Fitness Seller

4 ingrediënt eiwit pannenkoeken

Bezoekers in dit topic

Strongwoman

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
22 okt 2013
Berichten
801
Waardering
308
Lengte
1m64
Massa
80kg
Er zijn al veel recepten voor eiwit pannenkoeken maar kan me niet herinneren dat ik deze ben tegen gekomen. Echt lekker simpel en snel klaar. Je hebt ook maar 4 ingrediënten nodig!
Let's go!

75 gram banaan
2 ei-eiwitten
1 ei
30 gr whey vanille of banaan

Wil je chocolade pannenkoeken, dan gebruik je 30 gr chocolade whey. Simpel. :D

Even met de staafmixer erdoor heen zodat het smooth is. Bak hiervan 4 kleine pannenkoekjes en geniet!

Voedingswaarde voor het hele recept:
296 kcal
38,7 gram eiwit
20 gram koolhydraten uit de banaan
7 gram vet
2,2 gram vezel
11 gram suiker uit de banaan en whey


eb6lpx.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er heerlijk uit! Maar eet dat niet lastig met die stukjes banaan bovenop?
 
Maar moet die banaan nou door t beslag of niet? Lekker duidelijk zo
 
:roflol: een banaan weegt meestal 100 gram ofzo dus ja 75 gram gaat er doorheen en 25 gram als topping.
Lekker duidelijk zo
 
vandaag gemaakt en erg lekker!!
 
30t4ewn.jpg


Heb t geprobeerd, prima recept!!
 
Leuk dat jullie het geprobeerd hebben! Ik ga het morgen maken met chocolade whey, misschien is dat ook lekker!

Had het vandaag met chocolate cookies en dat was iig lekker!
 
En je hoeft er geen bakpoeder ofzo bij te doen?
 
Vandaag nogmaals gemaakt enkel wat havermout toegevoegd en een topping van bevroren bosbessen op een warme pannenkoek!


ImageUploadedByTapatalk1402216160.951401.jpg


ImageUploadedByTapatalk1402216170.299675.jpg
 
Ziet er goed uit! Wat is het 2e recept??
En hoe bereid je ze precies, bij mij branden ze óf altijd aan óf ze zijn veel te zacht [waterig]...
 
Lekker hoor! Ik maak iedere dag pannenkoeken. Maar niet met whey. Ik neem 10 eiwitten, 2 hele eieren, 80 gram bloem, een banaan en wat kaneel. Allemaal mixen en dan bakken. Ook erg lekker, door de banaan vooral.
 
Ziet er goed uit! Wat is het 2e recept??
En hoe bereid je ze precies, bij mij branden ze óf altijd aan óf ze zijn veel te zacht [waterig]...

Het 2e recept is hetzelfde, alleen met chocolade whey en wat poedersuiker. ;)
Je maakt gewoon 4 kleine pannenkoekjes.. ik bak ze in kokosolie op niet al te hoog vuur. 2 a 3 minuten de ene kant en de andere kant maar 1 minuutje. Lekker simpel. :D
En een goede pan heb je ook wel nodig.

Lekker hoor! Ik maak iedere dag pannenkoeken. Maar niet met whey. Ik neem 10 eiwitten, 2 hele eieren, 80 gram bloem, een banaan en wat kaneel. Allemaal mixen en dan bakken. Ook erg lekker, door de banaan vooral.

Ja de banaan maakt alles zoet echt nice is dat. Mij ging het er om dat ik geen extra koolhydraten toe zou voegen, alleen de banaan dan!
 
Hoeveel ml melk voeg je daar dan bij?
 
Geen melk! Aan de ei-eiwitten en het ei heb je genoeg vloeistof. Als je de banaan echt helemaal mixt in het beslag tot het echt pap is, zul je zien dat het beslag dun genoeg is!
 
Heb ze net gemaakt, waren erg lekker! Van de week nog eens proberen met chocolade whey ipv vanille.

Zie wel dat ik 1 ei en 1 eiwit ipv 1 ei en 2 eiwitten gebruikt heb, maar dat maakte verder niet uit.
 
Back
Naar boven