MuscleMeat

wie wil er mee liften met Powerlifting holland

Bezoekers in dit topic

The Strongest

Cool Novice
10 jaar lid
15 jaar lid
Lid geworden
20 nov 2005
Berichten
32
Waardering
0
zo heren en dames lifters

gezien het feit er nog al wat powerlifter en lifsters rond lopen
ben ik benieuwd of er zich nog nieuwe leden willen aanmelden bij
Powerlifting Holland

wij tillen één EK en ëën WK powerliften en bankdrukken

wij hebben één Nederlands Kampioenschap in combi met Interland

voor de b/c wedstrijden kun je 3x per jaar terrecht

inschrijving 30 euro per jaar en wil je internationaal liften das dan geen probleem

gr The Stongest
 
mmh, k vraag me altijd af waarom jullie inschrijvingsgeld vragen, doen ze bij GPC niet, is zo ook veel makkelijker om de stap naar wedstrijden te zetten vind ik persoonlijk dan.
K denk dat ik niet in aanmerking kom als Belgische ook niet hoor ;)
 
Is het nu nog maar 30 euro? Ik heb ooit 50 euro betaald, 1 wedstrijd meegedaan waar 3 man aan mee deden in totaal en vervolgens nooit meer iets gehoord. De sfeer was echt niet te vergelijken met wedstrijden van GPC, daar is de sfeer met muziek en lifters die elkaar aanmoedigen toch uniek als ik eens rondkijk bij andere bonden in NL en Belgie

Verder moet je het met me eens zijn dat het te belachelijk voor woorden is dat een Titan Boss 2 met Velcro straps verboden is omdat het dan op de schouders dubbellaags is (waar het pak niet eens steun geeft), maar hetzelfde pak zonder velcro straps wel mag. Desondanks dat het normaal gezien wordt als 2 laags, ook al is het verlijmd.

Verder vind ik het ook maar raar dat je geen talk poeder mag gebruiken vanwege de rommel. Het moet dan van een speciaal blok komen.

Nee sorry, laat mij maar lekker liften in twee laagse pakken en alles, lekker rommel maken, per wedstrijd wat geld betalen dan weer eens bij Powerlifting Holland te kijken. Plus het is voor mij vaak korter rijden naar belgie dan helemaal naar Emmeloord.
 
Welke bonden zijn er overigens?
 
NPB (IPF)
Powerlifting Holland
WPC
GPC
 
thanks Ruben,

is de NPB niet de meest voor de hand liggende???
 
chunky zei:
thanks Ruben,

is de NPB niet de meest voor de hand liggende???
Wat mij betreft niet meer.
Ik hoor alleen maar verhalen over mensen die genaaid worden mbt doping, terwijl anderen een hand boven het hoofd wordt gehouden.
 
ik heb dus totaal geen ervaring of what so ever met al die bonden, dus vandaar de vraag.
Heb je bij alle bonden dezelfde mogelijkheden?
 
ik weet niet wat voor verhalen je bedoelt maar de NPB heeft helemaal geen invloed op wie er gecontroleerd word dat bepaald NECEDO of DOCONED.

en de gene die klagen zijn meestel degene die positief bevonden zijn !!!!!!!!!!!
 
chunky zei:
is de NPB niet de meest voor de hand liggende???
In theorie zeker wel. Zij zijn per definitie de enige bond die gesubsidieerd is, omdat ze aan de voorwaarden van het IOC (via NOC-NSF) voldoen.

Maar in de praktijk bevallen wedstrijden bij de GPC mij in ieder geval veel beter. Bij een wedstrijd van de NPB (althans: jaren geleden) was alles op zich wel heel erg strak georganiseerd. Maar de vraag is, of dat ook echt noodzakelijk is. Zodra er goed geld te verdienen valt in deze sport is strikte naleving van de regels wel belangrijk, maar nu doen we het allemaal voor ons plezier. En als ik plezier wil hebben, dan heb ik geen zin om de hele dag met een secondenwijzer rond te lopen.

Ook zijn de regels omtrent equipment de laatste jaren telkens aan verandering onderhevig. Ik wil gewoon tillen zoals ik 15 jaar geleden begonnen ben. Niet elk jaar weer wennen aan wat nieuws. Nu liggen er bijvoorbeeld weer voorstellen bij de IPF om bij het bankdrukken het halter uit te laten tillen te verbieden. Mij boeit dat niet, want normaal doe ik het toch al zelf, maar dit is al sinds het begin van de IPF toegestaan (Wim W.: correct me if I'm wrong), dus waarom dan nu opeens dit gaan wijzigen als enige bond ter wereld?

En zo zijn er meer voorbeelden. Ook wat betreft welke equipment is goedgekeurd... lees: waar de sponsoren zoveel voor hebben betaald dat de IPF het toelaat. Want Marathon betaalt niet meer, dus hun kniebuig-pakje mag opeens (na 15-20 jaar!!!) niet meer. Terwijl een veel betere en sterkere Inzer of Titan gewoon wel mag. Hypocrisie ten top.
 
chunky zei:
Heb je bij alle bonden dezelfde mogelijkheden?
Zoals in mn post hierboven staat: nee, dus. De meest vrije bond qua regels (op elk vlak) is volgens mij de GPC. Maar meneer Krokkee (van welke bond in Nederland dan ook 1 van de beste lifters van de afgelopen 10-15 jaar) mag me corrigeren als ik het fout heb. :)
 
thnx voor de uitleg
 
Kan er iemand van elke bond een website geven aub . En eventueel ook links naar site's met materiaal zoals pakjes en straps enzo ...
 
