Bodybuilder | Gezond en lekker barbeceuen
Ik vind het heerlijk en gezellig om te barbecuen maar al die vette sausjes en vlees zijn natuurlijk niet ok. Wij barbecuen regelmatig en ik heb een oplossing gevonden om toch lekker te kunnen barbecuen met maar weinig vet en die vetten zijn ook nog eens goede vetten :-) je moet wel van knoflook houden .... Ik leg gewone kipfilet in de olijfolie en knoflook en laat dat even intrekken. Als saus maak ik een soort tzaziki: magere kwark met een klein beetje olijfolie erdoorheen en knoflook natuurlijk. De saus smaakt bijna net zoals normale knoflooksaus alleen is hij wat frisser en natuurlijk geen slechte vetten. Dan natuurlijk nog een salade erbij en die bestaat meestal uit tomaat komkommer sla ui feta mozarrela en pasta ( voor de koolhydraten en dan neem ik meestal van die langwerpige buisjes penne heet dat geloof ik ) De salade saus bestaat uit olijfolie en knoflook en daar hoef je er maar een klein beetje van overheen te doen. Je hebt dan een heerlijke barbecue met lekker veel eiwitten, geen slechte vetten maar gezonde vetten, knoflook ( ook gezond ) :-) |
| | |