MuscleMeat

Bereid 2 of meer eieren in no time! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Tyrael

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
15 jun 2011
Berichten
478
Waardering
21
Lengte
1m84
Massa
95kg
Beste,

Ik heb nog nooit iemand gesproken die dit ook heeft nagedaan dus wil ik het graag met jullie delen.( ik doe het zelf altijd)

Vele mensen onder ons bakken graag eieren maar dat kost tijd en er wordt ook olie bij gedaan wat eigenlijk ongezond is.

Met dit recept krijg je een soort van gebakken ei dat zonder olie is gebakken :p en dat nog eens in korte tijd.

Wat heb je nodig:
Magnetron
snufje zout
(soep)kom of groter
2 eieren,( kan altijd meer eieren doen afhankelijk van hoe groot je kom is of waar je het ook in doet.)>moet je zelf ff mee experimenteren.
Komijn( eventueel voor de smaak)
Olijfolie( ook voor de smaak).

Hoe bereid je het?

Je pakt 2 eieren en je wast ze. Klop ze en doe ze in een (soep) kom.
Doe een snufje zout erbij en roer goed totdat het een geel mengel is.
Zet de magnetron gewoon om hoog vermogen en stop de kom erin.
tussen 1 a 1.30minuut is voldoende , blijf kijken totdat het hele gebeuren omhoog wilt gaan zeg maar , zodra dat gebeurt zet de magnetron uit en haal de kom eruit. Doe er wat komijn bij en eventueel een beetje olijf olie.

Ik eet het met mn handen en brood , maar je kan het altijd met een vork/mes snijden en eruithalen en eventueel op je broodje doen.

Voor de geinteresseerden zal ik binnenkort ff een foto tje hierzetten


P.S let op
Bij mij duurt het 1:30min ongeveer totdat het helemaal klaar is dus blijf kijken naar de magnetron en zodra de hele zooi omhoog wil komen dan doe je hem uit. Dan is ie namelijk klaar.
 
Je pakt 2 eieren en je wast ze. Klop ze en doe ze in een (soep) kom.
Doe een snufje zout erbij en roer goed totdat het een geel mengel is.
Zet de magnetron gewoon om hoog vermogen en stop de kom erin.
tussen 1 a 1.30minuut is voldoende , blijf kijken totdat het hele gebeuren omhoog wilt gaan zeg maar , zodra dat gebeurt zet de magnetron uit en haal de kom eruit. Doe er wat komijn bij en eventueel een beetje olijf olie.
[/B]

Eieren wassen?

OT: dit heb ik inderdaad ook wel eens gedaan, maar gekookt vindt ik gewoon lekkerder. :)
 
ik heb ze ooit wel eens in een ovenschaal in de microgolf gestoken, maar vond de dooier niet te vreten.
Was wel een spiegelei
 
Eieren wassen?

OT: dit heb ik inderdaad ook wel eens gedaan, maar gekookt vindt ik gewoon lekkerder. :)


Ja Ace, je wast toch eerst de schil voordat je hem openbreekt?.... stel je voor
 
Ik weet het niet man, gaat echt niet goed de laatste tijd. :(
 
Eieren wassen?

OT: dit heb ik inderdaad ook wel eens gedaan, maar gekookt vindt ik gewoon lekkerder. :)

Met eieren wassen bdoel ik gwn de ei met schil wassen jwz.

Oke, maare ik doe het altijd.

Als ik naar me werk moet ofzo doen ik ze gwn in me brood met tomaat en komkommer etc.

Smaakt echt gwn naar een gebakken ei zonder olie :P
 
je wast toch nog wel eerst je blikjes tonijn voor je ze open doet?
 
ik was altijd mijn bananen voor ik ze pel en opeet
 
je wast toch nog wel eerst je blikjes tonijn voor je ze open doet?

Nee? ga ik nu deaud? :(:(:(:(

---------- Post toegevoegd Sat 30 Jul 2011 om 19:35 ----------

Ik was wel altijd mijn pot whey voordat ik hem open maak!
 
Ik vind gekookte eieren lekkerder (en dan dat het eigeel nog vloeibaar-achtig is) :D
 
rauw is nog sneller
 
doe ik ook altijd, maar alleen de eiwitten en dan nasikruiden toevoegen (: of whey
 
Bij mij blijft het ei altijd plakken aan de kom. Daarnaast vind ik ook gekookte eieren lekkerder, blijft voor mij dus koken.
 
ik doe het in 1 minuut zonder magne ;)
 
Euh OP niet echt gelezen maar spiegeleieren zijn DIRECT gebakken in een grote warme pan
 
Ik doe ze ook wel eens in de magnetron.. stukken sneller dan koken en als ze toch in stukjes door een salade gaan, of tussen een boterham (met een likje eiersalade voor smeuigheid)... works for me. Ik roer ze trouwens wel even door, want anders ben ik bang dat de dooier explodeert en aangezien ik het zelf op moet ruimen ....
 
Laatst bewerkt:
Ik doe ze ook wel eens in de magnetron.. stukken sneller dan koken en als ze toch in stukjes door een salade gaan, of tussen een boterham (met een likje eiersalade voor smeuigheid)... works for me. Ik roer ze trouwens wel even door, want anders ben ik bang dat de dooier explodeert en aangezien ik het zelf op moet ruimen ....

Kijk eens aan, jij weet tenminste hoe het moet :p
 
rauw is nog sneller

doe ik ook altijd, maar alleen de eiwitten en dan nasikruiden toevoegen (: of whey

Het eiwit in rauwe eieren heeft een biologische beschikbaarheid van 51%, koken verhoogt dit percentage tot circa 91%, wat betekent dat het eiwit van gekookte eieren tweemaal beter wordt opgenomen dan dat van rauwe eieren[2]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ei_(voeding)

Dan heb ik het nog niet over salmonella. Beter koken dus!
 
Back
Naar boven