Little Me zei:
Kan er iemand van elke bond een website geven aub . En eventueel ook links naar site's met materiaal zoals pakjes en straps enzo ...
GPC internationaal (reglementen e.d.):
[Link niet meer beschikbaar]

GPC Belgique:
[Link niet meer beschikbaar]

GPC Nederland:
[Link niet meer beschikbaar]


IPF internationaal:
http://www.powerlifting-ipf.com/
 
bikerbabe zei:
mmh, k vraag me altijd af waarom jullie inschrijvingsgeld vragen, doen ze bij GPC niet, is zo ook veel makkelijker om de stap naar wedstrijden te zetten vind ik persoonlijk dan.
K denk dat ik niet in aanmerking kom als Belgische ook niet hoor ;)
beste bikerbabe,

die 30 euro zijn nodig om er voor te zorgen dat pwl holland zijn bestaan als bond kan blijven handhaven,dat wil dus zeggen dat inschrijving bij de KVK,een boekhouder ,een wedtrijdlocatie,buitenlandse contacten mailen ,schrijven belllen
gewichten,halters aanschaffen enz enz ,er komt zoveel kijken bij het bestaan van een bond die door vrijwilligers is op gezet en ook geheel kostenloos deel uitmaken van zowel bestuursleden als lifters ,scheidsrechters is het volgens mij toch wel duidelijk we niet alles uit eigen portemonee hoeven te doen omdat bv jij ook graag mee mag tillen?

wij zijn een bond die geen subsidies krijgt van het rijk ,maar toch behoorlijk aan het groeien zijn,wij willen graag met andere bonden samen tillen .samen werken ,maar het blijkt allemaal niet mogenlijk omdat iedere bond zijn zakken vult met de financiele gelden van die lifters.

jij zal jou 30 euro terug zien op jou ek of wk ,maar dan niet in valuta ,maar in samenwerking ,coaching ,begeleiding ,plezier en vooral prestatie .

maar niets hoeft van ons ,jij bepaalt of je mee wilt doen op een ek.nk of wk
wij hebben geen kwalificatie normen. dat maakt het verschil.

soms is de animo op de bc wedstrijden heel klein ,en idd 3 of 4 lifters ,soms zijn het er ook 20 of 30,
ons maakt dat niet uit ,maar voor die 4 lifters staan er wel 2 laders ,3 vangers
3 scheidsrechters ,diverse begelijders en coachen en ook nog wat publiek ,te kijken naar jou prestatie ,hem te beoordelen ,aan temoedigen en je te prijzen
omdat jij ondanks die kleine opkomst niet alleen voelt maar belangerijk bent.

niet vanwege de hoeveel heid die je kunt ,maar voor je maximale inzetom te willen liften,of dit nu 100 of 300 kg is ,maakt ons niet uit.

en tot slot .is elke belg,duitser ,engelsman,enz enz welkom bij ons
 
Laatst bewerkt:
mmh, k was er bij toen frietbakker meedeed met die c-wedstrijd: 1 ref, die voor de deelnemer zat, dus deze kon de diepte van de squat niet beoordelen, dan stond er een andere kerel naast je tijdens de squat, die riep dan als je diep genoeg zat en dus terug omhoog mocht gaan. denk dat deze manier van werken niet echt leuk is, op wedstrijd moet je toch zelf bepalen wat de diepte is die je moet halen?

Over dat inschrijvingsgeld: ik begrijp het wel hoor, maar bij ons (GPC Belgie, we zijn ook niet perfect hoor) is het anders opgelost: deelnemers en toeschouwers betalen elk 5€ per wedstrijd (denk dat het op EK en WK 50€ is). Coaching enzo moet je wel zelf voor zorgen, maar er zijn wel genoeg mensen die bereid zijn om je te helpen.

Ook de opdeling van B en C wedstrijden enzo, k weet niet of het wel zo goed is, snap niet waarom je eerst bepaalde klasse moet halen voor je met gear mag deelnemen aan wedstrijden?

En dan nog laatste opmerking: emmeloord was echt wel ver :) k weet niet of het altijd daar is dat jullie wedstrijden doen, maar dacht dat het toch vaak in het noorden van het land was, dit is dan natuurlijk zeer nadelig voor bepaalde atleten.
 
alleen als je je eerste wedstrijden tilt mag je geen gear aan omdat je dan niet competatief met de andere beginners bent en dus dan altijd in het voordeel
wanneer je je b- limit neer zet mag je je pakjes aan

maar ben je al een flink end gevorderd ,en heb je de a-stastus kun je direkt mee naar ek of wk zonder ook maar één wedstrijd getild te hebben voo pwl holland.

helaas heb ik nog niet de financiele middelen om hem bv in mijn woonplaats Alkmaar te organiseren ander was dat al gebeurt en dat geld voor meerdere personen

wat het bosspak betreft ,de banden nu'éénmaal vast zitten ander bestaat het pak niet uit één geheel dat is verplicht volgen ons regelement
 
ik wil powerliften

hallo powerlifters

ik ben thom van der mey 18 jaar uit katwijk ben trouwens pas 18.
ik wil heel graag powerliften maar ik weet niet waar ik me moet inschrijven misschien kunnen jullie me daarbij helpen of me een tel nummer geven die ik kan bellen
dit jaar op 3september ben ik ook assistent op de hank highland games en hoop daar de juiste kontakten te maken.
ik weeg 101kilo en zo sta ik er nuvoor

bank: 1x 140
squat: 1x 205 deadlift:1x 225
 
Alle internetsites van de bonds staan in dit topic. Daar kan je je keuze uit maken... en daar vind je ook de contact informatie meestal wel.
 
Back
Naar boven